Toon posts:

[NEC ND-1300] Princo 4 speed @ 2 speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al zegt mijn 1300 brand Princo 4 speed -R DVD's alleen op 2 speed. Nero die geeft gewoon netje aan dat ik kan kiezen welke speed ik wil dus 4 speed of 2 speed. Als ik voor 4 speed kies krijg ik de melding
"power calibration error", en dan kan ik alleen nog maar stoppen. Als ik voor 2 speed kies werkt hij perfect, mijn vraag is dus hoe krijg ik die DVD's op 4 speed gebrand.

Er is best veel te vinden op GoT maar ik zie door de bomen het bos niet meer, de ene persoon trapt de dvd's de grond in terwijl de andere er geen problemen mee heeft en ze de hemel in prijst.

Op de website van Prico heb ik wel een lijstje gevonden waar wat ik eruit kan halen de ND1300 de dvd gewoon op 4 speed kan branden met firmware v1.8

http://www.princo.ch/cont...lity-english_0223-04_.xls

Ik heb de laatste firmware van Nec in mijn DVD brander zitten de v1.0A
Ik heb net ook al ff de 1.8 van Herrie erin gedaan maar dit was ook geen oplossing.

Zijn er mensen die deze dvd's ook hebben in combie met de dvd brander en kunnen die wel gewoon @ 4 speed branden ??

Het gaat dus om deze DVD's:

Afbeeldingslocatie: http://www.abcd.com.au/cddrive/princo-dvd-r-4x.jpg

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Zoals je je hier in de search kan vinden, princo is gewoon dikke troep.
Je weet niet van welke fabrikant ze hebben ingekocht.
kans van zo'n 25 procent dat je goede hebt, waarschijnlijk heb jij dus gewoon pech

Hoger dan 2x speed zou ik die dingen niet eens willen branden, gegarandeert dat ze het niet doen.

Ik hoop dat je er niet teveel hebt gekocht.
Als werken op 2x gewoon zo door blijven branden. je moet blij zijn dat ze werken.
En de volgende keer iets goeds kopen, met ritek zit je altijd goed.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 27-03-2004 21:32 ]

Verwijderd

Ik ben bang dat het niet gaat lukken, ik heb zelf ook de NEC ND-1300A, maar de princo schijfjes kon ik alleen branden op 2 en ook niet op 4.
Volgens mij klopt het verhaal wel dat PRINCO gewoon niet op de maximale snelheid te branden zijn. kijk ook in deze topic van GOT .. hieronder de volledige link

[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml]

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
vaak licht het inderdaad aan de DVD's maar het kan ook zijn dat je dvd brandertje niet helemaal tevreden is met de aansluiting master/slave.

het kan ook zijn dat hetgene dat je probeerd te branden niet snel genoeg gecomprimeerd of gedecomprimeerd kan worden.

probeer eens een paar andere DVD-R.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag 100 van die dingen gehaald op de beurs voor € 65 euro dus dat was wel netjes.

Ik heb al een paar 100 dvd's gebrand van verschillende merken en tot nu toe heb ik hier nog nooit last van gehad.

Ik had geen lege dvd's meer dus andere heb ik niet meer liggen.

• job

job

Voor 65 euro moet je niet zeuren. :)
lekker op 2 x branden, is verder niets aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan vind ik het nog een domper dat ik 28 min moet wachten ipv 13 min
Voor de rest gaan ze tot nu toe goed ik heb er nu 8 gebrand en allemaal goed alleen die snelheid |:(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niet iemand toevallig ook van deze DVD's en en ND1300 waar de DVD wel netje op 4 speed gaan?

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 15:09
Ik heb na aankoop van een Nec 1300 100 stuks van deze Princo's gekocht. Ik heb in het begin zo'n 10 stuks verknald tijdens het testen van een passende firmware. Versie 1.05v8 van Herrie is toen als beste eruit gekomen: hij brandt ook echt op 4 speed (+/- 15 min) De brander is nu al een maandje of 7 oud en alle Princo's van die tijd zijn nog met gemak terug te lezen. Ook de testen met dvdinfo pro zagen er goed uit.
Je kunt hem tijdelijk downloaden bij mij op http://members.home.nl/andres.rutten/105v8.rar (bin-file), omdat de site van Herrie eruit ligt.

Veel suc6 en laat even wat weten !!

edit:
typo

[ Voor 17% gewijzigd door arutten op 28-03-2004 01:07 ]

=Specs=

• peterjon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05-2020
arutten schreef op 28 maart 2004 @ 00:55:
Ik heb na aankoop van een Nec 1300 100 stuks van deze Princo's gekocht. Ik heb in het begin zo'n 10 stuks verknald tijdens het testen van een passende firmware. Versie 1.05v8 van Herrie is toen als beste eruit gekomen: hij brandt ook echt op 4 speed (+/- 15 min) De brander is nu al een maandje of 7 oud en alle Princo's van die tijd zijn nog met gemak terug te lezen. Ook de testen met dvdinfo pro zagen er goed uit.
Je kunt hem tijdelijk downloaden bij mij op http://members.home.nl/andres.rutten/105v8.rar (bin-file), omdat de site van Herrie eruit ligt.

edit:
typo
ok thanx for de juiste versie, maar hoe nu verder ? help . Kan iemand deze newbie ietsje verder helpen ? de readme file is voor mij abracadabra....ik ben ten einde raad. Help aub.......hoe flash ik dit spul in dos....?

• peterjon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05-2020
arutten schreef op 28 maart 2004 @ 00:55:

edit:
typo
zeer bedankt voor de juiste software, deze newbie is bijna ten einde raad. Wil iemand mij svp uitleggen in normale taal...wat ik nu precies moet doen om te te installeren, de readme file id nogal complex

help please........

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt ik zal de firmware er zo ff inflashen ff men win98 opzoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey arutten super bedankt voor de juiste firmware. De princo's gaan nu gewoon lekker op 4 speed _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
peterjon schreef op 28 maart 2004 @ 16:56:
[...]

zeer bedankt voor de juiste software, deze newbie is bijna ten einde raad. Wil iemand mij svp uitleggen in normale taal...wat ik nu precies moet doen om te te installeren, de readme file id nogal complex

help please........
Staat er toch vrij duidelijk?
How to flash your drive?

Use the file NEC1300A.EXE which is included. Put it on a bootdisk (www.bootdisk.com in case you don't have one) together with the .BIN-file.

The flash program offers you the following functions:

The config switches are:
-pri (Primary) -sec (Secondary) -mas (Master) and -sla (Slave)

First you should make a backup of your current Firmware:

NEC1300A.EXE -sec -sla -out original.bin (Enter)

To flash choose:
NEC1300A.EXE -sec -sla -flash 105v8.bin
Je maakt dus een opstartfloppy aan, gooit NEC1300A.exe en 105v8.bin op die flop, en je volgt de aanwijzingen. Hou er even rekening mee dat als je brander primary master is je de parameters -pri -mas moet gebruiken, als hij primary slave is je de parameters -pri -sla moet gebruiken, als hij secondary master is je de parameters -sec -mas moet gebruiken en als hij secondary slave is je de parameters -sec -sla moet gebruiken.

Als je geen bootdisk hebt, kun je er eentje van http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm halen, maakt niet zoveel uit welke je kiest, ik zou voor "Windows 98 Custom, No Ramdrive" ofzo gaan.

Dit snapte ik allemaal door het lezen van de readme.txt :P

Hou wel ff in de gaten dat bij het flashen van je DVD-brander hoogstwaarschijnlijk de garantie vervalt, doe dit alleen als je weet waar je mee bezig bent!!!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja gewoon goed dat tekst bestand doorlezen ff in je pc checken op welke kabel je DVD brander zit en flashen maar. Met de windows flasher gaat het wel een stuk makkelijker starten druk op flash en daarna ff reboten klaar is kees.

• job

job

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:24:
Hey arutten super bedankt voor de juiste firmware. De princo's gaan nu gewoon lekker op 4 speed _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
en nu hopen dat ze ook normaal zijn af te spelen..
test de gebrande dvd even grondig voor je massaal alles op 4x gaat branden.
die dingen (princo) hebben niets voor niets een slechte naam.

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 15:09
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:24:
Graag gedaan, daar is dit forum voor bedoeld. Test enkele gebrande dvd's met dvdinfopro, dan weet je zeker dat ze goed zijn. Ik heb in ieder geval geen problemen met lezen van 6 maanden oude princo's.

Credits go to Herrie for making it all possible !!! _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door arutten op 29-03-2004 19:36 ]

=Specs=

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een aantal dvd's gebrand met deze firmware en tot nu toe gaat alles nog goed voor zover ik het kan zien, dus ben er erg blij mee :)
Pagina: 1