Toon posts:

[laptop] vreemde kapotte accu ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe accu voor mijn compaq armada m300 besteld kostuh me een godsvermogen maar ik heb het over voor mijn kleine laptoppie ....

maar ja het pakje is dus eindelijk binnen gekomen ... ik de accu aansluiten op mijn laptoppie ... alles lijkt okay .... battery laten calibraten door compaq tools... lijkt goed te gaan .... de accu laad ook netjes weer op .... calibration complete... net stroom afkoppelen -> laptop uit :( .....

Volgens windows XP is de accu dus helemaal vol maar als ik de netstroom afkoppel houdt de laptop er mee op ....

Ik heb de oude en de nieuwe accu nagemeten maar deze geven allebei netjes ongeveer 15 Volts :(

ik snap er dus geen joota meer van :) iemand hiero nog wat sprankellende iedeen ? suggesties zijn welkom :D

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:47

Eboman

Ondertitel

waarschijnlijk een probleem in je powercircuit waardoor de stroom van de accu niet in je laptop terecht komt, kun je wel starten van de batterij ?

Ligt aan hoe het bij dit model geregeld is maar het kan een klein verwisselbaar bordje zijn (zoals mij de M700) maar het kan ook een onderdeel zijn van je systemboard.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Eboman schreef op 27 maart 2004 @ 21:32:
waarschijnlijk een probleem in je powercircuit waardoor de stroom van de accu niet in je laptop terecht komt, kun je wel starten van de batterij ?

Ligt aan hoe het bij dit model geregeld is maar het kan een klein verwisselbaar bordje zijn (zoals mij de M700) maar het kan ook een onderdeel zijn van je systemboard.
waar zit zo`n powercircuit dan ... als ik de uitgangen meet dan krijg ik wel gewoon de juiste waardes ... :(

starten van battery lukt niet....

het vreemde is dus dat het wel werkt met de oude battery :(

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 14:00
Hoe calibreer je dat accu dan ? Ik heb er wel meer op gezocht maar ik kan daar niets over vinden.

Link naar dat tooltje misschien ?

Tnx

Verwijderd

Topicstarter
stormfly schreef op 27 maart 2004 @ 22:36:
Hoe calibreer je dat accu dan ? Ik heb er wel meer op gezocht maar ik kan daar niets over vinden.

Link naar dat tooltje misschien ?

Tnx
uhmmz zie de compaq site .... support en drivers > enhanced power managment downloaden ofziets

Verwijderd

Topicstarter
niemand een ideetje ?
Pagina: 1