Toon posts:

FF frustratie melden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
T*ringlijers, wat die "pc-help" zaken allemaal niet flikken. Onze huis-celeron 366@412 heeft het indertijd begeven, dus ouders boos omdat ik hem een klein beetje getweaked heb en dat ie daarom koput was. Dus mijn moederz naar de pc-beunhaas-reparateur. Krijg ik later een telefoontje: "Ja de reparatie was 500 piek, omdat de processor het heeft begeven en er nu een nieuwe processor in zit." "Wat voor processor zit er nu in dan?" vraag ik, waarop het antwoord: "Een pII 350."
Ik boos, want dit gebeurde een maand geleden, -waarom pleuren ze niet een pIII van rond dezelfde prijs er in!- of minimaal een celly die snellah iz. Het antwoord daarop was, "Omdat je moederbord niets beterz aankon..."
BAstardz! ik heb een abit bh-6 (of althans mijn ouders, ik heb een eigen anderuh) Het enige wat ze hoefden te doen, was el bioz te flashen en dan kon makkelijk een pIII erin...
Ik neem het mijn ouders niet kwalijk, want die zijn kwa computertechniek leken (erger dan ik), maar ik neem WEL die reparateurs kwalijk.
Onzin is het, in het 4de kwartaal van 2000, 500 piek neer te leggen voor een pII 350 (ik heb niets tegen de processor hoor, maar toch).
Zo zie je maar, je wordt overal genaaid...:(

Verwijderd

Klote voor je :(
Je moet ook uikijken met dat soort mannetjes.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Niet lullig bedoeld hoor, maar als je ouders met pc toestanden aan de gang gaan (al is het maar een nieuw muismatje...) wil je dan niet weten wat er allemaal gebeurt?

Ik ben sinds pa met een pc werkt zo ongeveer een on-line helpdesk geworden voor de oudere generatie! (hoi pap, welkom bij de helpdesk van CompDramaProdicties!)

Maar idd wel klote dat die pc boeren de boel zo naaien :(

Suc6 met de fustraties!

Verwijderd

Oei, dat doet zeer aan je reet, om zo gekontnaaid te worden :(

(ja, ik ben subtiel vandaag)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

das tobbe zeg. Ben inmiddels ook voor een aantal mensen de helpdesk geworden. Probeer het aantal wel flink terug te dringen want het vreeeeet tijd. Wat pa & ma betreft heb ik inmiddels de les wel geleerd. Als er wat kapot is ga ik zelf wel nieuw spul halen met hun plastic kaartje :-)

En met de rest heb ik de afspraak dat ik de pc voor ze onderhoud/beheer totdat ik merk dat iemand anders eraan heeft gerommeld, de befaamde buurman ofzo, dan is het resoluut afgelopen. Die regeling werkt prima. Nog beter is trouwens de actie om voor elke pc in beheer een ghost cd met bijbehorende auto install flop te maken. DAta op ander schijfje. en dan ben je bij echte problemen in 5 minuten klaar....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

whaha wat heb je toch een lafaards! en dat noemt zich een computer reparateur! Ik durf te zweren dat het zijn oude cpu was :P ! ken zelf ook wel van dat soort mannekes echte :r

Ik bouw altijd alles zelf, kleine moeite en help bij mij in de buurt ook wat buren tegen een kleine vergoeding, maar dat wel aan echte spullen... een pII-350 voor 500,- sorry hoor door moet ik toch ff van >:)

*evil grin*

(weet het is lame, maarja het is laat en ik ben net thuis :P)

Verwijderd

Topicstarter
Aye, maar het klote is, dat die gasten (was zelfs een bedrijf) recomended waren door mijn oom (aangetrouwd hoor ;)) en zijn vrienden.|:(
Kan trouwens mijn ouders hun pc niet altijd in de gaten houden, woon zelf samen, met mijn t-bird op kamerz.

Verwijderd

Dat is wel Héééééél erg veel voor een Prosessor+ reparatie...
Ik heb laatst nog voor iemand een systeempje in elkaar gezet voor het bedrag van FL 550,-, en hierbij inbegrepen was een PII 350,HD 6,4 Gb, geheugenstripje á 32MB Pc100, moederbord (goed merk ) Elsa Erazor II VGA kaartje met 16 bit, SB 164 geluidskaartje........
Dus ik zou die (NEP)Reperateur eens eventjes vragen hoe hij eigenlijk op zo'n bedrag komt, en wat deze zich eigenlijk per uur telt, voor het repareren van en PC.( volgens mij dus ongeveer FL 350,- per UUR aan loon!!!)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

'Maar eh... dat mannetje van jou, is die niet een stucadoor?'

• r00tie
  • Laatst online: 17-11-2025
Op zondag 17 december 2000 11:15 schreef wfvn het volgende:
'Maar eh... dat mannetje van jou, is die niet een stucadoor?'
Ja nou en? >:)

Verwijderd

Het is gewoon verrot echt ik weet het.Ik heb ook nog zo'n vader die net weet hoe je zo'n ding aanzet en verder nix.
Elke dag is het wel weer dat ik iets moet doen.
Maar goed wat ik eigenlijk wou zeggen tegen jou en je ouders is dat je die shit gewoon zelf moet fixxxen in vervolg

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

heb je het telefoonnummer van die beunhaas?
>:)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

"ja............toch maar liever naar de echte dealer"

:r kut voor je

Verwijderd

Bijna 't zelfde verhaal voor mij... anderhalf jaar geleden zette ik m'n computer in een nieuwe kast (naief maar ik had een nieuwe AT...) met blijkbaar een defecte voeding... Harddisk (2GB Seagate) en cdrom speler (Imes 8x, deed 't stukken beter, 1x op 9x dmv benchmark) compleet dood, en de voeding moest vervangen (duh). Zat nog garantie op toch 540,- op de rekening van m'n moeder. Ik ben toen luid vloekend en tierend die winkel verlaten... :P

't Heeft nut gehad, nog geen 6 maanden later brandde die harddisk ook door en kreeg ik 't OORSPRONKELIJKE aankoopsbedrag terug...

Met dank aan die seagate harddisks heb ik nu een IBM en die leeft al 6 maanden te veel >:) hij is dus nog gewoon niet dood.

Verwijderd

Topicstarter
Jah het erge ervan is ook, dat het echt een bedrijf is, dus niet zomaar iemand die zwartwerkt...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Achja.... maar dat zegt ook lang niet alles. Als je bijvoorbeeld de gemiddelde verkoper van Dixons bekijkt, dat zijn zelfs vergeleken met mij nog absolute nullen als het gaat om kennis over computers......
Of sommige figuren bij Vobis bijvoorbeeld... die gasten wisten niet eens dat de twee duurste types HP-Officejets een automatische sheetfeeder hebben. er vielen me 2 wieltjes op onder de klep.... dus gevraagd... wisten ze niet... geprobeerd en voila....... heb ik ze weer wat wijzer gemaakt.....

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik werk zelf ook in een PC zaak op de TD,
en als er zo'n handeling moet gebeuren, bellen we altijd van te voren naar de klant of alles ok is en geven dan ook de prijs door,
(500 piek is btw wel errug duur)
dus niet alle pc shops zijn zo hoor,
je bent gewoon keihard genaaid door die gasten daaro, en ik zou toch gaan proberen die P2 te ruilen voor geld en dan bij een andere zaak een P3 halen (wel ff je bios nu flashen want nu zit er een cpu op die je BH momenteel wel ondersteunt)

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Euh, wat ik dus niet snap : je wist dat de cpu kapot was... waarom heb je er dan zelf geen nieuwe ingezet ?

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1