Toon posts:

1 gb ddram werkgeheugen met zwart scherm??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

ik heb vandaag 1 gb pc 2100 werkgeheugen gekocht. Thuis hem ik de oude 256 ddram pc2100 eruit gehaald en de 1 gb erin gezet. zodra ik de pc aanzet slaat het over 3 seconde uit en start het weer op, maar dan met zwart scherm. Ik heb een Asrock moederbord Kenmerk is: p4i45g. Op de site www.Asrock.com wordt gezegd dat elk slot 1 gb steund. waarom werkt het hier dan niet. ik heb me bios op de originele status gezet en daar werkt het ook niet. als ik de oude erin zet doet het gewoon. op deze ogenblik is me pc helemeaal open aan alle kanten. wie kan mij alstublieft even helpen. ik heb zelfs de manuel van de moederbord gedowenload en hierin staat niks vermeld.

graag hulp altublieft.

moederbord is : Asrock p4i45g
standaart geheugen is: 256 dd-ram pc2100
welke ik wil gebruiken is :1 gb dd-ram pc2100

eindresultaat is een zwart scherm.........

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

XyS

0.o.O

het je wel een goede voeding?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wat zegt je bios als je alleen de 1Gb stick erin hebt, hoeveel geheugen zegt hij dan te hebben?

[ Voor 76% gewijzigd door swampy op 27-03-2004 21:06 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
voeding is 300 wat en ik krijg niks op de scherm is gewoon zwart. de scherm wordt niet eens geactiveerd door de systeem.

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

zit je monitor in de voedign van je computer,
doe hem gewoon in de stekkerdoos
en tja nieuw ram zou geen problemen moeten leveren

Verwijderd

Topicstarter
nee die zit apart. de stekker zit aan de scherm vast. ze hebben allebei een andere kabel. de 1 gb ddram heeft de merk ibm kan dit proplemen geven

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 18:32
het nieuwe geheugen kan ook gewoon stuk zijn ..

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Topicstarter
het is getest in de winkel en daar doet het. ik had eerst een module pc2700 genomen, deze deed het niet ben ik gegaan en deze was wel ok. het ligt een of andere aan mijn moederbord

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

neem je computer mee naar de winkel O+
laat het zien, lossen zij et wel op :+

Verwijderd

Topicstarter
morge is het zondag en ik zou het tof vinden als iemand het wist waarom het niet doet kan ik weer even genieten van me pc.

kan het zijn of er een of andere jumper op de moederbord afgehaald moet worden ofzo of in de bios een instelling veranderen. op deze ogenblik is alles op de origin status.

iemand help alstublieft 8)7 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

als ik ze er allebei in doet doet het ook niet hij wil niet werken.
als ik nou probeer terwijl me pc aan is om de nieuwe module erin te zetten? of is dat totaal verkeerd

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 21:29 ]

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

oja :P

nou ff denken,
als je je oude pc2100 erin doet doet hij et,
je nieuwe dan doet hij het niet,

en als je ze er allebij in doet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hmz. Bios timings zou kunnen maar dan zou ie nog allicht op moeten starten :)
Zit eigenlijk meer te denken aan een Hyperthreading-probleem. kijk eens in je BIOS / handleiding daarvan of je dat aan hebt staan, en zo ja, zet het uit. Ik begrijp dat je maar 1 reepje van 1 GB hebt; als HT aan staat heb je er twee nodig, kan zijn dat ie het anders gewoon niet doet.
Of ze hebben je natuurlijk kapot geheugen verkocht :( In dat geval gewoon mee teruggaan - is overigens niet eens zo'n gek idee gezien je problemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in de bios geen hyper treading vinden, maar deze functie zit wel op me moederbord. hoe kan ik deze herkennen in de bios functie? maandag zal ik wel moeten gaan. maar deze module hebben ze daar al getest.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post hier de specs van je geheugenreepje, incluis de opschrift van de chips. Aangezien je dat dus nergens in de topicstart had vermeld, geef je hiermee aan het PMG Beleid geeneens hebt doorgenomen, terwijl dat hier wel van je wordt verwacht. Voortaan wel doen dus ;) Ander tip: lees ook voortaan de tekst bovenaan New Topic eer je een topic opent, daarin staat een beknopte samenvatting van de stappen die je minstens moet ondernemen.

Welnu, het is belangrijk om te weten wat voor geheugen je exact in handen hebt. Het is namelijk niet zo dat elk willekeurig geheugen compatibel is met elk willekeurig moederbord ;) Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?" voor meer details B)
Pagina: 1