Hoi, ik zit met het volgende probleem: mijn notebook wil niet meer opstarten, hij gaat nog wel aan dwz er gaan 2 lampjes branden (battery, en eentje met een z erin) de h.d en cd-rom maken ook gewoon opstartgeluiden, en de ventilator gaat aan. Maar nu zit ik dus met het volgende, hij start niet meer verder de ventilator blijft maar blazen, en ik krijg geen beeld bij het opstarten. Heeft een van jullie hier misschien een oplossing voor???
Ik heb ondertussen nog een paar dingetjes geprobeerd:
- accu eruit gehad
- cd-rom eruitgehad
- geheugen eruit gehad
- harddisk eruit gehad
- en de bios/backup battery er uit gehad
Dat stond namelijk in een pdf document over de thinkpad r31 op de
site van IBM.
Helaas heeft dit nog nix geholpen
- accu eruit gehad
- cd-rom eruitgehad
- geheugen eruit gehad
- harddisk eruit gehad
- en de bios/backup battery er uit gehad
Dat stond namelijk in een pdf document over de thinkpad r31 op de
site van IBM.
Helaas heeft dit nog nix geholpen
Heb je hem al geprobeerd aan een externe monitor te hangen?
Ja, externe monitor ook nog geprobeerd, blijft gewoon in standby. Maar een tijd terug deed ie het ook gewoon nog goed. Wel vond ik het vreemd dat als ik de stekker van de voeding erin stopte hij steeds spontaan aanging (zonder ook maar ergens op gedrukt te hebben! Ik twijfel misschien aan de backup batterij (wat doet die eigenlijk bij een notebook) is het een biosbatterij of heeft ie meer functies???
Hoi, ik vroeg me af of mn laptop ook moet kunnen werken zonder de zogenaamde bios/backup batterij! Deze is nl stuk kwam ik achter, en de laptop doet nog steeds weinig. Weten jullie misschien waar ik een nieuwe bios/backup batterij kan bestellen en evt hoeveel die ong. kost?? Het is een speciale ingepakte knoopcell met een speciaal stekkertje eraan, zal wel speciaal voor dit type zijn (IBM Thinkpad r31) Ik hoor graag van jullie!
Meestal zijn dat wel standaard batterijen hoor. kun je als het goed is bij elke electronicaboer wel vinden.
Ik zit nog steeds met de problemen met mijn ibm thinkpad!
Situatie is als volgt: als ik hem aanzet gaan er 2 lampjes branden (van de batterij en een lampje wat aangeeft dat ie aan is) de cpu fan gaat draaien en ik hoor de cdrom en harrdisk even aangaan, maar hij geeft geen beeld en wil niet doorstarten de cpu fan blijft ook maar de hele tijd draaien.
Ik hoop dat jullie me echt kunnen helpen!!!!!
Wat ik trouwens al heb geprobeerd is het volgende:
- aan externe monitor gehangen
- geheugen er uit gehad
- harddisk eruit gehad
- battery eruit gehad
Situatie is als volgt: als ik hem aanzet gaan er 2 lampjes branden (van de batterij en een lampje wat aangeeft dat ie aan is) de cpu fan gaat draaien en ik hoor de cdrom en harrdisk even aangaan, maar hij geeft geen beeld en wil niet doorstarten de cpu fan blijft ook maar de hele tijd draaien.
Ik hoop dat jullie me echt kunnen helpen!!!!!
Wat ik trouwens al heb geprobeerd is het volgende:
- aan externe monitor gehangen
- geheugen er uit gehad
- harddisk eruit gehad
- battery eruit gehad
Anoniem: 58844
het is heel simpel.
Je hebt een R31 daar zit nog garantie op.
Bel Ibm en ze komen het maken.
Anders kunnen ze je ook aan zo'n batterij helpen
Ik heb hier een notebook liggen die niet meer op wil starten, het probleem is als volgt: als ik op de powerknop druk gaat de laptop wel aan dwz de fan gaat aan (blijft op volle toeren draaien) de cd-rom en harddisk hoor je korte opstart geluiden maken., maar daar blijft het bij ,want doorstarten wil die niet hij geeft ook geen beeld (externe monitor heb ik al geprobeerd).
Wat ik ook nog gecheckt heb is de bios (RTC batterij) die bleek leeg te zijn, nu was dat zo'n ingepakt geel knoopcelletje met een speciaal stekkertje eraan, wat ik toen gedaan heb is dat gele omhulsel losgeknipt en de oude batterij vervangen voor een los 3v knoopcel. Daar heeft ie het een tijdje op gedaan, maar nu wil ie helemaal niet meer opstarten. Het leek me trouwens ook dat ie het ook zonder bios/rtc batterij zou moeten doen, maar helaas! Ik hoop dat jullie met me mee willen denken!

P.s het gaat om een IBM thinkpad r serie!
Wat ik ook nog gecheckt heb is de bios (RTC batterij) die bleek leeg te zijn, nu was dat zo'n ingepakt geel knoopcelletje met een speciaal stekkertje eraan, wat ik toen gedaan heb is dat gele omhulsel losgeknipt en de oude batterij vervangen voor een los 3v knoopcel. Daar heeft ie het een tijdje op gedaan, maar nu wil ie helemaal niet meer opstarten. Het leek me trouwens ook dat ie het ook zonder bios/rtc batterij zou moeten doen, maar helaas! Ik hoop dat jullie met me mee willen denken!

P.s het gaat om een IBM thinkpad r serie!
Hoeft niet persee je adapter te zijn, probeer er eens een phoenix bios op te zetten en daarmee booten. Wil vaak wel helpen....
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
Topic merged met je vorige topic. Een nieuw topic openen voor hetzelfde probleem is niet de bedoeling.
Heb je al geprobeerd contact op te nemen met IBM?Anoniem: 58844 schreef op 02 juni 2004 @ 18:05:
het is heel simpel.
nee, de voeding is zeker niet stuk, want hij laad nog gewoon op!
Wat garantie betreft zit ie er volgens mij niet meer op, hij is namelijk al ruim 1,5 tot 2 jaar oud, en volgens mij zit er maar 1 jaar garantie op dacht ik! Ook is het zo dat ik deze notebook heb gekregen van een kennis omdat er ooit frisdrank over het toetsenbord is gegaan (toetsenbord is nu in zn geheel vervangen) ! Ik heb m ook helemaal uit elkaar gehad om m goed schoon te maken, daarna heeft ie het nog een tijdje gedaan, wel gaf ie toen steeds meldingen check date/time settings, maar hij startte wel door. Maar nu kan ik er helemaal nix mee want hij gaat nog wel aan maar ik krijg geen beeld, de fan blijft constant draaien etc.
Wat garantie betreft zit ie er volgens mij niet meer op, hij is namelijk al ruim 1,5 tot 2 jaar oud, en volgens mij zit er maar 1 jaar garantie op dacht ik! Ook is het zo dat ik deze notebook heb gekregen van een kennis omdat er ooit frisdrank over het toetsenbord is gegaan (toetsenbord is nu in zn geheel vervangen) ! Ik heb m ook helemaal uit elkaar gehad om m goed schoon te maken, daarna heeft ie het nog een tijdje gedaan, wel gaf ie toen steeds meldingen check date/time settings, maar hij startte wel door. Maar nu kan ik er helemaal nix mee want hij gaat nog wel aan maar ik krijg geen beeld, de fan blijft constant draaien etc.
Als je geen contact met IBM op wilt nemen, dan zul je niets met deze laptop kunnen beginnen.
Ik denk namelijk dat de onboard vga chipset kaduk is, en dat is niet iets wat je makkelijk zelf kunt repareren. Alleen reken wel op een fiks bedrag om de laptop te laten repareren (vraag er eerst even naar, kun je nog altijd beslissen of je het 't bedrag wel waard vindt).
Ik denk namelijk dat de onboard vga chipset kaduk is, en dat is niet iets wat je makkelijk zelf kunt repareren. Alleen reken wel op een fiks bedrag om de laptop te laten repareren (vraag er eerst even naar, kun je nog altijd beslissen of je het 't bedrag wel waard vindt).
Hier kon uw advertentie staan
Bel gewoon met IBM, contact info staat op www.ibm.nl
Dan weet je meteen of je nog garantie hebt en wat het probleem kan zijn, volgens mij zit er standaard 3 jaar garantie op IBM laptops, maar hoe dat 2 jaar terug zat weet ik niet. Je loopt nu al enkele maanden met dit probleem, bel ze gewoon joh, dan ben je er in een weekje vanaf.
020 5133300 zo te zien
Dan weet je meteen of je nog garantie hebt en wat het probleem kan zijn, volgens mij zit er standaard 3 jaar garantie op IBM laptops, maar hoe dat 2 jaar terug zat weet ik niet. Je loopt nu al enkele maanden met dit probleem, bel ze gewoon joh, dan ben je er in een weekje vanaf.
020 5133300 zo te zien
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 07-09-2004 13:08 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Naar ervaring is het volgens mij zo dat als ie al open is geweest de garantie zowiezo is vervallen! En evt aankoopbonnen heb ik oook niet.
De Garantie hoeft dan niet per-se te vervallen, tenzij User Abuse duidelijk aantoonbaar is
Aankoopbonnen zijn ook niet nodig, de serienummer van het beestje volstaat.
Aankoopbonnen zijn ook niet nodig, de serienummer van het beestje volstaat.
Je mag als consument van IBM van alles vervangen, geheugen, HDD, toetsenbord, miniPCI kaart. Ik weet niet waarom hij precies open is geweest, maar als ik mijn geheugendimms wil vervangen moet ik voor 1 dimm het toetsenbord eraf halen. Dat mag gewoon, dus ik zou niet weten waarom je garantie is vervallen. Bel gewoon eens op, dan weet je het zeker. Wij kunnen wel gokken, maar zo kom je er ook niet uit. Ik krijg bijna het idee dat je hem op minder legale wijze hebt gekregen en bang bent dat de heling nu uitkomt ofzo

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Pagina: 1