[XP] Energiebeleidsbeheer kan geen slaapstandbestand reserve

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38
Ik heb net een nieuwe laptop (Asus m6000n) en heb daarop Windows XP pro geinstalleerd.
Nadat ik alle drivers, en wat programmatjes heb geinstalleerd wou ik hybernate (slaapstand) instellen, maar wanneer ik het vinkje voor "Slaapstand inschakelen" aanzet en dan op toepassen druk krijg ik de volgende melding:

Energiebeleidsbeheer kan geen slaapstandbestand reserveren
Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt.

Er is genoeg ruimte, dus daar kan het niet aanliggen.
Verder heb ik alle programma's die draaien al een keer afgesloten en toen opnieuw geprobeert, maar niks lijkt te helpen
Ik heb al op bij google en op dit forum gezocht, maar weinig gevonden.

Specs:
Asus m6000n
60 gb HD, opgedeeld in partities van 10 GB (waarvan nog 6 GB vrij) voor OS, en 50 GB voor de rest
512 MB intern geheugen
Ati radeon 9600
Windows XP Pro, met alle updates

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Bestaat dit bestand:
c:\hiberfil.sys

Probeer die eens te verwijderen en opnieuw op te starten.

• helpme
Nee, dit bestand bestaat niet.
op c: staat alleen pagefile.sys van 768mb, en nog wat kleine bestanden, wat op een totaal van 771 mb komt.

hiberfil.sys is meestal (voor zover ik weet) even groot als je intern geheugen, dus dat zou dan 512 mb moeten zijn. En zoveel MB's staat er niet in de root van C:

[ Voor 3% gewijzigd door helpme op 27-03-2004 20:50 ]

• Pwigle
Open je register (start/run/regedit) en ga naar deze key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Power

Staat daar een DWORD met de naam: Heuristics ?

Probeer eens in safe mode de functie te enablen.

• helpme
Er staat inderdaad een dword heuristics, graag daar meer uitleg over.

In veilige modus staat het tabblad slaapstand niet meer in "eigenschappen van energiebeheer", dus op die manier zal het niet lukken

• Pwigle
Het aanwezig zijn van de heuristics dword, zou betekenen dat je slaapstand reeds aanstaat. Je zal moeten uitzoeken welke bestand er reeds ingebruik is en die proberen te verwijderen o.i.d.
Ik heb nog gegoogled maar kom er ook niet verder uit :)

• helpme
Ik heb m'n laptop maar eens geformateerd om toch dit probleem op te lossen.
Bij de nieuwe installatie elke keer gekeken wanneer in slaapstand kon aanzetten, en na de videokaart driver te installeren wordt het tabblad ook zichtbaar.

Dit meteen ingesteld en uitgetest, en werkt perfect. Hierna weer dezelfde programma's geinstalleerd en werkt nog steeds perfect. Dus wat het probleem de vorige keer is geweest, ik heb geen flauw idee.

Maar in ieder geval bedankt voor het helpen.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:10

MaDLiVe

.-Observer-.

*Grote Bump*

Ik heb hetzelfde probleem :( Erg vervelend want ik heb net een nieuwe install gemaakt. De hele avond erop gewerkt om alles goed te krijgen. Heb niet echt meer de behoefte aan een nieuwe install want dat kost me zeeen van tijd.

Als iemand een oplossing heeft.

(exact zelfde probleem, de exacte DWORD zie ik ook staan).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Vergelijkbaar probleem hier. Laptop met een ATI Radeon Mobility (32 MB geheugen weet verder geen type)

Zodra ik windows heb geinstalleerd is er geen slaapstand zichtbaar in het energiebeheer.

Op het moment dat de ATI drivers volledig zijn geinstallerd (incl. opnieuw opstarten) is hij er wel maar is dat verdomde bestand in gebruik door een ander proces.

Doe ik de drivers deinstalleren, is de optie weg, en herinstalleren geeft me de niet functionerende optie terug.

Daarna heb ik geprobeerd de naam van het dword te wijziggen om vervolgens de PC te herstarten.

Na herstart meteen gecontroleerd of het DWORD afwezig was (wat het geval was) en op het moment dat ik energiebeheer open wordt het DWORD meteen aangemaakt. Maw weer geen succes.

Ik snap niet hoe de hibernation aan de videokaart gerelateerd kan zijn.
Ow ja, ook bij mij geen hiberfil.sys (hidden en system aan).

Ook bij mij is het geen optie om de PC opnieuw te configureren.

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mij gaf lcohol 120% de problemen na deze eraf gegooid te hebben kon ik hibernate wel activeren.

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024

Dark Wanderer

Or not :P

Hmm, ik heb hetzelfde probleem op mijn desktop. De vorige install werkte alles nog prima. Ik ga ff formatten en dan het eerste wat ik doe is dan die slaapstand aanzetten.

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-03 10:01
zelfde probleem hier, maar eindelijk opgelost:

Na het verwijderen van deamon-tools, alcohol 120% en nero kon ik de slaapstand activeren.

Het verwijderen van alle programma's die een virtueel cdrom station aanmaakt is DE oplossing. Daarna kan je de programma's gewoon weer installeren.
Pagina: 1