Ericsson USB ASDL moden :(

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Vandaag m'n ADSL doe-het-zelf pakket binnen gekregen, veel eerder dan ik eigenlijk had verwacht (de postcode check zei dat er pas in April ADSL beschikbaar zou zijn!).

Maar wat blijkt nu, ik heb een USB modem gekregen... Helaas was mijn stiefvader (die de telefoon en adsl betaald) niet sociaal genoeg om mij mee te laten beslissen... Hoewel ik hem wel duidelijk heb gemaakt om Ethernet te kiezen, heeft hij schijnbaar toch een USB modem gekozen...

Maar goed dacht ik, die Alcatel's werken in Linux, wellicht met iets meer moeite... Alleen, wat blijkt nu: het is geen alcatel.

De mongolen bij KPN waren zo slim om een gaar Ericsson ding op te sturen... Een Ericsson HM121di. Het hier dus om een ISDN USB modem; heb eigenlijk geen idee of er ook USB alcatel's zijn voor ISDN (boeit ook niet meer).

Ik denk niet dat deze ericsson ooit zal werken in Linux, want op google is er vreselijk weinig te vinden. Zelfs voor windows valt nauwelijks wat te vinden, dus dat zegt wel iets over de populariteit van dat ding.

Nou kan ik tijdelijk wel een demo versie van Windows Server 2003 installeren op een oude bak om zo mijn internet te delen, maar het liefst zie ik dus een werkende oplossing voor Linux.

Weet iemand hoe KPN omgaat met het omruilen van USB naar ethernet?
Is er misschien ook iemand die weet of het toch mogelijk is om dit ding aan de praat te krijgen in Linux?

Ik baal in ieder geval flink :(

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tjah, ik zeg niet vaak dat je in een ander topic moet zijn, die maar moet kicken, maar een topic van 24 maart niet kunnen vinden lijkt me sterk. Hier staan een aantal opties:

[rml][ Linux] USB adsl modem (HM121dp) aan de praat krijgen[/rml] en ik vind het niet nodig om hier twee topics over te laten lopen.

Oja, nog even dit.... Dit is de dp, jij hebt de di, maar de drivers zijn zo goed als gelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Zwerver op 27-03-2004 20:53 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.