Toon posts:

Kan via WinXP niet in Win98 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb thuis 6 computers staan waarvan 5 met windows 98se en 1 met WinXP home.

Onderling kunnen alle win98 pcs elkaar zien op netwerkomgeving, ook kunnen alle 98 pcs op de XP pc. Maar de XP pc kan op geen van de 98 pcs kijken.

Pingen kan echter gewoon wel. Ook als ik in winxp zelf de naam van 1 van de 98 pcs tik (//pc2 of //pc3 enz) krijg ik een fout.

Ik heb al veel geprobeerd, maar ik vind dit wel heel vreemd... weet iemand raad?

Thnx alvast.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
Windows 98 werkt met WINS en Windows XP met DNS. Heb je al gekeken of hier de problemen in liggen? Bijvoorbeeld als de Windows 98 stations niet in DNS staan schiet het al niet erg op.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verder - welke fout krijg je precies? (dus de exacte melding :P )

Verwijderd

Topicstarter
naam win98 computer is niet toegankelijk. u heeft mogelijk niet dejuiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contackt op met beheerder van deze sever voor uit machtigingen.

dat is die melding, maar het is zo vreemd dat mijn andere windows98 systemen er wel gewoon in komen. Op XP heb ik gewoon ook de administrator rechten....

echt heel vreemd.... en dan ff over dat DNS, hoe bedoel je dat ik in de DNS de ip adressen moet zetten van de Win98 bakken ???? dat snap ik ff niet.....

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

dat is windows 98 onder elkaar hé,

je kunt die 98 bakken ook niet zien via mijn netwerklocaties en dan computers vlakbij??

heb je misschien een router (die auto ip's uitdeelt), zo ja, probeer dan eens met statische ip's te werken en dan bij dns hostnaam de zelfde naam in tevoeren als bij de pc naam , en bij mij is het bij communicatie tussen win 2k pc's en 98 pc's niet //pc1 maar \\pc1 , misschien dat daar ook een deel van het probleem kan liggen??

edit: ik heb het wel eens geprobeerd (toen ik nog XP gebruikte), het werkte perfect. ik hebhet toen met de wizard geconfigd....

ideetje om dat te doen??

[ Voor 18% gewijzigd door Romke op 27-03-2004 23:06 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.