(2000) Probleem met installatie SP3 en SP4

Pagina: 1
Acties:

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het installeren van de SP1 en SP2 voor Windows 2000 Professional waren geen probleem. Maar wanneer ik 3 of 4 wil installeren krijg ik vlak nadat de installatie gaat beginnen deze error:

"The file c:\winnt\system32\drivers\atapi.sys is open or in use by another application. Close all applications and then click Retry.

Ik weet niet wat ik moet doen want de installatie gaat niet verder! Met ctrl+alt+del heb ik alle andere programma's al afgesloten (behalve degenen die niet afgesloten kunnen worden). In het Microsoft Knowledge base kan ik ook niks vinden.

Ik heb nu Windows 2000 Professional SP2 geinstalleerd maar toen ik nog geen SP erop had staan kreeg ik dezelfde errors.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Voor 18% gewijzigd door Athlon_2o0o op 27-03-2004 19:49 ]

• 418O2
  • Laatst online: 00:22
je hoeft maar 1 SP te installeren hoor. Elke door MS uitgebrachte SP bevat alle updates uit de voorgaande SP's.

Ik kan je verder niet helpen, maar dit waren mij twee centjes ;)

• Athlon_2o0o
Ja dat weet ik, maar SP3 en SP4 doen het helemaal niet... Het verste waar ik ben gekomen in SP2. En ik wil juist net zo graag SP4 erop hebben staan :(

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm je kan natuurlijk ook ge slipstreamde installatie met SP4 installeren :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Je hebt neem ik aan al een keer gereboot. Heb je toevallig nog een muziek cd of iets anders in je diskdrives zitten, behalve natuurlijk sp4 als je dit van cd af draait.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SithWarrior schreef op 27 maart 2004 @ 19:55:
Hmm je kan natuurlijk ook ge slipstreamde installatie met SP4 installeren :)
Mja, maar denk niet dat de TS daar nu op zit te wachten. Tis namelijk meer een workaround dan oplossing IMO.

Zou het misschien kunnen komen, door de versie van Windows Installer? :? Of is / was dat alleen met W9x machines?

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2004 20:00 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit met een zogenaamde 'Network' installatie van het servicepack?

• Athlon_2o0o
Ik heb hier de SP4 Express installation gdownload:

http://www.microsoft.com/...icepacks/sp4/download.asp

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer voor de gein eens met een network installation? Dan heb je in ieder geval alle bestanden lokaal staan wat eventueel een raar download probleem of iets dergelijks beter kan uitsluiten :)

• Athlon_2o0o
Ik had een bestand gedownload "W2KSP4_EN.EXE" van rond de 132 MB (ook SP4 maar dan lokaal) en dit gaf dezelfde foutmelding...

Wat doet atapi.dll precies? Had het niet iets met cd-drives te maken? Is er niet een manier dat ik die kan uitschakelen ofzo zodat de SP4 er een nieuwere versie opzet?

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Start op in safe mode (opstarten en F8 ingedrukt houden)
Safe mode startup options
If your computer will not start, you may be able to start it in safe mode. In safe mode, Windows 2000 uses default settings (VGA monitor, Microsoft mouse driver, no network connections, and the minimum device drivers required to start Windows).

For example, if your computer will not start after you install new software, you may be able to start it with minimal services in safe mode and then change your computer settings or remove the newly installed software that is causing the problem. You can reinstall the service pack or the entire operating system, if necessary.

• Athlon_2o0o
Het installeren van de SP4 (de 123 mb versie) geeft in de safe mode dezelfde foutmelding :(
Pagina: 1