Toon posts:

SMC barricade wireless alleen intern ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag paar uurtjes aan het kloten geweest, en ik krijg van de router alleen maar een intern ip, het is een router/modem voor adsl tegelijk en voorheen kreeg ik wel een extern ip, maar sinds een week krijg ik alleen nog maar een intern ip van de router toegewezen, de line sync brandt wel gewoon constant, en ik zie ook de juiste training staan.
Ik heb er al een nieuwe firmware opgezet, gereset enz, maar toch.. ik blijf een intern ip 192.168.2.x van die router krijgen.
Wat zou dit kunnen zijn, want staat wel gewoon op 1443 llc bridge dhcp ingesteld en vpi/vci 0/35, gaat om een myadsl lijn..

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Je krijgt altijd van een router een intern IP, dat is een van de eigenschappen van een NAT router, de router verbindt je met het adsl modem. Als je bij de setup van je router kijkt staat daar je extern ip ook netjes aangegeven.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
RawPeanut schreef op 27 maart 2004 @ 19:27:
Je krijgt altijd van een router een intern IP, dat is een van de eigenschappen van een NAT router, de router verbindt je met het adsl modem. Als je bij de setup van je router kijkt staat daar je extern ip ook netjes aangegeven.
Ik heb de router/modem bridged ingesteld, dus hoor ik wel een extern ip te krijgen, wat ik eerst ook kreeg.

Verwijderd

RawPeanut schreef op 27 maart 2004 @ 19:27:
Dit zou inderdaad opgaan voor de meeste verbindingen die je met een router opzet. Maar wat al opgemerkt is, is dat je bij MyADSL+BBNED je router in zou moeten stellen als bridge. Je krijgt dan op je PC een publiek IP adres en je router fungeert dan dus niet meer als router. Oftewel mooie functies als NAPT en de firewall worden volledig genegeerd en buiten functie gesteld.

Maarre [aan de eerste poster van deze reeks] , je hebt dus een private ipadres. Op zich goed, maar heb je dan ook internet verbinding? Zo ja, dan is het precies wat ik in wil stellen, maar niet voor elkaar krijg...