Temps P4C800-E dlx

Pagina: 1
Acties:

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 13:13
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van de asus p4c800-e Deluxe met een P4 3,2 GHz 800fsb.
Maar nu zie ik dan mijn temps nogal vaag zijn.
De processor is rond de 30 graden
En het MB is rond de 34 graden

ik heb btw gewone luchtkoeling (zalman 7000)

Ik heb de nieuwste bios versie (1016)
En ik heb de revisi 2

Hebben meer mensen hier last van??

[ Voor 8% gewijzigd door NEOeo op 27-03-2004 19:03 ]

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Uh ik snap niet wat het probleem is?

• NEOeo
de temperatuur van de processor is lager dan het moederbord en wel erg laag.

ik wil graag weten of meer mensen hier last van hebben, of dat het aan mijn moederbord ligt.

en of er een oplossing voor is.

• blix
het is gewoon een goede cooler, ronduit domme vraag, heb deze cooler ook in andere pc idle is hij rond de 25c +/-

Uh je moederbord temp is lager dan je proc? dus je moederbord is 30+ ?? lijkt me stug.

ps. MB = geen moederbord

[ Voor 36% gewijzigd door blix op 27-03-2004 19:10 ]

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
lijkt me niet echt een probleem ;), zalman koelt erg goed daarom kan de temp van het cpu wel eens lager komen te liggen...

• NEOeo
ja oke maar op mijn oude moederbord was de processor meer dan 40 graden met dezelfde koeler....

edit:
MB is dus 34 graden

en wat is MB dan?

[ Voor 22% gewijzigd door NEOeo op 27-03-2004 19:12 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Een intel northwood word nooit echt warm idle. Mijne werd met de boxed koeler 26 graden idle. De case temp was dan ook vrijwel altijd hoger. Probeer je proc even flink te stressen , dan zul je zien dat de temp wel gaat oplopen :)

Deze temps heb ik nu zelf:
code:
1
2
3
             Case       Cpu
Idle:         30         23
Stressed:     34         25

Wel watercooled , maar met hetzelfde mobo als jij :)
De hoge case temp komt doordat de intake fan voor de radiator zit :P
en wat is MB dan?
Dat is gewoon je case temp :)

[ Voor 13% gewijzigd door Raku op 27-03-2004 19:16 ]

Raku

• NEOeo
wat is een goed progje om de pc ff te laten stresse??

• blix
sisoftsandra

• Raku

Raku

Mental Aid

NEOeo schreef op 27 maart 2004 @ 19:18:
wat is een goed progje om de pc ff te laten stresse??
Alles wat je cpu gebruik op de 100% zet :) Dus een dvd encoden kan , je kunt ook een }:O draaien voor DPC , of gewoon een spel gaan spelen en daarna kijken wat je temps zijn :)

Raku

Verwijderd

ik heb ene p4c800 deluxe met p4 2.8 en ook een zalman 7000 erop en kijn temps zijn ook rond de 30 graden chipset ligt ook rond die tempratuur
het draait al een half jaar zo dus ik denk dat het zo hoort
heb ook al regelmatig bios flash uitgevoerd maar dat maakt niet uit dus het zal wel zo zijn

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

BLN

Let niemand hier op ofzow? Er wordt gezegd dat MB de casetemp is en dat de proc dus warmer is dan de case. Dat kan echt niet. Die zalman kan nooit onder de omgevings temperatuur koelen, hoe graag ie t ook zou willen. Volgens mij moet je ns proberen een andere bios revisie hebben.

If it ain't broken, don't fix it

• blix
Ja ga maar biosflashen, zal alleen 0,0% effect hebben op je temps :)

• Raku

Raku

Mental Aid

BiX schreef op 27 maart 2004 @ 19:25:
Let niemand hier op ofzow? Er wordt gezegd dat MB de casetemp is en dat de proc dus warmer is dan de case. Dat kan echt niet. Die zalman kan nooit onder de omgevings temperatuur koelen, hoe graag ie t ook zou willen. Volgens mij moet je ns proberen een andere bios revisie hebben.
Die case temp wil nog niet zeggen dat dat je complete omgevingstemp is. Als ie naast bijvoorbeeld de Northbridge meet kan ik me dat toch zeker voorstellen :)

Raku

Verwijderd

bij mij is het net hetzelfde, ik heb een p4c800 deluxe met een 3.0 Ghz en een zalman cnps7000cu
idle wordt hij ook niet warmer dan 26-27°, stressed gaat dat maximum tot 43°, moederbord temperatuur is altijd rond de 35-36°

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat kan toch niet!!

Hoe kan de lucht van de zalman ventilator nu koeler zijn dan de lucht om zich heen!?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

dit vind ik allemaal schitterend om te horen want ik wilde over 1 a 2 weken een p4c800e deluxe met een 3.2 ghz p4tje bestellen :o geweldig dat t zo cool blijft, al zal t in mijn case wel wat warmer zijn :/

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb een P4 3.0 GHZ en bij mij is die idle 32+- graden en als ik een spel bijvoorbeeld heb gespeeld (zoals Unreal Tournament 2004) loopt hij op naar de 50 graden. en dan na een minuut of 5 nadat het spel is afgesloten gaat hij weer naar de 35 graden. Het zal wel zo horen :?

Goedkoop bellen via VoIP

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-08 09:07

Metalrick

tcpdump ninja

de temperaturen sporen niet echt van asus, hij zegt dat mijn cpu (24/7 stressed) maar 29 graden is en het mobo 32 graden als mijn cou niet stressed is zegt ie 9 graden brr klopt niets van ik wacht op mijn cooldrive met 4 temp sensoren waarmee ik de echte temperatuur op kan nemen:D

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:25

Dark

who tweaked the light?

temps zijn niet absoluut, het is slechts een indicatie om de verschillen tussen diverse koeloplossingen waar te kunnen nemen...

per bord van het zelfde merk en type zit er vaak een afwijking van enkele graden en de verschillende merken onderling kunnen 10tallen graden uiteen lopen...

voorbeeld: een p4-2.4c op 1.52v op een asus p4c800e-dx 28-45gr... zelfde cpu op een abit ic7g-max 3, met dezelfde cooler en voltages 40-60gr...

de waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik. intel zelf spreekt in de specsheets van p4 niet over de ratio waarmee de de cpu temp berekend moet worden, sterker nog ze zeggen zelf dat er geen enkele lijn op te trekken is met de werkelijke temp waarop de cpu langzamer gaat draaien, temp_cpu_diode is totaal onafhankelijk van thermaltrip.

Kortom de waarde die je ziet is een interpretatie van de fabrikant van het bord en verschilt per bord van hetzelfde merk en type binnen bepaalde toleranties en bij verschillende merken en types zijn de verschillen enorm doordat ze elk hun eigen berekening gebruiken om van de waarde die de cpu diode geeft een temp te maken.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 00:27:
dit vind ik allemaal schitterend om te horen want ik wilde over 1 a 2 weken een p4c800e deluxe met een 3.2 ghz p4tje bestellen :o geweldig dat t zo cool blijft, al zal t in mijn case wel wat warmer zijn :/
Koop dan wel een 3.2C, dus een Northwood, deze blijft wel koel, maar de 3.2E is een prescott en wordt een pak heter...

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
ben het met Dark eens, de temperatuur kan heel erg verschillen per mobo..

om de echte temps te berekenen, kan je dit doen. je maakt dan gebruik van de thermische terugklokgrens van een P4 die rond de 72 echte graden ligt.

Verwijderd

pisart schreef op 06 juni 2004 @ 12:07:
[...]

Koop dan wel een 3.2C, dus een Northwood, deze blijft wel koel, maar de 3.2E is een prescott en wordt een pak heter...
dat was ik ook zeker van plan ;)

Verwijderd

MensionXL schreef op 06 juni 2004 @ 10:37:
Ik heb een P4 3.0 GHZ en bij mij is die idle 32+- graden en als ik een spel bijvoorbeeld heb gespeeld (zoals Unreal Tournament 2004) loopt hij op naar de 50 graden. en dan na een minuut of 5 nadat het spel is afgesloten gaat hij weer naar de 35 graden. Het zal wel zo horen :?
cpu's koelen vrij snel weer af idd ;)
Pagina: 1