Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iRiver iFP 180 vs. Creative Muvo NX

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, ik heb ook al heel veel reviews en topics gelezen maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik zoek een mp3 speler met 128 mb voor niet al te veel geld (256mb mag ook voor een redelijke prijs). Mijn oog viel op de iRiver iFP 180 en Creative Muvo NX.

Prijzen zijn ongeveer hetzelfde.

Belangrijkste verschilllen.

De iRiver heeft een fm tuner en de nx niet, maar de nx is weer kleiner. De nx is een usb stick waar je mee kan drag en droppen, de iriver heeft software. Mijn laatste mp3 speler was een mpman f-55, wat een kl*re ding zeg, die drivers werken niet op xp. Ik kijk wel uit met drivers nu, is de iRiver voorzien van goede software en drivers die je zonder ervaringen kan installeren?

Is er veel verschil in kwaliteit? De man van Dixons zij dat de iRiver beter is in kwaliteit maar dat het niet veel uitmaakt, wat jullie? Hoe zit het met de oordopjes die je erbij krijgt?

Creative Muvo NX:

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/products/products/mainpic_prod491.jpg

iRiver iFP 180-T:

Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.com/images/product/iFP180-p_1_b.gif

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Persoonlijk vind ik de IRiver mooier om te zien dan de Muvo.
Maar als FM radio een must is voor je, waarom dan niet gaan voor de Creative Rhomba?
Daar zit wel een radio in, is volgens mij ook drag-and-drop, en is ook in 256MB te verkrijgen.
Vind het design ook nog wel aardig om te zien. Heb zelf trouwens een MSI mp3-playertje, die is ook nog redelijk makkelijk te installeren, en speelt netjes af, zowel radio als mp3.

Verwijderd

een ibead 150 is misschien ook een optie? zit een fm spelertje in, en is verkrijgbaar in alle gangmare maatjes :)

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 21:00
Zelf heb ik de iRiver 180. De iRiver kan dmv een firmware update als een soort usb-stick fungeren. In XP heb je dan geen software nodig om mp3's of andere data-bestanden erop te zetten. Moet je alleen wel je kabeltje bij de hand hebben om de iRiver in een usb ingang te duwen.

• Neo86
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 17:01
Ik heb een Creative MuVo NX. Deze bevalt zeer goed. De oordopjes die erbij zitten zijn wat bassloos, maar voor +/- €10,- heb je nieuwe. Ik vind het een groot voordeel dat je hier gewoon in Windows XP (voor 98 heb je drivers nodig) kan inpluggen en dan kun je mp3 eropzetten. Hier zit ook een equalizer op, ook zeer handig en hij is lekker klein.
Maarja, zoals ook al gezegd is al radio een must is, moet je een andere nemen.

Bekijk anders ook http://www.tweakers.net/reviews/443 even. ;)

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

Verwijderd

Topicstarter
FM is geen must, wel een leuke extra. Ik zal even kijken naar de iBead, de MSI valt denk ik al af want die vind ik niet zo mooi en het oog wilt ook wat :P. Is de iFP 180-T van iRiver al een redelijk oude speler? Komen er nog wel firmware upgrades en dergelijke voor uit of is deze speler een beetje vergeten?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 19:17 ]

Verwijderd

Hoeveel mag hij gaan kosten? Uit deze twee zou ik in ieder geval de iRiver kiezen, omdat algemeen bekend is dat de kwaliteit van een iRiver hoger ligt dan die NX en ik ben ook niet echt te spreken over de NX (ken diverse mensen die hem hebben en ik vind het geluid niet om over naar huis te schrijven, dan kun je nog beter een MSI Megastick kopen denk ik).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 19:33:
Hoeveel mag hij gaan kosten? Uit deze twee zou ik in ieder geval de iRiver kiezen, omdat algemeen bekend is dat de kwaliteit van een iRiver hoger ligt dan die NX en ik ben ook niet echt te spreken over de NX (ken diverse mensen die hem hebben en ik vind het geluid niet om over naar huis te schrijven, dan kun je nog beter een MSI Megastick kopen denk ik).
Maximaal rond de 175 euro, weet iemand of er bij de nx ook een koort bij zit om om je nek te hangen? Maar weet iemand of de iRiver van hierboven nog een beetje een goede speler is rond deze tijd met oog op dat die al wat ouder is.

Verwijderd

Kies beter voor iets multifunctioneels, dus eentje die je ook kan gebruiken als USB stick. Ga naar een winkel toe (niet naar Dixons dus) waar je die dingens kan voelen, zoals Mediamarkt (rev. ed heb je toch al gelezen, dus je moet niet naar de verkoper gaan luisteren, neem watjes mee :P ).
Van alleen plaatjes krijg je geen feeling. De NX voelt beter dan de iRiver (driehoek pakt niet lekker, ervaring). Op deze manier heb ik de MSI-256 gehaald, maar omdat jij hem niet mooi vind ... Moet je zelf maar weten

Verwijderd

Topicstarter
De MSI Stick 256 is achteraf toch wel mooi, die blauwe, maar die witte niet :P. Bedankt voor alle verdere reacties, ik zal alles is in overweging nemen :).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Voor 175 euro kun je flink wat moois kopen

Bij mp3cdspelers.nl bijvoorbeeld (ik weet niet of je ook online wilde bestellen)

-iRiver iFP-380T (128 mb, nieuwe versie van de iFP 180)
-MobiBlu DAH-1000 (256 mb)
-Han 320 (256 mb)
-Creative Rhomba (256 mb)
-MPIO FL100/FY200
-iBead

Verwijderd

De nieuwe iRiver die leverbaar zal zijn bij Dixons was toch ook niet duur? Ben even het type vergeten, maar het is de opvolger van de 390T.

Ik dacht 189 euro, maar weet ik niet zeker. Dan heb je zeker een goede speler..maar voor dat geld is er natuurlijk ook ander moois. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 21:49:
De nieuwe iRiver die leverbaar zal zijn bij Dixons was toch ook niet duur? Ben even het type vergeten, maar het is de opvolger van de 390T.

Ik dacht 189 euro, maar weet ik niet zeker. Dan heb je zeker een goede speler..maar voor dat geld is er natuurlijk ook ander moois. :)
Dan heb je voor 50 euro meer weer wat beters en dan zit ik bij de harddisk spelers, ik wil graag een flash spelertje :).

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Die oordopjes zijn volgens mij Senheiser MX300 dopjes :) Tenminste die zaten bij mijn 390T.

Verwijderd

Ik ben al een jaar een gebruiker van de I-river 180T, de geluidskwaliteit, zoals van de meeste I-river produkten is uitstekend, mede door de meegeleverde Senheiser oordopjes. De ontvangst van FM stations is zeer goed.
Aanvulling: eerst moest je speciale software installeren, na update een standaard USB device.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 01:22 . Reden: aanvulling en typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de muvo nx of de iriver ifp 180 dmv een firmware upgrade ook .ogg files kunnen afspelen?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De iRiver kan het iig niet

"iRiver apologies to the iFP-100 series users. Supporting the Ogg file format is extremely difficult due to its hardware. The difficulties have occurred because the Ogg codec is designed in a different way from MP3 & WMA codec. The current Ogg codec requires a SDRAM to decompress the Ogg audio format files and unfortunately the iFP-100 series do not have SDRAM. Therefore, supporting Ogg audio format codec for iFP-100 will be very hard."

De iRiver iFP 300-serie kan het echter wel

"The iFP-300T series users are required to make a selection between Ogg/MP3 firmware and MP3/WMA/ASF firmware. The 8MB Nor flash memory is not enough to stably support all the audio formats."

Van de Creative verwacht ik niet dat het kan. Ten eerste is de service van Creative niet al te best, ten tweed zal de speler het ook wel niet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik denk dat ik voor een iRiver of MSI ga en de Creative valt af, eerst mijn oude verkopen :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:26 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
mpmad schreef op 28 maart 2004 @ 13:39:
De iRiver kan het iig niet
Grr. Ik heb gister de iRiver 180 gekocht, en ben tot nu toe redelijk tevreden. Meende dat het aan mijn OGG files lag, maar hij blijkt het niet te ondersteunen :(

Dit is goed minder, maar goed. De kwaliteit tussen MP3 en OGG hoor ik wrsch toch niet.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1