Toon posts:

[HTML] IMG resizable in <div content=editable>

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een HTML editor gemaakt m.b.v. <div content ="editable">. Images die in de DIV staan zijn echter altijd resizable als je er op klikt. Is het ook mogelijk de image unresizable te maken?

Ik heb al gezocht op Google en GOT, maar ik kon écht niks vinden.

Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 18:19 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En wat is nu je vraag? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Hoe je ervoor zorgt dat de image's in die div niet resizable zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn écht fucking snel :). Image unresizable ja, heb ook eerste bericht aangepast.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 18:21 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

HTML is van de buren van Webdesign & Graphics

Professionele website nodig?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Je bedoeld dat de browser de images resized bij een bepaalde grote als ze worden geopend in een nieuw venster als je er op klikt? Volgens mij kan je dat alleen in de browser zelf instellen. Wat je wel zou kunnen doen is de images via een scriptje openen en zo dus de image in een stukje HTML zetten. Denk dat je dan van het probleem af bent.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Neen:

code:
1
<div content="editable">[img]"image">Testtekst</div[/img]

Dit wordt in je browser een editor. Het woord testtekst is aanpasbaar, en als je op het plaatje klikt krijg je een cursortje en kun je het in Internet Explorer in elkaar drukken/uitrekken.

Ik ben bezig met een CMS waar dit echter niet mee mogelijk moet zijn. Verder nog ideeën?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Je zult ieder moment dat er een element bewerkt wordt, de originele groottes terug moeten zetten wanneer deze IMG's zijn. Wat je natuurlijk ook kunt proberen is de content-editable vn de betreffende IMG (bij toevoeging oid) op false te zetten (Niet getest).

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:55:
Neen:

code:
1
<div content="editable">[img]"image">Testtekst</div[/img]

Dit wordt in je browser een editor. Het woord testtekst is aanpasbaar, en als je op het plaatje klikt krijg je een cursortje en kun je het in Internet Explorer in elkaar drukken/uitrekken.

Ik ben bezig met een CMS waar dit echter niet mee mogelijk moet zijn. Verder nog ideeën?
afaik kun je in elke editor de images resizen, er is volgens mij geen dhtml manier omdat te voorkomen

btw ik ben niet echt een voorstander van het gebruik van een html editor in een cms systeem aangezien je gebruikers het altijd voor elkaar zullen krijgen om op eniger wijze de layout totaal te verneuken, het veiligste is het gebruik maken van ubb codes en dito parser....

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
2
3
<div contenteditable="true">
 [img]"woei"[/img]
</div>

:)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Prammenhanger schreef op 28 maart 2004 @ 17:05:
code:
1
2
3
<div contenteditable="true">
 [img]"woei"[/img]
</div>

:)
Wordt dat niet pas aangeroepen als er al geresized is? Ik denk dat je het beter bij een onmousedown of click event kan houden. Of zou dat niet uitmaken?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
OnResize werkt niet, al eerder geprobeerd. OnClick gaat wel heel ver omdat je de image ook niet meer kunt verplaatsen. Volgens mij is het not possisble.

Verwijderd

code:
1
<span contentEditable="false">[img]"image.gif"></span[/img]

IE Only

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 20:19 ]

Pagina: 1