Toon posts:

nieuwe kaart erin, geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net een nieuwe kaart gekocht. Een agus 9600 SE, ik haal de oude kaart eruit, en doe de nieuwe erin. Mijn computer start volgens mij wel op, maar mijn monitor slaat niet aan. Op het forum staat alleen maar dat hij in windows uitvalt etc etc, dus....hier ook mijn vraag.
Wat doe ik verkeerd, er zit een gloednieuw moederbord in....
Kan iemand dit mij stapje voor stapje uitleggen, want ik ben hier niet zo'n held in in videokaarten :*)

Videokaart zit er overigens stevig in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 18:08 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude drivers goed verwijderd?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Je moet je kaart er zeer stevig induwen natuurlijk, en het clipje (onder het geheugen) dicht doen :)
(zit je monitor nog op je oude kaart toevallig)

maw: check eerst even of de hardware wel 100% klopt!

[ Voor 35% gewijzigd door bredend op 27-03-2004 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog niets verwijderd. Hoe doe ik dat? EN....als ik die oude verwijder, start hij dan nog op?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 18:08:
Nog niets verwijderd. Hoe doe ik dat? EN....als ik die oude verwijder, start hij dan nog op?
Ja dan start ie nog op, verwijderen via Software in t configuratiescherm.
Kaart goed aandrukken, zeer belangrijk!

Verwijderd

Topicstarter
En dan doet ie het gewoon, daarna zeker installeren.
Oh jah....mijn computer kan dat toch wel aan of niet? Of heeft dit niets met het opstarten te maken?

Verwijderd

Heb je wel beeld bij de POST/Bios scherm?
Indien niet: welk moederbord heb je, en wat voor AGP slot zit daar op?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal geen beeld. Moederbord is een Gigabyte k7 Triton series. Ik kan niet vinden wat voor AGP slot het is, wel kan ik zeggen dat het bruin is ( 8)7 ), ik probeer het nog even op te zoeken.

Verwijderd

Dan heb je een AGP-8x (3.0) 1,5V/0,8V slot
http://www.gigabyte.de/Mo...cts/Products_GA-7NNXP.htm
Er is in ieder geval geen AGP compatibiliteits-probleem - in principe zou hij het gewoon moeten doen (Post/Bios).

Verwijderd

Topicstarter
Even op dat berichtje hierboven:

nee, dat is hem niet. Ti's deze: http://www.prodata.se/mboard/ga7vkmp.jpg

Oh jah, die oude kaart heeft 3 van die pootjes, en die nieuwe maar 2. En hij zit in die ''gleuf'' die zegmaar iets naar achteren zit, en er zit geen tussenstukje in zoals dat slot waar mijn netwerkkaart inzit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 18:28 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Zoek jij het verschil tussen PCI en AGP eerst maar even uit :D

Zit er een haak naast de pinnetjes op je kaart? Zo ja, dan moet ie in de 'bruine'.

Kijk voor de grap ook eens hier

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat in die bruine. Maar kan iemand nu eens met een concreet antwoord komen alsjeblieft.

Verwijderd

Jeetje joh. Vraag je hier om hulp zit je ook nog eens een keer te zeuren dat we snel met antwoord moeten komen. Het is hier wel een "gathering of tweakers" en geen hulplijn voor mensen die nergens van af weten. Het probleem ligt bij jezelf, je moet zelf maar uitzoeken wat er mis is, wij kunnen moeilijk in een glazen bol kijken en zeggen dat er dit of dat mis is met je kaart agp slot of wat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik dus ook helemaal niets aan.
Jij met je glazen bol....enuhh, ik stelde toch netjes mijn vraag of niet soms? Of hier iemand met een concreet antwoord wilde komen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 22:29 ]

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ga eens eventjes heeeel snel bij je computerboer langs
Dit KAN niet goed zijn. Elke videokaart (voor mijn weten) moet het meteen doen.
dan wel op 640/480. maar hij moet het doen 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door FireArrow op 27-03-2004 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal geen beeld, ik zal eens de nieuwe drivers intstalleren en kijken of dit helpt.

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Je videokaart kan maar in 1 soort slot, is deze AGP en probeer je deze in een PCI slot te doen dan past dit sowieso niet of je moet overdreven grof geweld gebuiken. Let er op dat je je videokaart recht in je slot duwt. Dan kun je je PC opstarten. Deze moet je in de veilige modus opstarten (F8) en dan je vorige drivers helemaal verwijderen. Opnieuw opstarten (normaal) en dan je nieuwe drivers installeren.
Als je met je POST al geen beeld krijgt is er hardwarematig iets fout en dan zul je even moederbord en viedokaart na moeten lopen of alles goed aangesloten zit, contact maakt.

Suc6

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34
Je kunt nog proberen om in het BIOS (met je oude kaart) te kijken of 'VGA Boot From' op 'AGP' staat. Deze optie is te vinden onder 'PNP/PCI Configuration'.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Misschien een hele stomme vraag, maar heb je die kaart al eens getest in een andere PC, en doet hij het daar dan wel?

Mocht hij het daar dan ook niet doen, ga dan maar eens terug naar de winkel voor garatie.

[ Voor 5% gewijzigd door polo1987 op 27-03-2004 22:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 22:21:
Jeetje joh. Vraag je hier om hulp zit je ook nog eens een keer te zeuren dat we snel met antwoord moeten komen. Het is hier wel een "gathering of tweakers" en geen hulplijn voor mensen die nergens van af weten. Het probleem ligt bij jezelf, je moet zelf maar uitzoeken wat er mis is, wij kunnen moeilijk in een glazen bol kijken en zeggen dat er dit of dat mis is met je kaart agp slot of wat dan ook.
wat zijn jullie toch allemaal gestrest hier, tweaken is met en voor iedereen.
( wij tweakers ) hebben het ook moeten leren, en zeurde vroeger ook alles en iedereen gek als er wat niet lukte of als er wat gedaan moest worden.

ik vind jullie "jouw" een beetje sjagie om meteen zo bot te reageren, die kerel heeft gewoon een probleem en vraagt om hulp, hij moet niet zo hameren maar dat kan je ook op een andere manier zeggen !

nu in 1 woord :

streskip !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 18:25:
Even op dat berichtje hierboven:

nee, dat is hem niet. Ti's deze: http://www.prodata.se/mboard/ga7vkmp.jpg

Oh jah, die oude kaart heeft 3 van die pootjes, en die nieuwe maar 2. En hij zit in die ''gleuf'' die zegmaar iets naar achteren zit, en er zit geen tussenstukje in zoals dat slot waar mijn netwerkkaart inzit.
tip !

test hem eventjes in een andere pc, dat ie het niet doet ligt in ieder geval niet aan je agp slot, een 9600 se is compatible met alle agp modus.

als de kaart niet werkt in een andere pc even terug gaan naar de winkel en hem laten testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 03:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zal hem eens testen in een andere PC
Mijn oude videokaart werkt wel in die pc, dus wel beeld. Doe ik die 9600 erin, geen beeld maar de ventilator draait wel op de videokaart.

Verwijderd

uhm zit die stekker voor extra stroom ook al aan de videokaart ? als ik die er niet in douw heb ik nog wel beeld maar misschien dat ie niet aanspringt in jou geval ?

deze stekker moet er altijd aan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.atechfabrication.com/images/htpc/HTPC_case_assembly_146.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
die stekker zit er niet in, en hoe heet die stekker, en is dat zo'n gewone stekker van zeg maar je HD?

Verwijderd

Die stekker moet er idd in ;) Het is een gewone stekker, zit waarschijnlijk wel ergens aan 1 of andere kabel uit je psu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 09:49:
die stekker zit er niet in, en hoe heet die stekker, en is dat zo'n gewone stekker van zeg maar je HD?
nee dezelfde die ook op een Floppydrive zit, wat je moet doen is die stekker vinden en er ook in douwen

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/video_graph/ati/retired/rad9700/pro/pow_cable.jpg

je hebt hier speciale doorlus kabels voor waarbij je bijv als ingang een hdd stekker hebt en dan zo'n smalle en weer een hdd aansluiting :)

ik denk dat je anders niet veel beeld krijgt :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 09:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen, allen bedankt voor de reacties!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heeft n 9600Se wel extra stroom poort? want ik heb 9600XT van ASUS en die heeft geen extra stroom poort...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Nee Asus 9600SE heeft geen extra stroom poort dus dat kan het probleem niet zijn..

http://www.ixbt.com/video...sus-9600se-scan-front.jpg
http://www.ati-news.de/Bilder/News/Asus/9600se.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door jeroen-v op 28-03-2004 13:39 ]

Verwijderd

Ik heb exact dit zelfde probleem gehad met een Radeon 7000, ff de BIOS naar defaults resetten en je bent klaar. Misschien had je ergens iet sstaan wat je vid. kaart niet zo leuk vind, ff proberen kan weinig kwaad en kan best het probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had je ergens iet sstaan wat je vid. kaart niet zo leuk vind, ff proberen kan weinig kwaad en kan best het probleem zijn.[/quote]

Ik zie hier iets staan in het boekje van mijn moederbord dat gaat over de bios:

AGP read synchronization
disabled -> Disable AGP read syncronization (default Value)
enabled -> Enable AGP read synchronization

PCI delav transaction
disabled Disable PCI delay transaction (default value)
enabled Enable PCI delay transaction.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

bredend schreef op 27 maart 2004 @ 18:08:
...
(zit je monitor nog op je oude kaart toevallig)
TS zegt dat hij de oude kaart er al uit heeft gehaald. Hoe wil je dat doen zonder de VGA/DVI kabel eraf te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn monitor zit niet op de oude kaart.
Als ik die nieuwe erin doe geen beeld, monitor slaat niet aan ventilator van de kaart draait wel, haal ik de nieuwe eruit doe de 16mb oude kaart er in. Dan heb ik wel beeld en draait alles perfect.
Pagina: 1