[XP] Vervelend wallpaper probleem

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Hey, als ik op m'n laptop een wallpaper wil centeren (Center optie) doet ie dit niet naar behoren. Ik krijg een lange of brede jpg niet mooi op mn desktop.

Op m'n andere laptop verkleint ie t plaatje totdat ie op t beeld past (met zwarte balken onder/boven dan wel links/rechts).

Op deze laptop laat xp het plaatje gewoon even groot, waardoor ik de image maar gedeeltelijk te zien krijg.

Allebei XP Pro. Toevallig een hidden setting die ik even moet veranderen? Kon niks vinden op google of in de search :/

bvd

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Afbeeldingslocatie: http://swieten.op.het.net/images/kiekan.JPG

• Thunk
Ja uhh, als je goed leest lees je juist dat het probleem daar ligt.

Bij centreren op de ene laptop, verkleint XP het scherm en voegt balken zowel onder als boven toe (ligt aan dimensies van plaatje).

Bij andere laptop 'center', zie ik maar een gedeelte van het plaatje en laat XP hem op eigen grootte.

• Thunk
schopke

Verwijderd

Pas 'm met Paint Shop Pro o.i.d. aan.

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 07:57
Dit had je vast ook met google of een search op got kunnen vinden. 8)

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

En als je spreiden doet?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:44

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Vermoedelijk is het een breedbeeld laptop, als ik het zo lees. Dan valt er aan de verhouding (Aspect Ratio) niks te doen...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 09:13
bat266 schreef op 29 maart 2004 @ 15:05:
Dit had je vast ook met google of een search op got kunnen vinden. 8)
Zeg dan niks, of geef hem voor de handigheid even een linkje naar een topic waar dit al besproken is.

Wat je kan doen is met Ultramon (is een dualmonitor progsel, maar doet het ook met single) je wallpaper instellen, dit wil nog wel eens werken. Anders met fotoshop oid de afbeelding beetje oprekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27036/full.jpg

• Thunk
Nee, heb echt niks gevonden. Het gaat er mij om, dat ik het zo vreemd vind dat een identieke installatie op 2 verschillende laptops een ander plaatje(proportie) laat zien. Het is ook geen breedbeeld scherm. Op de ene laptop werkt het gewoon goed, het plaatje wordt verkleind, op de andere blijft het even groot, en zie je misschien 30% van het hele jpg'tje (=groot).

Stretch/Tile geeft helemaal vreemde resultaten.

Ik zal even dat dualmoni progsel proberen.
Pagina: 1