Toon posts:

[wd 80gb] Spin downs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn WD 80 GB is sinds enige dagen begonnen met spindowns. Hij zegt dan TIK, toerental hoor je minder worden (terwijl de hele IDE bus even niets doet, ook niet op mijn andere schijf) en vervolgens spint ie weer tot een goed toerental op en gaat de activiteit weer verder. Ik vrees dus dat deze schijf het einde van zijn dagen nadert. Mijn vraag is nu: hoe gaat Western Digital met dit soort dingen om? Ik heb de schijf in september 2002 (1.5 jaar geleden) gekocht bij MyCom, ik neem aan dat de garantie in de winkel op dat ding maar 1 jaar is. Maar hoe zit dat bij WD? Ik meen me van quantum/maxtor te herinneren dat je binnen een X aantal jaar de schijf naar hen toe kon sturen bij defect, en/of een tool kon draaien bij raar gedrag en dan de schijf bij bepaalde codes ook vervangen kreeg. Wie kan me even zeggen hoe dat nu in zijn werk gaat?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik geloof dat er 3 jaar garantie op zit. Naar WD sturen dus....

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit dat wettelijk eigenlijk in elkaar? Is het in NL niet zo dat de winkel verplicht is 2 jaar garantie op dit soort artikelen te geven?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Winkels hebben toch hun eigen rechten? Garantieperiode is gewoon een stukje service. Je hebt sowieso 3 jaar van WD.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... volgens mij moet je als leverancier (winkel in dit geval) in NL een bepaalde periode garant staan voor het geleverde produkt. Volgens mij is dit per 2002 of 2003 veranderd van 1 naar 2 jaar. Maar ik kan het mis hebben. WD geeft er idd 3 jaar op, dus das netjes. Net even DataLifeGuard van WD gedraaid, de basic en advanced test en die zegt dat alles goed is..... ik wacht het nog ff af maar als het zo blijft of erger wordt dan ga ik toch ff met WD bellen.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

GreyGhost

Het is een spook

Als alles goed is met de HD dan kan het ook je powersupply zijn, heb je de laatste tijd wat aan je PC toegevoegd? Als de harddisk te weinig stroom krijgt schakelt hij zichzelf uit, de tik die je hoort is het parkeren van de koppen.

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
klopt als een zwerende vinger, maar ik heb niets toegevoegd aan mij pctje de laatste tijd. Zat ik ook al aan te denken, maar nee....
Pagina: 1