Toon posts:

Computer slaat ineens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
paar weken geleden heb ik nieuw mobo, processor en geheugen gekocht, en sinds dien heb ik elke dag wel 1 a 2 keer dat de pc ineens uitslaat, ik dacht eerst dat de CPU te heet werd dus ik heb mbm5 gedownload en ff de temperatuur in de gaten gehouden, maar die is geen moment boven 60 graden gekomen (steeds gecontroleert terwijl ik farcry aan het spelen was)

Ik denk dat het daar dus niet aan ligt. Ik denk nu dat mijn voeding niet sterk genoeg is (250W) maar ik wil graag zekerheid.

Mijn systeem:
Asus a7v8x-x
AMD Athlon 2800+
521 DDR RAM PC 3200
voeding 250watt (daltons??)
nvidia geforce FX 5200 128 mbram

bijvoorbaad dank

Verwijderd

Voeding is veel te zwak. Zelf merk je dat ook al. Onstabiele voltage lijnen etc. ;) Te weinig vermogen, raad je eerder een 350 a 400 watt aan (liefst merk)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aopen is toch wel een goed merk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 17:02:
ATI is ook een goed merk, maar om dezer dagen met een Radeon 8500 al je games op 'High effects' etc te spelen is ook te veel gevraagd. ;)

You get my point (hopelijk ;)). :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 17:04 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 17:02:
Ach kom op zeg :)
Was dat nu voor antwoord..

Verdiep je eens in dit soort zaken, dat kun je o.a. doen door hiet de FAQ's te lezen.
Daar wordt jij een stukje wijzer van.

Verwijderd

ik heb zelf de Antec aniliasing Smary Blue Gekocht voor 90€ ofzo wel maar dan heb je wel spulletje!
350 watt is die en die werkt perfect hier :9
met nog mooi blauw licht aan de achterkant :P

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Please niet besparen op een voeding, haal een antec oid van 400 watt of hoger.

Verwijderd

Ik heb de Q-tec 550watt. Erg goede voeding voor wat je ervoor betaald. De 400watt versie schijnt NIET goed te zijn. Maar Q-tec geeft het piekvermogen op, dus 550watt is eigenlijk ''maar'' 432watt. Maar lekker stabiel ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het idd een Aopen is zou is het net moeten trekken, maar tis wel heel krap aan.
Ik heb zelf een 300W Fortron Source Power - daar haalt Aopen zijn voedingen. Die trekt 2 SATA's, DVD speler en -writer, Radeon 9800 pro, P4 3.0 en 1 GB pc3200. Is redelijk stabiel, maar ik denk dat ik er niet nog heel veel meer bij moet zetten.
Ik weet niet wat je zelf allemaal voor drives in je PC hebt zitten....maar ik zou toch echt voor een min 350w Aopen gaan (of 400, iets duurder maar dan wel makkelijk uit te breiden mocht je een nieuwe PC willen bouwen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

kheb een sweex gekregen mja.... ik wil een eigen kopen maar ja nu ff deze. het is dus wel van essentieel belang dat je een goede voeding hebt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik kan je de voedingen van enermax ook wel aanraden, die zijn iig goed stabiel en leveren ook goed vermogen

ik ben zelf erg tevreden over mijn 350 watt enermax

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44

Thandor

SilverStreak

Zoals genoemd was de 400 Watt serie van Q-Tec niet goed.
Die heb ik dus ook. De 420 Watt versie. Die moet je NOOIT kopen.
Heel weinig vermogen (net iets meer dan een nameless 300watt) en slechte voltages.
Ik wil zelf nu een Antec Truepower 480 Watt kopen. Die kost iets van 123 euro.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1