Component video vs. RGB

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik weet dat voor het gebruik van RGB de video standaard niet van belang is. De kleuren worden immers niet gecodeerd als PAL of NTSC. Alleen de sync is overeenkomstig PAL of NTSC.

Bij component video wordt een formule gebruikt om de originele RGB waarden te herleiden uit deltas. Mijn indruk is dat het hierbij dus eveneens niet van belang is of de bron een PAL of een NTSC apparaat is. Is dit correct?

Ik heb namelijk het volgende product dit product op het oog. Het is component switchbox met ondersteuning voor progressive scan. Sinds dit een Japans product is, zal het ongetwijfeld werken in 525i, 525p, 750i, 750p en 1125i modus. Zal het ook werken met 625i en 625p resoluties?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Hoe bedoel je dat het bij RGB niet uitmaakt of je PAL of NTSC hebt, de 2 standaarden hebben toch andere resoluties en aantal beeldlijnen?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

WAt wil je met het apparaat gaan doen ? Wil je hem gebruiken als NTSC/PAL convertor ?

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-02 15:54
Nee hij wilt de progressive van dat apparaat gebruiken denk ik...Denk dat je beter een dvd speler met progressive kunt kopen ipv dit apparaat. Dr zijn genoeg dvd spelers die NTSC->PAL PAL->NTSC en progressive ondersteunen...

• ari3
  • Niet online
Bigfoot schreef op 27 maart 2004 @ 16:51:
Hoe bedoel je dat het bij RGB niet uitmaakt of je PAL of NTSC hebt, de 2 standaarden hebben toch andere resoluties en aantal beeldlijnen?
Ja, het aantal beeldlijnen is anders en de refreshrate is anders. Maar de kleuren hoeven niet gecodeerd te worden in het signaal omdat de kleuren als losse signalen worden doorgegeven.

Ik vroeg me dus af of dit ook voor component (dus YPrPb) video geldt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• under-world

under-world

ooh-la dots

RGB = Component toch ?

• ari3
  • Niet online
Abaddon1 schreef op 27 maart 2004 @ 18:19:
Nee hij wilt de progressive van dat apparaat gebruiken denk ik...Denk dat je beter een dvd speler met progressive kunt kopen ipv dit apparaat. Dr zijn genoeg dvd spelers die NTSC->PAL PAL->NTSC en progressive ondersteunen...
Nee, ik wil de Xselect gebruiken als switchbox. Het apparaat is trouwens geen upscan converter. Ik heb een drie apparaten die ik wil aansluiten:
- Japanse PS2 via component video
- Japanse GameCube via component video
- DVD speler via component video

De Japanse spelcomputers zullen ongetwijfeld wel goed gaan. De DVD-speler kan ook Europese 625i en 625p modes aan. Ik moet dus even weten of dat gaat werken.

• ari3
  • Niet online
Ongeveer. Component is YPrPb. Het is eigenlijk gewoon een formule om RGB te berekenen uit deltas.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Volgens mij sturen ze de chrominantie met geel mee ofzo...
Pagina: 1