Van 15GB naar 2 GB

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Oke heb een probleem, m'n computer registeerd mij 15Gig HD nu als 2 GB, ik probeerde windows 200 te installeren, en nu heb ik volgens mij m'n drive opgefokt :(:(:(:(:(.

Hoe kan ik dit weer goed krijgen????

Denk dat ik bij windows 98 blkij, want de rest levert alleen maar problemen op :(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ik denk dat je hem als fat16 hebt gefdisked/geformateerd

Verwijderd

denk het ook jah en anders pech gehad ;(

Verwijderd

Ja heb je wel de goeie fdisk.exe en format.exe gebruikt ? En kan je bij een win2000 install niet gewoon aangeven dat hij de hele HD wist ?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 05:17 schreef SuB het volgende:
ik denk dat je hem als fat16 hebt gefdisked/geformateerd
Ja dat klopt???

Maar heb al Format C: gedaan, alleen blijft ' ie aan geven dat er maar 2 GB is :'(:'(:'(:'(:'(:'(. Hoe kan ik dit weer goed krijgen?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
met opstartflop Fdisk gaan draaien, en dan kijken welke partites er zijn, en eventueel veranderen indien gewenst.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 17:11 schreef Stiffener het volgende:
met opstartflop Fdisk gaan draaien, en dan kijken welke partites er zijn, en eventueel veranderen indien gewenst.
Nee, met Fdisk lukt niks :(:(:(:(:(

wil het proberne met Partitoin magic, maar weet niet waar ik dat kan verkrijgen :(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

gebruik een diskmanager van die fabrikant van je HD,
wordt alles weer goed als ie niet verrot is.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Had een maxtor p166, effe op de site gezocht want mb ondersteunde tot 4,3 gb. Staat een proggie op

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon met fdisk proberen.. lukt echt wel en anders doe je zelf wat fout. Gewoon alle partities verwijderen en ff opnieuw primaire, extended en in de extended wat logische stations :)

[edit]
en een diskmanager is niet nodig.. je had toch een Athlon.. mobo daarvan ondersteund echt wel disks >2GB..

en ook ff voor JA/YES kiezen a;s ie vraagt om ondersteuning voor grote schijven in te schakelen (FAT32)..

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 18:12 schreef rick_h het volgende:
gewoon met fdisk proberen.. lukt echt wel en anders doe je zelf wat fout. Gewoon alle partities verwijderen en ff opnieuw primaire, extended en in de extended wat logische stations :)

[edit]
en een diskmanager is niet nodig.. je had toch een Athlon.. mobo daarvan ondersteund echt wel disks >2GB..

en ook ff voor JA/YES kiezen a;s ie vraagt om ondersteuning voor grote schijven in te schakelen (FAT32)..
Dat is het probleem Fdisk doet moeilijk :(, dan die priomary partitie niet deleten, en ander aanmaken, daaroma wil ik Partition Magic gebruiken, maar weeet niet waar ik die kan downlaoden :(.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 17 december 2000 19:38 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dat is het probleem Fdisk doet moeilijk :(, dan die priomary partitie niet deleten, en ander aanmaken, daaroma wil ik Partition Magic gebruiken, maar weeet niet waar ik die kan downlaoden :(.
Haal een goede bootflop, desnoods bij http://www.bootdisk.com/ (win98 bijv >:) )

1)haal evt data van je schijf af

fdisk opstarten met large disk support ;)

2)eerst logische stations weg halen uit ext part.
3)extended part. deleten
4)primary part dellen
5)reboot
6) overnieuw beginnen.

[edit reshuffeld]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Aangezien je schijf 2 Gb is ben ik er 99% zeker van dat je de boel hebt geformat als FAT16 .
Er zijn overigens meer dan genoeg progjes om makkelijk te formatteren ...
gewoon opletten dat je zeker als FAT32 formatteerd .
Onder FDISK heet het "ondersteuning voor grotere schijven" of iets dergelijks , zeker inschakelen

Durondude
Pagina: 1