Ik wil dit even kwijt want het verbaasd mij op alle fronten.
de configuratie:
een acer travelmate 240
een interne NIC (realtek 8139)
een PCMCIA W-Lan NIC (q-tec met tulip chipset)
daarop windows xp professional in een domein
daarop microsoft virtual pc software
die virtual pc software zorgt voor een volledig zelfstandige computer in je computer als het ware.
Ik heb een virtuele harddisk aangemaakt. Daarop Linux slackware 9.1 geinstalleerd.
Nu kreeg ik de netwerkkaart niet aan de praat. Allerlij modules geprobeerd, maar het lukte niet. Mijn ip adres wel vast ingesteld maar geen netwerkkabel erin nog.
Na gezoek naar de juiste driver, werkte mijn kaart eindelijk.
en... ineens kon ik de interne server hier pingen!
wat bleek nu... ik had mijn verkeerde netwerkkaart (de W-lan kaart) in virtual pc aan de linux sessie toegewezen! vandaar dat het zo lastig was, want het was een hele andere driver natuurlijk.
Maar nu het gekke:
ik zit nu met 1 netwerkkaart (de W-lan), draadloos op internet in windows xp en in slackware.
in slackware met ip nummer 192.168.0.71
in windows xp met ip nummer 192.168.0.69
ik kan ze zelfs elkaar laten pingen... met 1 netwerkkaart... hoe kan die kaart 2 ip adressen hebben en het netjes verdelen naar 2 verschillende OS-en door elkaar tegelijk?
de configuratie:
een acer travelmate 240
een interne NIC (realtek 8139)
een PCMCIA W-Lan NIC (q-tec met tulip chipset)
daarop windows xp professional in een domein
daarop microsoft virtual pc software
die virtual pc software zorgt voor een volledig zelfstandige computer in je computer als het ware.
Ik heb een virtuele harddisk aangemaakt. Daarop Linux slackware 9.1 geinstalleerd.
Nu kreeg ik de netwerkkaart niet aan de praat. Allerlij modules geprobeerd, maar het lukte niet. Mijn ip adres wel vast ingesteld maar geen netwerkkabel erin nog.
Na gezoek naar de juiste driver, werkte mijn kaart eindelijk.
en... ineens kon ik de interne server hier pingen!
wat bleek nu... ik had mijn verkeerde netwerkkaart (de W-lan kaart) in virtual pc aan de linux sessie toegewezen! vandaar dat het zo lastig was, want het was een hele andere driver natuurlijk.
Maar nu het gekke:
ik zit nu met 1 netwerkkaart (de W-lan), draadloos op internet in windows xp en in slackware.
in slackware met ip nummer 192.168.0.71
in windows xp met ip nummer 192.168.0.69
ik kan ze zelfs elkaar laten pingen... met 1 netwerkkaart... hoe kan die kaart 2 ip adressen hebben en het netjes verdelen naar 2 verschillende OS-en door elkaar tegelijk?