Toon posts:

plaats sub + full ranges

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vanavond ga ik op eerste fuif draaien, ter beschikking heb ik twee full ranges (electro voice, 15") die ik op actieve crossover aansluit, samen met de subwoofer (groot beest), nu weet ik niet waar ik deze boxen het best moet opstellen. fuif is in rechthoekige voetbalkantine. de topkasten, hoog of laag? in de hoeken of ergens anders, de sub in het midden of in een hoek ... enz.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 16:36:
vanavond ga ik op eerste fuif draaien, ter beschikking heb ik twee full ranges (electro voice, 15") die ik op actieve crossover aansluit, samen met de subwoofer (groot beest), nu weet ik niet waar ik deze boxen het best moet opstellen. fuif is in rechthoekige voetbalkantine. de topkasten, hoog of laag? in de hoeken of ergens anders, de sub in het midden of in een hoek ... enz.
De onderkant van de topkasten net boven je hoofd zetten (zo'n 2 meter dus).
Zorg dat je het geluid verspreid en richt naar achteren, zet 2 speakers nooit recht tegenover elkaar.
Waar je de sub neergooit is niet zo van belang. Die hoor je toch overal. Wel kan het handig zijn om 'm niet te dicht bij je cd-spelers/platenspelers neer te leggen ivm schokken/trillen en overslaan door eigen geluid.

Alles kan stuk.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

In 2 naast elkaar gelegen hoeken van de ruimte is het beste, niet alleen is het geluid dan het beste gedeeld je hebt ook de meeste geluidsdruk omdat je speakers in 1/8 space staan te draaien ipv half space (gewoon random ergens neerzetten) of 1/4 space (tegen zijmuur of achtermuur). Je winst is hierdoor grofweg 6dB, vooral in het laag. Het hoog wordt ook beter omdat je minder last hebt van reflecties.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59

Jag

Topkastjes niet te laag iig, dat is het belangrijkste. Subje er gewoon onder, tegen een zijwand geeft iets meer laag.