USR Wireless Turbo Router 100Mbps + niet draadloze router?

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 19:42
Ik heb op dit moment een gewone bedrade router van hetzelfde merk.
Daar zitten 2 PC's op aangesloten, een ADSL modem via de WAN poort en een printer via de parallelle poort van die router.

Nu zou mijn moeder, die in de verste hoek van het huis een pc heeft, ook wel op internet willen. En omdat het echt omslachtig boorwerk zal worden om die netwerkkabel tot bij die pc te brengen, wil ik het draadloos oplossen.

MAAR:

die draadloze router moet dan wel op mijn huidige niet-draadloze router kunnen aangesloten worden, zodat mijn ma via de draadloze router, zo via de niet-draadloze en zovia de adsl modem ook op internet kan (én kan printen via de printserver op men niet-draadloze router)

Kan ik de die USR Wireless Turbo Router aansluiten op mijn huidge router? En zoja: hoe?

Dit is mijn huidige router:
http://www.usr.com/produc...-product.asp?sku=USR8000A

Dit is diegene die ik zou willen kopen:
http://www.usr.com/produc...r-product.asp?sku=USR8054

thx

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Kan je niet beter, een wireless lan accespoint + een wireless pci kaartje kopen?
Deze accespoint kan je wel weer in je router pluggen, en dan heb je ook alle wensen die je wou

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

pcies wat westereen zegt, een accespoitn lijkt mij in jouw geval het beste idee...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Buzz_Fuzz
http://www.usr.com/produc...r-product.asp?sku=USR8054

deze dus, dat is een router en accesspoint. Dus deze als hoofd-router gebruiken, en mijn huidige router daarop aansluiten om het netwerk niet-draadloos uit te breiden?

Via welke poorten dan? Mijn huidige router heeft een Uplink poort "om extra hubs op aan te sluiten om zo het netwerk uit te breiden" zegt de handleiding... Maar dat accesspoint heeft dat niet. Gewoon in een LAN poort van da accesspoint stoppen?

• Romke

Romke

Dieselhead

je kunt ook gewoon een wlan router kopen en die gebruiken voor je bedrade netwerk (die dingen hebben altijd een aantal gewone utp poorten), als je het netwerk dan nog verder uit wilt breiden dan moet je dat draardloos doen of er aan switch aan hagen (met de uplink poort indien nodig)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Buzz_Fuzz
neenee kijk, het komt hier op neer:

Ik heb nu een niet-draadloze breedband router, waarop mijn ADSL modem én mijn printer is aangesloten. Ik wil dat netwerk draadloos uitbreiden. In de toekomst zullen in totaal 3 niet-draadloze en 2 draadloze apparaten op het netwerk moeten kunnen aangesloten worden.

Hoe doe ik dat ZONDER teveel kosten te maken? (Lees: door mijn huidige breedbandrouter te behouden)

Verwijderd

Het maak allemaal geen hol uit, je kan gewoon je Wireless AP + router op een LAN poortje van je bestaande router prikken, of als je de USR als router wilt gebruiken dan kan je gewoon je bestaande router vervangen door de USR en als je extra poorten nodig hebt dan prik je je huidige router in een LAN poortje van de USR.

suc6 ermee

• Romke

Romke

Dieselhead

door een los ap erop te pleuren, merk maakt niet uit....

kies gewoon de goedkoopste....

• Buzz_Fuzz
owkay

ik ben niet professioneel bezig met netwerken, dus ik wist niet dat je 2 routers gewoon met elkaar kon verbinden door gewoon in elk van hun LAN poorten een kabel te steken.

Dat wil dus zeggen dat ik nog een straight UTP kabel moet hebben. De FAQ Network troubleshooting zegt dit:

hub/switch uplink poort (Huidige router) <-> hub/switch gewone poort (Nieuwe draadloze router, heeft geen uplink poort) = straight

[ Voor 101% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 27-03-2004 18:31 ]

Pagina: 1