[Apache 2.0.48] Via proxy kunnen site niet bezoeken

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:10
Hoi,

Ik heb volgende probleem waar ik dus niet uitkom.
Sinds 4 dagen ben ik gemigreerd naar me nieuwe server. Je zou denken jeuh :)
Maar sinds ik op de nieuwe server zit, heb ik dat bezoekers die achter een proxy zitten (telenet.be, zeelandnet, kennisnet) mijn site nietmeer kunnen bezoeken, maar een request dat ze een bestandje moeten openen?
Hier een screen ervan:
Print Screen
Vreemde is dat in de apache access_log en error_log geen melding van word gemaakt.

Tevens, ik wil bv ergens me pagina validaten op opmaak (validator.org) dan is de source daar helemaal verrot? Terwijl als ik zelf kijk, zie ik gewoon de juiste source staan?

Ik heb de apache help doorgespit, ik heb de got help doorgespit, kwam 1 topic tegen met soortgelijk probleem, maar stond geen oplossing bij.(ben helaas topic kwijt, kan het niet vinden). Google is my friend, maar helaas in dit geval niet.

Mijn configuratie ziet er als volgt uit:
Apache Version Apache/2.0.48 (Unix) PHP/4.3.4
Loaded Modules core mod_access mod_auth mod_include mod_log_config mod_env mod_setenvif prefork http_core mod_mime mod_status mod_autoindex mod_asis mod_cgi mod_negotiation mod_dir mod_imap mod_actions mod_userdir mod_alias mod_so sapi_apache2

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kan er maar niet achterkomen waaraan dit ligt en hoe ik het kan verhelpen.

ps: kan een mod me topictitel changen naar: [Apache 2.0.48] Bezoekers via proxy kunnen site niet bezoeken

[ Voor 7% gewijzigd door Freezerator op 27-03-2004 16:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik je site (www.scooterforum.net toch? :P ) bezoek achter een proxy via Firefox werkt het gewoon goed via IE werkt het niet.

Ik zie dat je geen mod_deflate hebt geinstalleerd, maar als ik je website bezoek zie ik dat je wel een: "Content-encoding: gzip" mee stuurt - misschien moet je in je website config eens 'Use gzip compression' of iets dergelijks uitzetten?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Komt dat niet doordat je een content-length header verstuurd die daar niet hoort?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als dit door een winroute proxy komt dan weet ik wat het probleem is.

Dan moet je de engine ff stoppen de cache leeggooien en de engine weer starten.
Wij hebben dit probleem ook regelmatig, als je dan naar www.google.nl gaat vraagt ie ook of je het wil downloaden.
Als het een provider proxy betreft weet ik niet wat het probleem is.

Alle proemn in n drek

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bierkameel schreef op 27 maart 2004 @ 16:15:
Als dit door een winroute proxy komt dan weet ik wat het probleem is.

Dan moet je de engine ff stoppen de cache leeggooien en de engine weer starten.
Wij hebben dit probleem ook regelmatig, als je dan naar www.google.nl gaat vraagt ie ook of je het wil downloaden.
Als het een provider proxy betreft weet ik niet wat het probleem is.
Maar als je naar de W3 Validator kijkt dan zie je dat er iets mis is met de encoding van de pagina; dus ik denk dat het eerder aan de webserver dan aan de proxy ligt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Freezerator
elevator schreef op 27 maart 2004 @ 16:06:
Als ik je site (www.scooterforum.net toch? :P ) bezoek achter een proxy via Firefox werkt het gewoon goed via IE werkt het niet.

Ik zie dat je geen mod_deflate hebt geinstalleerd, maar als ik je website bezoek zie ik dat je wel een: "Content-encoding: gzip" mee stuurt - misschien moet je in je website config eens 'Use gzip compression' of iets dergelijks uitzetten?
Yups, dat is de site.

Ik heb nu gzip uitstaan, en de source komt nu inderdaad goed in de validator. Nu weet ik in elk geval al waar dat door komt. Ik vraag me af of dit hetzelfde probleem is voor mensen met proxy, die krijgen natuurlijk de pagina gzipped toegestuurt. Ik zal die mod_deflate installeren. Helaas moet ik nu weg, dus zal hier morgen pas het antwoord op kunnen posten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Let wel op dat je mod_deflate een vervanging is van je 'Use gzip'-optie in je website config, en geen toevoeging :)

• Freezerator
Tnx,

ik heb het werkend na wat geklooi aan me mod_gzip :)

Nu weet ik dus ook waarom mensen de save as optie kregen, gewoon omdat ze waarschijnlijk de pagina gzipped aangeleverd kregen, maar geen goeie header dat het uitgepakt moest worden.

Tnx voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1