Toon posts:

Problemen ALDI computer (Medion MD8083)

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik voor mn ouders vandaag die ALDI computer aangeschaft en even geïnstalleerd. Het probleem nu alleen is, dat het net lijkt of de koeler na het opstarten ineens uit vliegt, waardoor de processor niet goed werkt. Als ik hem nu namelijk opstart, gaat tot het inloggen alles goed, maar dan hoor ik de koeler gewoon langzaam uitgaan (kan zijn omdat er nog niet veel gekoelt hoeft te worden, dat weet ik niet precies).. Maar als ik daarna gewoon iets wil doen (bv IE opstarten), loopt hij helemaal vast :? Heeft iemand dit ook eerder gehad of weet iemand wat ik moet doen? De helpdesks zijn namelijk dicht..
Specs van de computer:

Intel Pentium 4 3.0 800 Mhz fsb (hyper threading technologie)
512 DDR 400 Mhz (dual channel)
200 Gb Ultra ATA 100 interface 7200 tpm

Verder is het niet van belang denk ik wat erin zit..
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Heb je de kast al opgeschroefd en eens gekeken of alles wel netjes op zijn plaats zit?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, zal ik nu wel even doen. Zou wel slecht zijn als iets niet goed zat })

Verder iemand nog een idee of ervaring?

Edit: alles zit op z`n plek volgens mij..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 16:14 ]

Verwijderd

maak de pc open en check eerst of alles goed gemonteerd is, dan of de fan blijft draaien , doet ie het niet, kijk of de steker op het moederbord en in de fan goed zijn bevestigd. zoja meet met een voltmeter de spanning op het moederbord. is die goed, meet dan de spanning aan de fan kant van het kabeltje, dan kan je zelf kijken wat er evt defect is....

denk wel aan statische electriciteit als je gaat rommelen op je moederbord!!!! en wees voorzichtig, zeker met de steker in het stopcontact..... denk eraan ,het is op eigen risico! Als je het niet zeker weet kun je het beste de hele pc terugbrenegne naar de aldi voor garantie!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 16:34 ]

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:23
Netjes inpakken, terug naar de Aldi en omruilen!

Bij de Aldi doen ze niet moeilijk met ruilen, dus niet zelf prutsen.

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb al wel office 2003 erop geïnstalleerd. Doen ze daar niet moeilijk om, of moet ik zelf alles eraf halen nog?

• NestorY*K
Idd, garantie is garantie maar dan ben je hem wel ff kwijt...dat is natuurlijk het nadeel. Maar misschien hebben ze er nog eentje staan? In Enschede hadden ze er donderdag nog 3 staan...

Als je teruggaat zet je toch ff image terug? DIe zit er wel bij neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja er staat wel standaard een backup file op. En waar ik hem gekocht had, stonden er vandaag nog 4 (borne) dus dat komt hopelijk wel goed..
Jongens, alvast bedankt!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
Is toch dat ze langskomen bij je thuis?

Ik heb een dell laptop met 3 y next busniss day onsite, volgens mij had aldi dat ook.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:23
Gewoon alles weer in orginele staat terugbrengen en terug dat ding.

In de winkel kijken ze alleen of de boel compleet is. Niet met die on-site garantie gaan beginnen, moet je wachtten op de lui en maar hopen dat het goed komt.

Terug en een nieuwe is natuurlijk altijd beter! (tenzij ze er niet meer zijn, dan wordt het wat anders)

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
Nog even over dat recoverspul. Er staat een schijf op met recover files, maar dat zijn files als PQI en RPT (die laatste weet ik niet zeker), maar wat moet ik daarmee doen om de computer in de orriginele staat te krijgen?
Maar goed, ik ga er maandag gewoon mee terug en maar hopen dat er nog een andere staat. Weet iemand wat er in het geval dat er geen andere staat gaat gebeuren? Krijg ik dan het geld terug, of moet ik weer wachten tot er een andere komt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 20:41:
Nog even over dat recoverspul. Er staat een schijf op met recover files, maar dat zijn files als PQI en RPT (die laatste weet ik niet zeker), maar wat moet ik daarmee doen om de computer in de orriginele staat te krijgen?
staat vast wel in de handleiding :)

maargoed, op mijn aldi pc moet je "retten.exe" draaien.
Maar goed, ik ga er maandag gewoon mee terug en maar hopen dat er nog een andere staat. Weet iemand wat er in het geval dat er geen andere staat gaat gebeuren? Krijg ik dan het geld terug, of moet ik weer wachten tot er een andere komt?
je kan altijd wachten tot er een andere komt, maar dan is de helpdesk bellen sneller.

geld terug kan altijd bij de aldi btw. had ik met mijn laptop ook: ik zei alleen maar dat ik mijn geld terug wilde, en toen kwam hij meteen met het geld aanzetten, cash :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 20:41:
Waarschijnlijk moet je het icm een restore cd fixen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Er zit inderdaad een recovery cd bij. ( powerquest).
Op de E schijf staat de complete backup.

Verwijderd

gister bij de aldi in maarssen hadden ze nog een stuk of 8 staan

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56

World Citizen

FreeReef.nl

Ik had na 5 min al mijn recovery cd nodig dammm hij hing compleet vast en wou niks meer doen na het recoveren deed hij het weer.

andere problemen die ik tegen kwam zijn,'

overhitting van proc
sound out aan de voorkant ruist door tv kaart ook na verleggen kabel
bij klamme handen schuif je van je muis af
als coax erin zit doet spdif out het slegt
continu hangen bij kleine dingen dus 2 sec silstaan en dan verder
klepje voor de kaartlezers die flink aangedrukt meot worden voor sluiting
in log report veel mem fouten
radio die maar halven bak zenders kan vinden
netwerkkaart met MAC adres 000.000.000.000
wlan staat ap full share (oor onervaren toch wel link)
bios waar niks in te vinden is (ben een ander aan het zoeken)

maaaaaar het is zeker wel een lekker ding snel en vette dikke vid kaart (na overcklokken tot XT versie zie topic bij videoplanken en beeldkanonnen.

maar je nou snap ik dat hij zo goedkoop is

FreeReef.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

wat het slecht tv-out betreft, in combinatie met of de coax wel of niet ingeplugt is...
duidelijk een teken van een aardlus, zoek maar even met de search hoe je dat kan oplossen :)

Maar raar, dat deze pc niet echt lekker werkt, normaal gesproken zijn de aldi pc's wel redelijk. En waarom deze dingen zo goedkoop zijn??
Omdat ze gewoon massaal worden ingekocht voor aldi's in heel europa.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ja daar heb je gelijk in maar het is ook wel zo dat et oem versie aparatuur in zit zoals het mobo en vid kaart hier ziten allemaal andere spullen op als op "normale' spullen

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al eerder een aldi computer gehad (P4 2.0) en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Het enige was de wat jammere videokaart (GeForce MX 460 64 MB) en de harde schijf (80 Gb 5400 rpm)..
Maar het kan dus geen kwaad om terug naar de aldi te gaan en mijn geld terug te vragen? Want zo te horen is er best wel veel 'mis' met die computer.. :|

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

mis mis???
wat is mis het zijn maar kleine dingen die een ICTer opvalt maar voor de mensen waar die pc voor bedoelt is "de normale gebruiker" werkt het allemaal perfect. als ik namenlijk zeg dat er ruis in het geluid zit dan is dat maar zachtjes en je moet goed luisteren maar het is er wel.

en natuurlijk is er bij alle pc's wel iets niet in orde. als ik een dell moet gaan beschrijven zit ik ook zo al aan een lijst van hier tot ginder. maar ja dit is een aldi topic dus ik denk laat ik mijn ervaringen maar posten.

en ja ik ben een mierenneuker dus waarschijnlijk zal iemand anders deze fouten helemaal nooit merken.

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 28-03-2004 00:04 ]

FreeReef.nl

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 14:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

nketelaar schreef op 28 maart 2004 @ 00:02:
en ja ik ben een mierenneuker dus waarschijnlijk zal iemand anders deze fouten helemaal nooit merken.
Voor een mierenneuker maak je anders behoorlijk veel irritante stijl, spel & typfouten.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

deze reacktie verwachte ik al dus bij deze ja ik ben dislecties en ik zit nu achter een laptop dus het effect word versterkt.

offtopic:
grapjas

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, ik denk niet dat het daarom gaat :/
Maar het klopt wel dat er aan elke computer wel iets is wat niet helemaal goed is, maar dit sloeg echt alles! Na het opstarten kan je een paar seconde iets doen (bv explorer openen) maar daarna liep hij gewoon gelijk vast. Ik krijg dus ook niet eens de mogelijkheid om de recovery te runnen :?
Maandag maar weer terug naar de aldi en es kijken wat we ervan kunnen maken!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 15:51:
Ik voor mn ouders vandaag die ALDI computer aangeschaft en even geïnstalleerd. Het probleem nu alleen is, dat het net lijkt of de koeler na het opstarten ineens uit vliegt, waardoor de processor niet goed werkt. Als ik hem nu namelijk opstart, gaat tot het inloggen alles goed, maar dan hoor ik de koeler gewoon langzaam uitgaan (kan zijn omdat er nog niet veel gekoelt hoeft te worden, dat weet ik niet precies).. Maar als ik daarna gewoon iets wil doen (bv IE opstarten), loopt hij helemaal vast :? Heeft iemand dit ook eerder gehad of weet iemand wat ik moet doen? De helpdesks zijn namelijk dicht..
Specs van de computer:

Intel Pentium 4 3.0 800 Mhz fsb (hyper threading technologie)
512 DDR 400 Mhz (dual channel)
200 Gb Ultra ATA 100 interface 7200 tpm

Verder is het niet van belang denk ik wat erin zit..
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Staat in je bios niet 1of andere optie die je fan laat minderen of uitschakelen :?
Zo ja, ff disablen dus, en die fan vol laten draaien, zoals het hoort.
Als die te warm wordt krijg je natuurlijk dat gehang etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 28-03-2004 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in de bios gekeken wat het zou kunnen zijn, maar er staat niet een functie als 'q-fan' of 'control fan' oid dat ik kan disablen.. Dus zou niet weten wat ik dan uit zou moeten zetten..

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

SandeR schreef op 28 maart 2004 @ 00:11:
[...]

Staat in je bios niet 1of andere optie die je fan laat minderen of uitschakelen :?
Zo ja, ff disablen dus, en die fan vol laten draaien, zoals het hoort.
Als die te warm wordt krijg je natuurlijk dat gehang etc.
ja dat is en optie maar je moet voor de grap maar eens kijken naar het bios van die pc. je lacht je eigen rot, je KUNT nog niet eens iets verkeerd doen. er staat helemaal niks in. als je er een geluidskaart induwt kan dat niet eens want je kunt de onboard geluidskaart iet uitzetten. en nee je kunt ook niks aan fan instellingen doen. het komt eropneer dat als het aan et hitte probleem lich dat je er een koeler op meot zetten met controller of je moet een controller tussen die koeler hangen die er nu opzit.

HEHEEHEHEHE ik kan elke keer als ik dat ding aanzet weer lachen

maar let op ik vind het nog steed een kei goede pc en je kunt er alles mee doen wat je met een "andere" pc ook kunt doen.

het is je geld waard.

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar goed nu is hij helemaal niets waard, dus vort d'rmee :*) Heeft het trouwens ook geen zin als ik de c ga formatteren en er professional opzet? Is er dan een mogelijkheid dat hij dan wel goed begint te werken?

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

sorry ik heb je post nog eens een keer doorgelezen en we zullen ff back o your topic gaan.

als ik mijn aldi pc opstart blaast de koeler eerst ook kei hard en daarna zachter dus ik denk dat dat normaal is . had je al gekeken of de koeler ook echt uit staat.

ja = andere koeler of de koeler op een molex stekker oid aansluiten
nee= dus blijft de koeler draaien. gaat hij dan na voor of ander het pentiu 4 logo fouten maken.

als dit erna is dan licht het waarschijlijk aan je windows instal ander licht het aan een bios instelling maar ik heb net ff bij de mijne geken en ik niks vinden in het bios waar het aan kan liggen.

als nou de pc raar gaat doan na het pentium logo. probeer dan formateren en dan een clean install dit kun je dan doen met de recovery cd maar ik zou persoonlijk kiezen om er een kale non medion windows op te gooien. probeer wel eerst vand e D: partitie de drivers af te halen je kunt zo ook bij medion.nl downen maar als je ze van d afhaalt dan weet je zeker dat je de goede hebt.

laat ff iets weten want ik zit ook te klooien met de mijne

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, na het P4 logo gaat hij dus 'raar' doen. Mijn mening was ook format c: en dan windows professional (non medion :+ ) erop. Maar ik denk dat ik maar eerst maandag naar de aldi ga en het probleem uitleg, waarna ik óf mijn geld terug wil óf een (wel werkende) andere pc meeneem.

De opties in de bios liggen dus wel aan het soort oc dat je erop hebt staan?

• NestorY*K
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat Alidi pc's uitlevert met hitteproblemen...kijk naar de laptop-series...die willen ook nog wel eens stagneren door onvoldoende koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Je denkt dus wel dat het probleem bij de koeling ligt? Want als de koeling het (niet goed) doet, dan vliegt de hele pc toch uit? Bij mij loopt hij gewoon vast (wat minstens zo irritant is..).

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Maar wat voor board zit er in deze pc dan ?
Kun je daar niet een normale bios in flashen :?

Soms zijn het boarden die ook los verkocht worden, alleen in een iets andere vorm.
Bios kan daar meestal ook wel op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 20:03:
Maar ik heb al wel office 2003 erop geïnstalleerd. Doen ze daar niet moeilijk om, of moet ik zelf alles eraf halen nog?
Dus hij heeft lang genoeg gewerkt om office te installeren?
Dan lijkt me niet dat je in de BIOS gaat graven....

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, laat ik het zo zeggen, ik heb geen problemen gezien tijdens het installeren ervan. Het enige wat me opviel, was dat het zo donders lang duurde!! Wat normaal in 5 minuutjes kon, gebeurde nu in ruim een half uur.. Maar inderdaad, toen deed hij het nog wel 'goed'... Ik ben vanmiddag bezig geweest met formatteren en zet zo opnieuw windows d'rop dus ik kijk wel of het zo weer werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Windows staat er nu weer op en tot nu toe nog geen problemen qua vastlopen. Ik kan alleen de netwerk kaart niet installeren :? Bij de drivers staat wel een mapje MODEM en LAN maar geen installatiefile erin. Wat moet ik daarmee?

Edit: Ik ga er morgen wel mee terug naar de aldi. Ik ruil hem wel in óf in het geval er geen andere computer meer is wil ik mijn geld terug! Dat is toch mogelijk daar?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 23:19 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Fan staat na start op minder toeren. Bij mijn huidige Medion MD8008XL (2.6Ghz)
gaat fan ook minder na opstarten. Als ik Speedfan opstart gaat hij sneller draaien (100 %), kan hem dan ook niet meer verminderen. (tenzij reboot)

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

nketelaar schreef op 27 maart 2004 @ 23:25:

maaaaaar het is zeker wel een lekker ding snel en vette dikke vid kaart (na overcklokken tot XT versie zie topic bij videoplanken en beeldkanonnen.
Specifiek welk topic? (kan het zo niet vinden)

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:46:
Windows staat er nu weer op en tot nu toe nog geen problemen qua vastlopen. Ik kan alleen de netwerk kaart niet installeren :? Bij de drivers staat wel een mapje MODEM en LAN maar geen installatiefile erin. Wat moet ik daarmee?

Edit: Ik ga er morgen wel mee terug naar de aldi. Ik ruil hem wel in óf in het geval er geen andere computer meer is wil ik mijn geld terug! Dat is toch mogelijk daar?
Er staan drivers in dat mapje.. Je gaat naar je Device-manager. Dan klik je op je modem/LAN. kies voor nieuwe drivers installeren (zoiets) en dan laat je niet je computer zoeken naar de beste drivers, maar zeg je dat je zelf de beste drivers wilt kiezen. Dan ga je naar dat mapje, en installeer je die drivers.

Ik heb ook de aldi pc. Ik ben er zeer tevreden mee. (dat rijmt :) )
Ik heb ook even geluisterd naar mijn fan, ook bij mij gaat ie langzamer draaien na het opstarten. maar ik heb geen problemen met vastlopen en dergelijke. Kan het niet zijn dat de fan automatische langzamer gaat draaien omdat er minder van de pc gevraagd word, dus dat hij pas bij een zware applicatie wel weer vol gaat koelen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de topctitel iets aangepast, mocht iemand zoeken naar het typenummer. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 29-03-2004 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
MadRettoR schreef op 29 maart 2004 @ 09:22:
[...]

Er staan drivers in dat mapje.. Je gaat naar je Device-manager. Dan klik je op je modem/LAN. kies voor nieuwe drivers installeren (zoiets) en dan laat je niet je computer zoeken naar de beste drivers, maar zeg je dat je zelf de beste drivers wilt kiezen. Dan ga je naar dat mapje, en installeer je die drivers.

Ik heb ook de aldi pc. Ik ben er zeer tevreden mee. (dat rijmt :) )
Ik heb ook even geluisterd naar mijn fan, ook bij mij gaat ie langzamer draaien na het opstarten. maar ik heb geen problemen met vastlopen en dergelijke. Kan het niet zijn dat de fan automatische langzamer gaat draaien omdat er minder van de pc gevraagd word, dus dat hij pas bij een zware applicatie wel weer vol gaat koelen?
Dat laatste zou inderdaad zo kunnen zijn. Maar ik ga er vandaag in ieder geval mee terug, want als de computer nu al soms vreemd begint te doen, dan ga ik liever terug en neem een (goede) andere mee!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

-Stef-

Slainthe!

Mad. schreef op 29 maart 2004 @ 00:12:
[...]

Specifiek welk topic? (kan het zo niet vinden)
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Welke drivers bedoel je dan?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Het is ook (nog) niet verstandig om een 7.1 set erop aan te sluiten.
Het werkt nml niet!

Helpdesk weet nog niets erover behalve "het zou moeten werken"
Ze zouden nog contact opnemen.

Voor driver update deden de surround speakers het niet na de software update doen de achterste(rear) speakers het niet.

Nog meer mensen met Aldisysteem + 7.1 (ik heb de aspire T7700van Creative trouwens)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 23:37 . Reden: typo ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

betrefend het overckloken van de XXL naar de XT

Radeon 9800XXL in nieuwe ALDI pc

voor de link naar het topic

en

http://www.radlinker.com/download.htm

voor een link direct naar het tooltje ja geen drivers dus maar een tooltje

FreeReef.nl

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

draai even memtest, rot geheugen kan ook zorgen voor constant hangen:
www.memtest86.com

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• abusimbal
  • Laatst online: 03-12-2025
Bericht aan eigenaars MD8083:

Hebben jullie ook problemen met het vinden van alle zenders van Powercinema ?

In http://www.gsc.be/gsc_forum/GSC_forum.asp?forumid=69 dit Belgische forum bij het servicecenter loop er een draadje over problemen met het vinden van zenders via Powercinema.

Medion zegt nu hier niets aan te kunnen verhelpen. Dit probleem zou zich alleen stellen bij België en Nederland !

Dit bericht n.a.v. het kopen van deze PC, morgen in België.

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

misscien kunnen jullie ook joinen op http://data.forumhoster.com/forum_medionsux/index.php

opgezet voor zijn vorige broertje maar die is nagenoeg hetzelfde ....

iig veel info over bestaande problemen :)

tijd voor verandering.

Pagina: 1