Software Raid verplaatsen naar offboard ide controller

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 10:19

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Ik heb de volgende raid configuratie:
HDA3, HDC3 en HDB3 in een raid 5 voor /
HDA1, HDC1 in een raid 1 en HDB1 als hotspare voor /boot

Nu werkt dat allemaal prima, alleen was de performance niet om naar huis te schrijven. Dus heb ik HPT374 (4 poorts RAID, die ik onder linux gewoon als ordinaire IDE controller wil gebruiken) gekocht. Nu heb ik de kernel gecompiled met HPT370 driver en hij ziet, als ik mijn schijven eraan hang, ze als HDE, HDG en HDI. Prima tot zo ver. Sterker nog na alle doem verhalen over HPT en linux, ben ik al lang blij.

Probleem:
Hoe verander ik de raid zo dat hij niet meer kijkt naar HDA, HDC en HDB maar naar HDE HDG en HDI?
Ik heb het al verandert in de raidtab, maar vanzelfsprekend staat dat ook physiek op de schrijven zelf, anders zou de kernel raid software support niet weten wat de raid schijven zijn... (Die kan moeilijk raidtab lezen als er nog geen / is gemount)

Ik heb al zitten denken aan :
* Raidreconf... ik weet niet of het daar ook voor bedoelt is, maar gebruik het liever niet, aangezien ik het ooit heb gebruikt zonder swapdrive, en naar 256MB ging de kernel raidreconf killen (geheugengebrek), ok, dom van mij, maar gebruik het nu liever niet meer...
* raidsetfaulty en raidhotadd... en stuk voor stuk omzetten, maar met 250GB per HD gaat dit verrrekte lang duren...

Is er een snellere manier? Kan me niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheid is. Aanzien het een redelijk kleine aanpassing is in een tabel op de schijf ofzo...

[ Voor 6% gewijzigd door PenguinPower op 27-03-2004 15:28 ]

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 10:19

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
*schop*