Samsung SP80 serie harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58
Hallo ,

ik zit met de volgende vraag :
Ik wil een nieuwe harde schijf kopen , een samsung want die is lekker stil ,
Nu heb ik op internet een review van de SP1614N gezien en die gaat wel aardig maar de MAX read speed lag bij 57,6 Mbyte /s , ik lees zelf de C'T en daar staat dan weer in dat de MAX read speed bij 61,9 Mbyte/s ligt ,
Heeft er iemand zo'n harde schijf en hoe snel is dat ding dan als je hem recentelijk hebt gekocht ?
ik zelf heb al een SP1614C en die ging namelijk al 59,6 Mbyte/s ipv de testresultaten van de C'T die maar 57,6 Mbyte/s aangaven dus er verandert wel eens iets in de loop der tijd .

bij voorbaad dank voor info

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Misterpc
is er niet iemand die al een samsung SP1614N even aan de tand heeft gevoelt met bijvoorbeeld h2benchw.exe voor in windows XP , zie www.heise.de/ct of met sisoft sandra .

• Misterpc
is er iemand die al een samsung SP1614N heeft getest ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Die paar mb/s verschil wordt echt niet verklaart doordat er wel eens iets verandert in de loop der tijd. Als ze een hd produceren zijn die allemaal hetzelfde, ze gaan echt niet het productieproces na een paar maand aanpassen 8)7
kost veels te veel geld.

Bij elke bench die je doet zijn de de resultaten elke keer iets anders.
Je kan nooit 10 testen achter elkaar uitvoeren met 10 maal dezelfde resultaten.

Zijn de 2 geteste systemen exact hetzelfde??
dus zelfde chipset.. zelfde geheugen??
En weet je ook of beide reviewers dezelfde testtools hebben gebruikt?

met andere woorden, cijfertjes zeggen wel wat, maar niet alles.
Je moet de schijf vergelijken met andere schijven die op dezelfe wijze zijn getest.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 28-03-2004 15:50 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb hier zowel de SP1604N (160GB / 2MB cache) als de SP1614N (160GB / 8MB cache). Ze zijn beide erg stil ja, zeker de SP1614N (5 maandjes nieuwe dan die andere). Ik heb ooit eens een O&M topic geopend waarin ik de 2MB Spinpoint met een WD heb vergeleken: [rml][ Review] 8MB cache schijf vs 2MB cache schijf[/rml]. De prestaties waren best goed voor een 2MB schijf :) En de SP1614N presteert nog redelijk wat beter, ik heb helaas daar geen screens van op dit moment. Absoluut een aanrader wegens prijs/opslag verhouding, prijs/prestatieverhouding, en stilte :)

LinkedIn
Instagram

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou zeggen let niet op die paar procentjes snelheid maar let op garantie. bij een wd 8mb weet je zeker dat je 3 jaar garantie hebt bijvoorbeeld. dat vind ik wel lekker altijd.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

smvs schreef op 28 maart 2004 @ 17:55:
ik zou zeggen let niet op die paar procentjes snelheid maar let op garantie. bij een wd 8mb weet je zeker dat je 3 jaar garantie hebt bijvoorbeeld. dat vind ik wel lekker altijd.
Heeft Samsung dus ook :P Heb mijn oude WD 100gb en mijn nieuwe Samsung 160gb 8mb aangesloten op dit moment (even wat data heen en weeren) en de WD is echt een lawaaidisk vergeleken met de Samsung. Qua snelheid merk ik niet een verschil, zou niet weten hoe ik dat moet merken als ze allebei 8mb cache zijn :P
Als er iemand een uitdraai wil van mn Samsung HD met een of andere tool: laat maar weten.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

Lief Adje

Love is in the air

FF kort (weinig tijd)
80gb 8mb Sata --> snel, stil (ten opzichte van 80gb sata seagate
helaas vind ik de printplaat wat kwetsbaar ingedeeld, ff voorzichtig met inbouwen dus

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die paar MB/s verschil kan ontstaan zijn door verschillen in het benchmarkprogsel, de controller en het moederbord. Niet echt iets om je druk over te maken. Volgens de applicatiebenches van C't is de SP80 best wel snel dus het lijkt me een hele goede schijf, die stil is én goed presteert.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik vind het zo jammer dat je die Samsung schijven haast nergens kan krijgen.. :|

Verwijderd

Devilsown schreef op 29 maart 2004 @ 12:17:
Ik vind het zo jammer dat je die Samsung schijven haast nergens kan krijgen.. :|
Neem eens contact op met Rick2001, ander member op dit forum. Hij zal je kunnen helpen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37
Ik heb de 120GB versie van deze disk en hij is héérlijk stil :) Kan je niet precies vertellen hoe hij performed want hij hangt aan een ATA33 controller (is dan ook een HTPC) maar kan je wel vertellen dat je je totaal niet druk moet maken om die paar MB/s verschil gemeten met diverse testruns/benches, da's heel normaal (factoren als OS, controller, diskactiviteit e.d. beïnvloeden de score natuurlijk altijd enigszins)

[edit]Verkrijgbaarheid is toch niet zo lastig :? Ff in de pricewatch kijken et voilà

[ Voor 10% gewijzigd door Abbadon op 29-03-2004 16:26 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Ja, bij (voor mij) onbekende winkels.. de wat grotere namen verkopen ze niet lijkt wel. Ik ga een compleet nieuw systeem aanschaffen, en dan wil ik niet 10 verschillende webshops aanschrijven. ;)

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

Lief Adje

Love is in the air

Devilsown schreef op 29 maart 2004 @ 21:34:
Ja, bij (voor mij) onbekende winkels.. de wat grotere namen verkopen ze niet lijkt wel. Ik ga een compleet nieuw systeem aanschaffen, en dan wil ik niet 10 verschillende webshops aanschrijven. ;)
Ik heb h'm bij norrod gekocht (zwolle, groningen, emmen, enschede en leeuwarden) daar hebben ze h'm voorlopig wel ff
sorry voor de reclame mensen

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Misterpc
hallo ,

dus eindelijk een samsung hd binnen blijkt ie DOA , lekker dus maar goed even met gistron gebeld en binnen 1 dag ingeleverd en omgeruild dus nu lekker data overpompen en hopen dat deze niet zo snel stuk gaat ,
wat de snelheid betreft komen die overeen met de Duitse C't dus dat zit wel snor met 62 MByte/s

Pagina: 1