WLAN connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Enige dagen geleden ben ik bij Aldi een Medion MD8083 PC gekocht. Prima spul maar met een ding weet ik mij geen raad, de WLAN module.

Ik heb thuis een SMC2404WBR Wireless router en zonder problemen een aantal WLAN dingen draaien. Nu probeer ik al een paar dagen mijn nieuwe PC aan het WLAN netwerk te hangen maar tot dusver zonder succes.

De PC ziet het wireless netwerk, maakt verbinding maar bij het uitdelen van het IP-adres gaat volgens mij iets mis. De SMC2404WBR deelt wel een IP-adres uit (10.0.5.7) maar als ik dan naar het status scherm van de PC kijk geeft deze aan dat er een "invalid IP-adres" is uitgedeeld.

Ik dacht eerst dat het met WEP te maken zou kunnen hebben, dus die maar eens uitgeschakeld. Ook dat lost het probleem niet op. Toen zag ik hier op GoT iets over service update KB826942. Ook die maar verwijderd. Tenslotte heb ik nog wat gespeeld door de kanaalinstelling te veranderen. Helaas geen succes.

Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Staat het IP 10.0.5.7 in de modem(voor je aldi pc)? Dan kun je dat nl ook static invullen voor je aldi pc, samen met goede gateway etc (IP modem, meestal)

Doe voor de zekerheid ook nog maar even een IPconfig uitdraai.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

het is voor wlan trouwens sowieso veiliger om dhcp uit teschakelen en met statische iptjes te werken (zodat een evt. hacker met zijn laptopje in zijn auto voor je huis niet meteen de goede ip instellingen heeft)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

LOL Voor de gewone drive-by user/scriptkiddie wel ja.
Met een packetsniffer in promiscuous mode vang je alles op wat er rond gestuurd wordt, en na 2 min sniffen heb je de netwerkrange en gateway.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Wat voor ISP heb je?
ga naar http://192.168.1.1
en kijk of je daar anders je MAC adres kan invoeren van de PC die niet werkt.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kristof schreef op 27 maart 2004 @ 17:47:
LOL Voor de gewone drive-by user/scriptkiddie wel ja.
Met een packetsniffer in promiscuous mode vang je alles op wat er rond gestuurd wordt, en na 2 min sniffen heb je de netwerkrange en gateway.
ok dit is wel ff offtopic, maar een 'gewone' drive by user zal zoveel moeite niet doen, want als je MAC adres registratie erbij inschakelt en 128 bits WEP dan wordt het deze behoorlijk moeilijk gemaakt en zal deze snel opgeven....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 14:25

Neowize1

Draak

ok dit is wel ff offtopic, maar een 'gewone' drive by user zal zoveel moeite niet doen, want als je MAC adres registratie erbij inschakelt en 128 bits WEP dan wordt het deze behoorlijk moeilijk gemaakt en zal deze snel opgeven....
Dit is ook wel ff offtopic.. maar met een p4linuxdoos, ben in een paar minuten door die encryptie heen.. en je mac-adres is ook vrij makkelijk te vergoogelen ;)

Verder raad ik ook aan met statische adressen te gaan werken, niet alleen om veiligheidsaspecten, maar ook omdat dit vaak wat lekkerder werkt op wireless. In de meeste gevallen gaat het met DHCP goed, maar als er problemen optreden, stel ik het meestal statisch in, en zijn de problemen opgelost(ik weet ook niet waarom, maar dit is mijn ervaring).
dus: statisch adres instellen, je smc router instellen als gateway en ik dacht ook als dns.. (voor dns kan je natuurlijk ook gewoon de dnsserver van je isp gebruiken.
Pagina: 1