Toon posts:

netwerk tussen win xp en win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hen een winxp en een win 98 machine op een netwerk via een router en dan op het internet. ik kan alles zien op beide computer maar ik op de winxp machine niet op de win98 komen zie hem wel in netwerkomgeving. op de win98 kan ik wel op de xp komen. als ik op de xpmachine zit en ik ga naar netwerkomgeving en ik klink op de win98 machine dan krijg ik dit bericht.

"\\naam win98 computer is niet toegankelijk. u heeft mogelijk niet dejuiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contackt op met beheerder van deze sever voor uit machtigingen.

kan netwerkpad niet vinden

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gebruik anders even de search, je "probleem" is nl al best vaak voorbij gekomen. Ook in de FAQ kan misschienn nog nuttige informatie staan.

-succes

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In eerste instantie sluit ik me bij SSH aan.

Maar ik wil je wel een klein beetje op weg helpen. Komen de username waarmee je op Win98 aanlogt wel overeen met een account op je XP bak?

username/password combo moet gelijk zijn

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

heb je wel bronnen op de 98 gedeeld??

en probeer anders het netwerk ff in te stellen met d wizard van XP

wat ook mogelijk is is: \\ip adres 98bak

of werkt dat verder met router en dhcp (op alle pc's internet?? in dat geval)

verder moet je idd de search en google maar ff gebruiken...

[ Voor 14% gewijzigd door Romke op 27-03-2004 16:55 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
idd je moet wel bronne geshared hebben op je 98bak
anders ken je er natuurlijk niet inkomen

www.degroot-it.nl