Ik heb een vrij nieuwe Paradigit laptop die werkt op 19 volt en 3,16 Ampere, maar ik heb de adapter nu niet bij me. Hier ligt wel een 19 volt adapter voor een oudere toshiba notebook, maar deze werkt op 2,4 Ampere. De aansluiting is echter dezelfde, kan ik deze wel of niet gebruiken voor mijn notebook?
weekend is al bijna voorbij hoor ;-)
modbreak
Kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling!
Zie: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
Kicken binnen 24 uur is niet de bedoeling!
Zie: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 03:35 ]
Verwijderd
Zolang de spanning hetzelfde is (19V) en de polariteit/aansluiting hetzelfde kun je altijd een zwaardere (méér Ampere) op aansluiten.
In jouw geval gaat het om een lichtere voeding van een oude laptop. Het lijkt mij dat die voeding is afgezekerd op het maximum vermogen wat hij kan leveren, dus als je die zou gebruiken bij je nieuwe laptop blaas je hoogstens je zekering eruit.
Wellicht dat je nog wel dat kunt beperken bij de laptop zelf zodat deze niet zoveel stroom trekt (lagere CPU snelheid bijv.) - daar zullen de laptop-guru's dan wel wat meer van weten.
move Overige Hardware > Complete Systemen & Laptops
In jouw geval gaat het om een lichtere voeding van een oude laptop. Het lijkt mij dat die voeding is afgezekerd op het maximum vermogen wat hij kan leveren, dus als je die zou gebruiken bij je nieuwe laptop blaas je hoogstens je zekering eruit.
Wellicht dat je nog wel dat kunt beperken bij de laptop zelf zodat deze niet zoveel stroom trekt (lagere CPU snelheid bijv.) - daar zullen de laptop-guru's dan wel wat meer van weten.
move Overige Hardware > Complete Systemen & Laptops