Op maandag 18 december 2000 14:05 schreef Tom het volgende:
[..]
Maar ze laten niet zien hoe je het op een goede manier kunt combineren met een duidelijke navigatie zodat elke eikel de informatie op een site kan vinden die hij zoekt -> dat is juist erg belangrijk. Voor zo'n design-bedrijf misschien niet, maar wel voor de klanten ervan.
[..]
Aan een site met alleen leuke grafische dingetjes heb je niet veel. Het is een combinatie van al dat soort dingen (vormgeving/design, navigatie, interactie, informatie enz.)... je bent pas echt goed als je dat soort dingen goed kunt combineren!
[..]
Aan alleen een mooie site heb je geen ruk, voor dat designbedrijf is het natuurlijk belangrijk maar ze laten niet zien dat ze goede sites kunnen maken voor klanten.
Ze hoeven toch niet persee zakelijk gericht te zijn??
en over die navigatie, zo moeilijk zijn die toch niet?? neem bijvoorbeeld derbauer.de , als je niet weet dat die dingen buttons zijn, ben je gewoon dom. en nou kun je wel komen met z'n dom zinnetje als "maar de gemiddelde internet gebruiker is dom", want dat weet ik zelf ook wel
en wat ze te zeggen hebben op derbauer, IS HEEL duidelijk, evenals op 2advanced, is toch ook heel duidelijk (?!?)
of je moet dislectisch zijn (how the fuck schrijf je dat?

) ofzo..
nog iets, de meeste sites, zoals derbauer zeg ik maar weer even, zijn zoals jij al zegt, sites met veel graphix, en weinig text (info) , maar wat moeten ze er neer zette? "wij kunnen goed informatieve sites maken met toch een spectaculaire look" , mohoela , dat kan iedereen zeggen: en DAAR hebben ze weer zo'n mooie portfolio voor. opgelost, zonder enig geblaat.
als je geen sites in je portfolio hebt, tja dan word het op die manier wat lastig maarja
begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat een site niet VERWARREND moet zijn..maar je kunt op een 'spectaculaire' manier een site maken die toch niet verwarrend is, toch?
grtz,
AHL