Toon posts:

Er is meer dan NRG, DerBauer en 2Advanced:)

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Tja om eerlijk te zijn (maar dat zal wel aan mij liggen) vind ik veel van die 'design' site niet praktisch (onlogisch, navigatie die geen hond snapt) en vaak lijken ze veel op elkaar (van die veel te kleine lettertjes bijvoorbeeld).

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik ken al die sites bijna al en deel wederom de mening van Tom......sommige zijn erg mooi en gewoon kunst.....maar ze zijn absoluut niet praktisch en meestal ronduit onhandig.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18
Ik houd niet van flash :( ik houd niet van te grote plaatjes :( ik houd niet van kleine flash fonts :(

Mooie gephotoshopte sites hou ik meer van :)

BTW, ik heb zie nog niet allemaal bekeken hoor :)

• XangadiX
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 22:08 schreef XangadiX het volgende:of je surft gewoon naar

http://www.sountain.com/link/inspirations.html
Sorry maar ik zie daar echt geen bijzonder mooie dingen tussen staan..

En de navigatie is bij veel sites inderdaad een beetje bagger, maar ik houd er wel van:)

Verwijderd

Net als andere grafische muk is het een kwestie van smaak. Die gasten zullen heus wel express de navigatie zo vaag gemaakt hebben. Ik vinnet wel leuk om een beetje te peuteren met vage interfaces.

Verwijderd

They r e w l !!

www.dynetic.nl

Ik heb ook eens iets dergelijks willen doen, wat vinden jullie er van?

Najah, met 'iets dergelijks' bedoel ik niet dat ik wil zeggen dat ik die van mij ook maar in de richting van die van hun vind komen hoor, maar ik ben er tot nu toe wel tevereden mee :)

Drie uurtjes werk so far...

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 17 december 2000 23:25 schreef GRRR667 het volgende:
Die gasten zullen heus wel express de navigatie zo vaag gemaakt hebben.
Mensen met weinig geduld zullen heel snel [img]http://www.interbizz.nl/~tom/zooi/close.gif>[/img] weg bezoeker. Denk je nou echt dat ze een aantal dagen zitten te Photoshoppen om de bezoeker met iets te weinig geduld al na 30 seconden weg te jagen omdat de navigatie (iets wat voor een kleine site, zoals de meeste die genoemd zijn, helemaal niet moeilijk hoeft te zijn!) kut is?

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 09:51 schreef Tom het volgende:

[..]
Mensen met weinig geduld zullen heel snel [img]http://www.interbizz.nl/~tom/zooi/close.gif>[/img] weg bezoeker. Denk je nou echt dat ze een aantal dagen zitten te Photoshoppen om de bezoeker met iets te weinig geduld al na 30 seconden weg te jagen omdat de navigatie (iets wat voor een kleine site, zoals de meeste die genoemd zijn, helemaal niet moeilijk hoeft te zijn!) kut is?
nee ik ben het niet met je eens...en andere die je mening delen..

jullie snappen de bedoeling achter die mensen/bedrijven niet.

het zijn design bedrijven, ze hebben een styl. veel mensen ervan zijn van kunstacedemie etc. Die mensen creeren met opzet UITDAGENDE designs met in hun achterhoofd: "Het zit in de natuur van de mens om te exploren."

en dat is mijn mening ook, mensen vinden het leuk en hebben een drang om bijvoorbeeld te gaan kijken wat ze nog nooit gezien hebben, wat heeft dat met die design te maken (meestal in flahs) ? , nou heel simpel...mensen vinden het ten eerste meestal een mooi gezicht, dan krijgen ze die drang om overal op te gaan wijzen om te ontdekken wat voor een snufje flash techniek er tevoorschijn komt. etc. etc. etc.

en zo is het bedoeld, mensen die simpelweg denken van: jeetje wat ingewikkeld, of niet de moeite of drang nemen/hebben zijn gewoon niet geschikt voor kunstzinnigheid en artistiek. DAN moet je ook niet als mogelijke client naar zo'n bedrijven gaan, of als bewonderaar.

tis zoals kunst, snap je het niet, wil je het niet snappen, stap er dan van weg.

en zo is het..

grtz,
AHL

• XangadiX

XangadiX

pfff...

mensen mensen, vage navigatie enzow...

tuurlijk maar maak er niet van die enorme verhalen van. Ik zit namelijk op de kunstacedemie en wordt daar zo moe van. Je vind het mooi cq. interessant of niet, op de lijst van sountain staan gewoon een heleboel sites die met veel liefde gemaakt zijn. Kunst of niet, ze dienen niet direct een bepaald doel, behalve dan designers een beetje inspireren. Wat je ervan vind is jouw zaak natuurlijk, maar dat geld niet alleen voor kunst.

Dat geld voor alles in het dagelijks leven.

Kunst is dood, leve de kunst :P

Stoer; Marduq

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 18 december 2000 11:02 schreef AHL het volgende:
Bij de meeste zal het zijn: zorgen voor nieuwe klanten.
het zijn design bedrijven, ze hebben een styl.
Toch lijken ze vaak ERG veel op elkaar en is het schijnbaar niet al te moeilijk ook zoiets te maken. Veel van die sites hebben IMHO dezelfde stijl.
veel mensen ervan zijn van kunstacedemie etc.
Dus?
Die mensen creeren met opzet UITDAGENDE designs met in hun achterhoofd: "Het zit in de natuur van de mens om te exploren." en dat is mijn mening ook, mensen vinden het leuk en hebben een drang om bijvoorbeeld te gaan kijken wat ze nog nooit gezien hebben, wat heeft dat met die design te maken (meestal in flahs) ? , nou heel simpel...mensen vinden het ten eerste meestal een mooi gezicht, dan krijgen ze die drang om overal op te gaan wijzen om te ontdekken wat voor een snufje flash techniek er tevoorschijn komt. etc. etc. etc.
Internet draait om de informatie. Daarnaast is het een leuke tijdsbesteding (amusement), maar als je een site maakt voor een bedrijf (dan draait het meestal om de informatie ipv amusement) dan moet je niet van die ingewikkelde navigatie-systemen maken. Als ik informatie zoek heb ik geen zin om een kwartier aan een site te besteden.

Je hebt wel gelijk dat het leuk kan zijn als je zoiets voor de grap in je vrije tijd wilt bekijken zoals de mensen die deze topic lezen waarschijnlijk.

Maar als een site mij niet bevalt en ik bepaalde informatie erop zoek ben ik zo weg.
en zo is het..
hmpf

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 11:59 schreef Tom het volgende:

[..]
Bij de meeste zal het zijn: zorgen voor nieuwe klanten.
[..]
Toch lijken ze vaak ERG veel op elkaar en is het schijnbaar niet al te moeilijk ook zoiets te maken. Veel van die sites hebben IMHO dezelfde stijl.
[..]
Dus?
[..]
Internet draait om de informatie. Daarnaast is het een leuke tijdsbesteding (amusement), maar als je een site maakt voor een bedrijf (dan draait het meestal om de informatie ipv amusement) dan moet je niet van die ingewikkelde navigatie-systemen maken. Als ik informatie zoek heb ik geen zin om een kwartier aan een site te besteden.

Je hebt wel gelijk dat het leuk kan zijn als je zoiets voor de grap in je vrije tijd wilt bekijken zoals de mensen die deze topic lezen waarschijnlijk.

Maar als een site mij niet bevalt en ik bepaalde informatie erop zoek ben ik zo weg.
[..]
hmpf
Internet draait bij zoiets NIET OM DE INFORMATIE!

bij zoiets draait het om te LATEN ZIEN WAT HUN STYL IS, wat hun KUNSTEN zijn, HOE CREATIEF ze zijn, kortom, WAT ZE KUNNEN

En ik denk dat we op een bepaalt punt naast elkaar praten, maar ik heb het dus over sites van webdesign bedrijven. INFORMATIE is niet nodig op zo'n SITE...Slechts CONTACT INFORMATIE, meer NIET

voor de rest, flink laten zien wat je kan , wat je in huis hebt, en DAAR gaat het om bij zo'n sites. Niet informatie over hoe duur je uit bent ofzo...

die sites zijn NIET bedoelt voor jou soort info...alleen de soort info: zijn ze goed? kunnen ze er wat van? bij die sites: "nou zo te zien wel, moet je zien hoe mooi"

bij een saaie ala word document page: "nou niets speciaals, dit kan ik zelf ook wel maken in frontpage" , HOEVEEL info er ook op staat..dat boeit bij zoiets niet.

en ik weet 90% zeker dat ik daar gelijk in heb...

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 18 december 2000 13:24 schreef AHL het volgende:
bij zoiets draait het om te LATEN ZIEN WAT HUN STYL IS, wat hun KUNSTEN zijn, HOE CREATIEF ze zijn, kortom, WAT ZE KUNNEN
Maar ze laten niet zien hoe je het op een goede manier kunt combineren met een duidelijke navigatie zodat elke eikel de informatie op een site kan vinden die hij zoekt -> dat is juist erg belangrijk. Voor zo'n design-bedrijf misschien niet, maar wel voor de klanten ervan.
En ik denk dat we op een bepaalt punt naast elkaar praten, maar ik heb het dus over sites van webdesign bedrijven. INFORMATIE is niet nodig op zo'n SITE...Slechts CONTACT INFORMATIE, meer NIET
Aan een site met alleen leuke grafische dingetjes heb je niet veel. Het is een combinatie van al dat soort dingen (vormgeving/design, navigatie, interactie, informatie enz.)... je bent pas echt goed als je dat soort dingen goed kunt combineren!
die sites zijn NIET bedoelt voor jou soort info...alleen de soort info: zijn ze goed? kunnen ze er wat van? bij die sites: "nou zo te zien wel, moet je zien hoe mooi"
Aan alleen een mooie site heb je geen ruk, voor dat designbedrijf is het natuurlijk belangrijk maar ze laten niet zien dat ze goede sites kunnen maken voor klanten.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 14:05 schreef Tom het volgende:

[..]
Maar ze laten niet zien hoe je het op een goede manier kunt combineren met een duidelijke navigatie zodat elke eikel de informatie op een site kan vinden die hij zoekt -> dat is juist erg belangrijk. Voor zo'n design-bedrijf misschien niet, maar wel voor de klanten ervan.
[..]
Aan een site met alleen leuke grafische dingetjes heb je niet veel. Het is een combinatie van al dat soort dingen (vormgeving/design, navigatie, interactie, informatie enz.)... je bent pas echt goed als je dat soort dingen goed kunt combineren!
[..]
Aan alleen een mooie site heb je geen ruk, voor dat designbedrijf is het natuurlijk belangrijk maar ze laten niet zien dat ze goede sites kunnen maken voor klanten.
Ze hoeven toch niet persee zakelijk gericht te zijn??

en over die navigatie, zo moeilijk zijn die toch niet?? neem bijvoorbeeld derbauer.de , als je niet weet dat die dingen buttons zijn, ben je gewoon dom. en nou kun je wel komen met z'n dom zinnetje als "maar de gemiddelde internet gebruiker is dom", want dat weet ik zelf ook wel :)

en wat ze te zeggen hebben op derbauer, IS HEEL duidelijk, evenals op 2advanced, is toch ook heel duidelijk (?!?)

of je moet dislectisch zijn (how the fuck schrijf je dat? :P ) ofzo..

nog iets, de meeste sites, zoals derbauer zeg ik maar weer even, zijn zoals jij al zegt, sites met veel graphix, en weinig text (info) , maar wat moeten ze er neer zette? "wij kunnen goed informatieve sites maken met toch een spectaculaire look" , mohoela , dat kan iedereen zeggen: en DAAR hebben ze weer zo'n mooie portfolio voor. opgelost, zonder enig geblaat.

als je geen sites in je portfolio hebt, tja dan word het op die manier wat lastig maarja ;)

begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens dat een site niet VERWARREND moet zijn..maar je kunt op een 'spectaculaire' manier een site maken die toch niet verwarrend is, toch?

grtz,
AHL

Verwijderd

Owja, en dan heb ik nog iets.....

over info / site related, je moet zo'n site (van een webdesign bedrijf) die mega mooi is, met weinig text en een beetje zoekwerk vereist, ook niet zien als iets waar je infomartie vandaan kunt halen, tis PUUUUURR presentatie.

laten we het eens vergelijken met een spotje /reclame op TV. Bijvoorbeeld van de landmacht, een hoop gedoe, en gehijg en beelden, i mean what the hell is dat? en op het einde laten ze alleen 'n telefoonnummer zien (oid).. nou heb je dan veel info?? nou NIET ECHT HE? , maar tis een presentatie, wil je echte informatie, dan moet je bellen. en vergelijk het nou maar eens met een site en zijn contact informatie.

reclame reclame, niks info, presentatie. overal roepen ze aan het einde van: bel dit, stuur dat, haal dit :::: voor meer informatie.

ik bedoel uhm, als je harde feiten wilt, moet je in een enceclopedy gaan zoeken oid, dan heb je informatie.

grttz,
AHL

Verwijderd

HEE!

Hoe kom jij aan mijn lijst van Bookmarks??
Zeker gehacked he?? :P

Hahaha, magoed: fantastishe lijst, meer dan 80% staat tijden in mijn bookmarks :)

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 11:02 schreef AHL het volgende:

[..]
nee ik ben het niet met je eens...en andere die je mening delen..

het zijn design bedrijven, ze hebben een styl. veel mensen ervan zijn van kunstacedemie etc. Die mensen creeren met opzet UITDAGENDE designs met in hun achterhoofd: "Het zit in de natuur van de mens om te exploren."

en dat is mijn mening ook, mensen vinden het leuk en hebben een drang om bijvoorbeeld te gaan kijken wat ze nog nooit gezien hebben, wat heeft dat met die design te maken (meestal in flahs) ? , nou heel simpel...mensen vinden het ten eerste meestal een mooi gezicht, dan krijgen ze die drang om overal op te gaan wijzen om te ontdekken wat voor een snufje flash techniek er tevoorschijn komt. etc. etc. etc.

en zo is het bedoeld, mensen die simpelweg denken van: jeetje wat ingewikkeld, of niet de moeite of drang nemen/hebben zijn gewoon niet geschikt voor kunstzinnigheid en artistiek. DAN moet je ook niet als mogelijke client naar zo'n bedrijven gaan, of als bewonderaar.

tis zoals kunst, snap je het niet, wil je het niet snappen, stap er dan van weg.

en zo is het..

grtz,
AHL
Met deze mening ben ik het eens, deze sites zijn waarschijnlijk ook niet gemaakt met de bedoeling om veel informatie te verschaffen maar meer als kunstobjecten.
Maar je kunst en zakelijke site natuurlijk ook niet combineren, als ik op zoek ben naar bepaalde informatie dan ben ik gauw weer van zo'n site af, maar als ik op zoek ben naar mooie, strakke gephotoshopte sites dan kan ik niet lang genoeg op zulke sites zitten.
Als kunstobjecten zijn deze sites dan ook zeker zeer okey, maar als je veel klanten wil trekken met webdesign dan is het volgens mij zaak om een goede strakke site, met niet al teveel frutsels erop en met een goede, duidelijke navigatie neer te zetten. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik strakke, zakelijke sites mooier vind dan die hierboven genoemd, in tegendeel.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 14:39 schreef AHL het volgende:
Owja, en dan heb ik nog iets.....

over info / site related, je moet zo'n site (van een webdesign bedrijf) die mega mooi is, met weinig text en een beetje zoekwerk vereist, ook niet zien als iets waar je infomartie vandaan kunt halen, tis PUUUUURR presentatie.

laten we het eens vergelijken met een spotje /reclame op TV. Bijvoorbeeld van de landmacht, een hoop gedoe, en gehijg en beelden, i mean what the hell is dat? en op het einde laten ze alleen 'n telefoonnummer zien (oid).. nou heb je dan veel info?? nou NIET ECHT HE? , maar tis een presentatie, wil je echte informatie, dan moet je bellen. en vergelijk het nou maar eens met een site en zijn contact informatie.

reclame reclame, niks info, presentatie. overal roepen ze aan het einde van: bel dit, stuur dat, haal dit :::: voor meer informatie.

ik bedoel uhm, als je harde feiten wilt, moet je in een enceclopedy gaan zoeken oid, dan heb je informatie.

grttz,
AHL
Yup, ik ben het helemaal mee eens! :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 18 december 2000 14:39 schreef AHL het volgende:
Man ik kom toch op internet voor informatie? |:( daar is internet juist PERFECT voor! Omdat je een hoop tekst neer kan zetten, dat kan onderverdelen in verschillende onderwerpen en op een grafische manier duidelijk kunt maken en het interactief kan maken enz. enz.

Maar nee, de sites hier bovenaan laten alleen maar, en dan ook niets anders, zien wat ze in Photoshop kunnen. Oh en als ik meer informatie wil dan mag ik gaan bellen |:( dat ze dat dan gewoon online zetten!

En waarom ze het niet in een reclame spotje doen? Omdat dat maar 20 seconden is en daarom geen geschikt medium om er dieper op in te gaan -> ze verwijzen niet voor niets door naar internet, daar kunnen ze heel het verhaal tenslotte wel kwijt.

De perfecte site is t.net, meteen to the point een hoop nieuws, daar komt de bezoeker tenslotte voor. Als ik op een site kom voor een design-bureau wil ik OOK graag weten wat ze doen ipv dat ze kunnen Photoshoppen.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 17:03 schreef Tom het volgende:

[..]
Man ik kom toch op internet voor informatie? |:( daar is internet juist PERFECT voor! Omdat je een hoop tekst neer kan zetten, dat kan onderverdelen in verschillende onderwerpen en op een grafische manier duidelijk kunt maken en het interactief kan maken enz. enz.

Maar nee, de sites hier bovenaan laten alleen maar, en dan ook niets anders, zien wat ze in Photoshop kunnen. Oh en als ik meer informatie wil dan mag ik gaan bellen |:( dat ze dat dan gewoon online zetten!

En waarom ze het niet in een reclame spotje doen? Omdat dat maar 20 seconden is en daarom geen geschikt medium om er dieper op in te gaan -> ze verwijzen niet voor niets door naar internet, daar kunnen ze heel het verhaal tenslotte wel kwijt.

De perfecte site is t.net, meteen to the point een hoop nieuws, daar komt de bezoeker tenslotte voor. Als ik op een site kom voor een design-bureau wil ik OOK graag weten wat ze doen ipv dat ze kunnen Photoshoppen.
inderdaad, daar ben ik het volledig mee eens. Een webdesign-bedrijf wil juist laten zien hoe goed het is, en daar hoort niet alleen photoshoppen bij. Klanten van dat bedrijf zitten namelijk ook niet te wachten op een site waarop ze nauweljks informatie kwijt kunnen en met een slechte navigatie. Een webdesign-bedrijf moet juist laten zien dat ze ook goed in informatiewerking zijn, en niet alleen in photoshoppen.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 18 december 2000 17:15 schreef nelis het volgende:
inderdaad, daar ben ik het volledig mee eens. [...] Een webdesign-bedrijf moet juist laten zien dat ze ook goed in informatiewerking zijn, en niet alleen in photoshoppen.
Hee jij begrijpt wat ik bedoel :)

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 17:15 schreef nelis het volgende:

[..]
inderdaad, daar ben ik het volledig mee eens. Een webdesign-bedrijf wil juist laten zien hoe goed het is, en daar hoort niet alleen photoshoppen bij. Klanten van dat bedrijf zitten namelijk ook niet te wachten op een site waarop ze nauweljks informatie kwijt kunnen en met een slechte navigatie. Een webdesign-bedrijf moet juist laten zien dat ze ook goed in informatiewerking zijn, en niet alleen in photoshoppen.
Wie zegt dat het webdesign bedrijven zijn. De post begon over inspirerende sites die apart waren. Dus geen webdesign sites, die dus ook niet functioneel hoeven te zijn. Maar je punt van functionaliteit in webdesign bedrijven sites is een waarmee ik het eens ben.

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 17:31 schreef GRRR667 het volgende:

[..]
Wie zegt dat het webdesign bedrijven zijn. De post begon over inspirerende sites die apart waren. Dus geen webdesign sites, die dus ook niet functioneel hoeven te zijn. Maar je punt van functionaliteit in webdesign bedrijven sites is een waarmee ik het eens ben.
ik heb anders het woord "design bedrijf" vaak genoeg horen vallen. Ten tweede ben ik het ook met Tom eens dat juist internet het middel is om informatie te verspreiden. Het draait niet alleen om design, het draait ook om informatie.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 17:39 schreef nelis het volgende:

[..]
ik heb anders het woord "design bedrijf" vaak genoeg horen vallen. Ten tweede ben ik het ook met Tom eens dat juist internet het middel is om informatie te verspreiden. Het draait niet alleen om design, het draait ook om informatie.
/me heeft het woord design bedrijf ook wel es horen vallen, ook wel in dit topic hoor, maar de helft van de sites die hierboven zijn genoemd zijn volgens /me geen design bedrijven,

Ik ben het ook wel met jullie eens dat internet het medium bij uitstek is om informatie uit te wisselen, maar moet het allemaal strak en zakelijk zijn???
Als ik bijvoorbeeld eerst op een zakelijke site zoals Tweakers.net ben geweest en daarna op een site zoals http://www.dingrafik.com/work kom vind ik dat juist een prettige afwisseling, ben het er wel mee eens dat zulke sites niet geschikt zijn om veel informatie te bevatten.

Verwijderd

ik ben blij dat er zulke sites zijn, ik vind het juist wel cool om door een moeilijke navigatie heen te komen! Al dat simpele link werk, ben ik wel op uit gekeken! dat kan iedereen tegenwoordig!

Het is juist een beetje avontuurlijk om zo`n site te doorgronden. En het straalt natuurlijk ook een stukje professionaliteit en experience uit !

Je moet niet verwachten dat je op sites van webdesign bedrijven totaal verschillende soorten van informatiestromen tegenkomt, het is allemaal hetzelfde gezever! Je kijkt als klant puur naar de vormgeving (portfolio) en technische aspecten die bij de bouw van een website komen kijken.

Maar de mensen die dit soort sites niet waarderen, weten totaal niets van de cultuur van design, en zullen dat dan ook nooit begrijpen.

en dat internet een informatievoorziening moet zijn?? waar slaat dat in hemelsnaam op?
internet is veel meer dan dat!!!!!
Ik vind dat internet wel een heel stuk verder gaat dan alleen informatie! Het is een allround system, waar alles mogelijk is.
Films, chatten, games, virtual sex en zo kan je wel even doorgaan met het opnoemen, van niet-informatieve zaken op het internet!

dener

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 21:29 schreef dener het volgende:
ik ben blij dat er zulke sites zijn, ik vind het juist wel cool om door een moeilijke navigatie heen te komen! Al dat simpele link werk, ben ik wel op uit gekeken! dat kan iedereen tegenwoordig!

Het is juist een beetje avontuurlijk om zo`n site te doorgronden. En het straalt natuurlijk ook een stukje professionaliteit en experience uit !

Je moet niet verwachten dat je op sites van webdesign bedrijven totaal verschillende soorten van informatiestromen tegenkomt, het is allemaal hetzelfde gezever! Je kijkt als klant puur naar de vormgeving (portfolio) en technische aspecten die bij de bouw van een website komen kijken.

Maar de mensen die dit soort sites niet waarderen, weten totaal niets van de cultuur van design, en zullen dat dan ook nooit begrijpen.

en dat internet een informatievoorziening moet zijn?? waar slaat dat in hemelsnaam op?
internet is veel meer dan dat!!!!!
Ik vind dat internet wel een heel stuk verder gaat dan alleen informatie! Het is een allround system, waar alles mogelijk is.
Films, chatten, games, virtual sex en zo kan je wel even doorgaan met het opnoemen, van niet-informatieve zaken op het internet!

dener
1.Als jij het proffessioneel vindt dat je je kapot moet zoeken om informatie te vinden, dan heb ik daar toch echt andere mening over.
2.Als klant kijk je niet puur naar de vormgeving, maar ook naar de informatieverwerking. Je wilt als klant informatie geven over bijv. jouw product, en dat doe je niet door een onoverzichterlijke site te laten maken. Met zo'n site jaag je je klanten alleen maar weg.
3.Van cultuur weet ik inderdaad weinig af, maar van het maken van een goede site zeker niet (en dat valt bij jou nog te bezien)
4.Klanten van een webdesign-bedrijf besteden geld uit aan het laten maken van een site om daar "meestal" weer winst uit te behalen. Met een site met een slechte navigatie bereik je zoiets niet. Je jaagt je bezoekers alleen maar weg.
5.Tuurlijk is het leuk om naar mooi vormgegeven sites te kijken, ook ik vind dat. Ik wil ook niet zeggen dat een site niet mooi vormgegeven moet te zijn. Een goede site combineerd juist een mooie vormgeving met een goede navigatie. Ik beweer ook niet dat een site vol met info moet staan, maar dat de site makkelijk te "bedienen" is. Het moet plezierig zijn om een site te bezoeken.

Verwijderd

2.Als klant kijk je niet puur naar de vormgeving, maar ook naar de informatieverwerking. Je wilt als klant informatie geven over bijv. jouw product, en dat doe je niet door een onoverzichterlijke site te laten maken. Met zo'n site jaag je je klanten alleen maar weg.

Lijkt me een beetje overdreven, maar de helft van deze sites zijn imho geen sites van designbedrijven, ik denk trouwens ook niet, dat als het we allemaal designbedrijven zijn, dat ze voor een klant zo'n site gaan bouwen. Zo iets is juist meer om een beetje van hun kunnen te laten zien.

3.Van cultuur weet ik inderdaad weinig af, maar van het maken van een goede site zeker niet (en dat valt bij jou nog te bezien)
Ik denk dat je niet weet wie je voor je hebt, want Dener hier is toch wel redelijk goed bedreven in het maken van goede websites hoor, als je dan toch wat wilt gaan roepen zorg dan dat het goed onderbouwd is want dit slaat nerguns op.

4.Klanten van een webdesign-bedrijf besteden geld uit aan het laten maken van een site om daar "meestal" weer winst uit te behalen. Met een site met een slechte navigatie bereik je zoiets niet. Je jaagt je bezoekers alleen maar weg.

Wat je hier zegt is het zelfde als bij puntje 2 van je 'betoog'. Dus zie punt 2.

5.Tuurlijk is het leuk om naar mooi vormgegeven sites te kijken, ook ik vind dat. Ik wil ook niet zeggen dat een site niet mooi vormgegeven moet te zijn. Een goede site combineerd juist een mooie vormgeving met een goede navigatie. Ik beweer ook niet dat een site vol met info moet staan, maar dat de site makkelijk te "bedienen" is. Het moet plezierig zijn om een site te bezoeken.

Hier ben ik het redelijk met je eens, ik vind zulke sites juist een welkome afwisseling tussen al het zakelijk geweld op het internet, maar nogmaals als ik informatie zoek dan zoek ik dat doorgaans ook niet op zulke sites, maar die sites zijn dan ook niet echte informatiebronnen zoals wij die kennen.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 19 december 2000 07:29 schreef J-roen het volgende:
[...] ik denk trouwens ook niet, dat als het we allemaal designbedrijven zijn, dat ze voor een klant zo'n site gaan bouwen. Zo iets is juist meer om een beetje van hun kunnen te laten zien.
Dat laten ze helemaal niet zien! ze laten niet eens zien hoe ze alles goed kunnen combineren (grafisch/navigatie/content/enz.).
maar nogmaals als ik informatie zoek dan zoek ik dat doorgaans ook niet op zulke sites, maar die sites zijn dan ook niet echte informatiebronnen zoals wij die kennen.
Dus is het geen goede site, ze hadden ook kunnen kiezen er wel de nodige informatie op te zetten, maar dat doen ze niet -> dan laat je ook niet zien dat je informatie op een mooie en duidelijke manier naar de bezoeker kunt overbrengen. En dat hoeven trouwens helemaal geen grote lappen tekst te zijn...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11

Booster

Superuser

Ik kan wel zeggen dat deze sites me idd wel ge-inspireerd hebben (wat een klotewoord).

Ze hebben idd allemaal ongeveer dezelfde stijl, maar dat betekend niet direct dat er zo weinig variatie is dat het saai wordt.

Binnenkort ga ik iig aan een site werken die in dezelfde stijl ligt, gewoon omdat me dat gewoon enorm gaaf lijkt...
Die mensen maken echt mooie sites. De interface is idd niet altijd even overzichtelijk, maar vaak wel creatief en mooi uitgewerkt.

En boeiend of het wel of geen webdesignbedrijffies zijn...
Ik neem aan dat een bedrijfsleider op zijn minst impressed is en kan denken 'als ie dit kan, kan hij ook vast wel maken wat wij precies willen'.

En denk nou zelf, een goeie interface is voor die mensen ook koek en ei.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• XangadiX

XangadiX

nog sterker, er is niet alleen meer dan derBauwer, er is zelfs meer dan design sites, mer dan internet...

...bezoek is een museum :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 09:47 schreef Tom het volgende:
[..]
Dus is het geen goede site, ze hadden ook kunnen kiezen er wel de nodige informatie op te zetten, maar dat doen ze niet -> dan laat je ook niet zien dat je informatie op een mooie en duidelijke manier naar de bezoeker kunt overbrengen. En dat hoeven trouwens helemaal geen grote lappen tekst te zijn...
Het zijn wel goede sites, want als het doel van die sites zoals ik eerder al stelde was puur een mooi design te maken dan zijn ze daar redelijk goed in geslaagd en is het dus een goede site.
Maar een goede site is relatief, het ligt gewoon aan de eisen die jijzelf stelt aan een goede site. Dus als jij als belangrijkste eis stelt een goede, duidelijke navigatie dan is het merendeel inderdaad geen goede site. Maar als jij gewoon op zoek bent naar een mooie site die gewoon goed gedesigned is maar die niet persé een duidelijke navigatie hoeft te hebben dan zijn dit dus allemaal goede site.

Het ligt er antuurlijk ook aan wat de gemiddelde internetgebruiker voor eisen stelt aan een goede site en dat zal doorgaans wel een duidelijke site met goede navigatie en veel informatie zijn dan zal de gemiddelde internetter dit geen goede sites vinden, maar jah, de gemiddelde internetter zul je ook wel niet zo gauw op dit soort sites zien.
Pagina: 1