[SuSE 9] ENORM lettertype in console na X sessie

Pagina: 1
Acties:

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:31

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Heel vreemd probleem dus. Als ik een X sessie opstart (kde 3.1 meestal) en ga weer terug naar init 3, dan heeft de console een resolutie van zo'n 100x80 (ofzo, ik zou de pixels kunnen tellen maar dat is best veel werk).

Ik moet er waarschijnlijk even bij zeggen dat de videokaart een pci geforce mx440 is en de enige beeldscherm een tv op de tv-out. Nvidia drivers zijn nog niet geinstalleerd. (moet eigenlijk niet uitmaken in de console)

Als ik dus terug ben in de console kan ik absoluut niets meer lezen, de letters zijn 10cm hoog en er past dus ook bijna niets meer op het tv scherm. Ik heb geen commando kunnen vinden dat de resolutie v/d console verandert.

Iemand een idee of de resolutie v/d console na een X sessie kan worden ingesteld? :?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Volgens mij hangen die dingen in /etc/ttys (iig op FreeBSD)

Op gentoo zit er overigens in /etc/rc.conf een key CONSOLEFONT. Misschien daar eens kijken? Maar volgens mij ligt het gewoon aan de resolutie die verkeerd loopt?

[ Voor 59% gewijzigd door dingstje op 27-03-2004 17:29 ]

If you can't beat them, try harder

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
De resolutie van de framebuffer konsole kun je door middel van fbset of het kernelparameter vga= instellen. Ik weet niet of je hier al naar hebt gekeken, maar het is zeker een goed begin.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.