Siemens Gigaset H947 laten werken in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb hier een computer waarop ik een Siemens Gigaset H497 data (USB netwerk geval) wil laten werken.

Bij het installeren van de drivers geven ze aan dat ze niet werken op een computer met meerdere cpu's, wat een P4 met HT is.

Hoe kan ik zo'n gigaset H497data nou laten werken? Ik heb de nieuwste drivers (op de site staan versie 2.0, op de cd staat 2.1, geen mogelijkheid om via bedraad netwerk bestanden over te sturen (niet aanwezig), geen pendrive, geen cd's om versie 2.0 (van de site) te branden.

Ik heb zelf nog niet genoeg ervaring met XP of HT pc's, het zal wel simpel zijn uiteindelijk, maar ik zie het even niet.

Volgens mij zijn die Gigaset gevallen niet compatible met gewone .11b/g netwerken, of werkt dat gewoon?

-edit-
Hmm... het gaat volgens mij lastig worden...
info
Systeemeisen
Let op: Multi processor systemen met hyper-threading technology worden helaas niet ondersteund.
Dat is toch onzinnig? heb je een dure computer, USB zou helemaal onafhankelijk er van moeten zijn, doet een USB netwerkgeval het niet :(

[ Voor 28% gewijzigd door Resistor op 27-03-2004 13:09 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Weet niemand het? Ik kan er zelf ook niet uitkomen.

Het is mij 1x gelukt om hem te installeren, maar toen werkte hij ook niet. (toevalstreffer waarschijnlijk)

Niet via de 'normale' installatie, niet volgens 'nieuwe hardware' methode, helemaal niets.

Verwijderd

je kan mischien HT uitschakelen in de bios, probeer dat is

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Als je HyperThreading uitschakelt, wat heb je dan aan je nieuwe computer? zou de support/driverondersteuning van Siemens nou zo brak zijn?

Het is niet mijn computer, maar van een neefje, ik zal het voorstellen als ik er ben, kijken of hij dan wil installeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Resistor op 29-03-2004 16:10 ]

Verwijderd

als ik het goed heb: dan loopt hij iets langzamer maar wel op normale snelheid.... 3 ghz dus

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
-kleine update-

Hij doet nu alles, behalve het basisstation vinden, er zijn verschillende mogelijkheden geprobeert, maar geen werkt.
Ik zit er nu met mijn eigen laptop, om te kijken of het signaal wel goed is, en dat is uitstekend, maar op de computer die er eigenlijk mee moet werken werkt het niet.

Mijn laptop krijgt een IP adres, en alles werkt ook (daarmee zit ik nu te posten), maar de andere lukt niets mee.
Zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien? ik weet dat de oplossing in kleine dingetjes zit (eigen ervaring: W-lan aanzetten als je het wilt gebruiken |:( ), maar ik zie het even niet.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28
Aangezien ik hetzelfde spul heb gehad kan ik je wel een paar dingen aanraden;

- iig HT uit zetten
- bij het zoeken naar het basis-station op de aanmeld-toets van de H4900 drukken
- onderling adapters uitwisselen, misschien is de H497 aan de PC niet helemaal goed
- firmware basisstation updaten

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
• HT staat uit (toen lukte installeren wel, maar het gevolg is wel dat de computer ineens baggertraag is :?
• Ik kan mij niet voorstellen dat je bij de ene computer wel aan moet melden, en bij de andere computer (H947 op de zelfde plek, alleen stekkertje omgeplugd) niet aan hoeft te melden, het zit ergens in de configuratie op de computer zelf, en ik zou niet meer weten waar ik het zoeken moet.
• Het gaat om de zelfde H947, enkel aangesloten op andere computer
• Daar begin ik maar niet aan, alles werkt, behalve op die ene computer (en het is niet van mijzelf)

Pagina: 1