Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC slaat af bij gebruik van var. weerstand! *opgelost*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem! ik heb net heel mooi gaatjes zitten boren enzo en dus 2 fans aangesloten op de 12V met elk een variabele weerstand ertussen van 500 Ohm. Ik heb dus 2 fans & 2 variabele weerstanden.

Ik had natuurlijk eerst wel getest en toen deed hij het perfect, maar toen ik hem er helemaal in had gezet ging ik er lekker aan draaien 8) maar toen ging de voeding gewoon helemaal uit! Ofwel de pc sloeg af. Net alsof ik kortsluiting maakte maar ik weet zeker van niet. :'( Hier een tekening van de schakeling. Ik heb alles op één molex aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.lanfield.nl/schakeling.jpg
Oja, die fans geven ook nog licht dus het zijn van die fans met 3 LEDjes erin, maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt.

Verwijderd

wat voor voeding heb je?
en wat zijn je system specs?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 21:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

maken de potmeters op de een of andere manier contact met je (metalen) kast?
dit maakt uit indien het omhulsel ook als ground gebruikt kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door powerflux op 27-03-2004 12:54 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 12:49:
wat voor voeding heb je?
en wat zijn je system specs?
Ik heb een Q-Tec voeding van 450 watt, verder P4, 512mem, 800FSB, 150 GB HDD, enz.
powerflux schreef op 27 maart 2004 @ 12:53:
maken de potmeters op de een of andere manier contact met je (metalen) kast?
dit maakt uit indien het omhulsel ook als ground gebruikt kan worden.
Ik heb geen metalen kast maar een van plexiglas, maarrr: die potmeters komen wel tegen de hdd aan dus maken ze wel contact! verrek! :o Drommels! :o Thnx!! Ik ga het gelijk proberen (als mn download af is) met een plakbandje ertussen!! (vandaar dat hij het wel gewoon deed toen ik ze er nog niet helemaal in had gezet!)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31

Exigence

dnkroz

En denk er ook aan dat je vermogenspotmeters gebruikt. Normale potmeters zijn maar geschikt voor 0,25 Watt

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET!!! Het kwam dus doordat de andere kant van de potmeter tegen de hdd aan zat en zo kwam dus de ground van de hdd onder 12 volt te staan 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

hoe hep jij je fanbus gemaakt als de potmeters op de hd liggen? :P

/me denkt nog eens terug aan het knutselen van zijn fanbus waarbij hij 12V rechtstreeks aan GND koppelde met draaiende pc :)

Verwijderd

hoe hep jij je fanbus gemaakt als de potmeters op de hd liggen?
Wat dacht je van inbouwen in een 3,5" frontje met daaronder in het rek de harddisk ;)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:40

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:11:
hoe hep jij je fanbus gemaakt als de potmeters op de hd liggen? :P

/me denkt nog eens terug aan het knutselen van zijn fanbus waarbij hij 12V rechtstreeks aan GND koppelde met draaiende pc :)
Waarom heb je mij dit nooit verteld? >:)
Pagina: 1