Ik heb op me server (PIII 1000, 256mb) grabit draaien, ik heb toen een groep van 2000000 articles ge-full-update. Die ging hij downloaden, dat duurde even, maar dat is normaal. Daarna ging hij het "processen", en daar is hij vanaf 11 uur 's avonds tot 11 uur 's ochtends mee bezig geweest
Dat is toch niet normaal?? Iemand een idee waarom dat zo lang duurt?
Grabit, en waarschijnlijk nog wel meer Binary NewsReaders, is erg processor, disk en memory intensief. Op mijn Download bak, 2100XP met 1Gb memory, verbruik ik soms wel iets van 600Mb aan geheugen en staat mijn CPU continue op 100% en hoor ik alleen maar mijn schijf ratelen... Meer memory zou in jou geval waarschijnlijk al helpen...
https://powershellisfun.com
Ja had ik ook al aan gedacht. Maar ik vind het wel te zot voor woorden dat zo'n flut dl programmatje zoveel geheugen en cpu gebruikt. En waarvoor? Voor een beetje headers binnentrekken... Maar ik ga dan wel eens kijken naar meer geheugen.
Had ik ook last van, maar tegenwoordig gebruik ik newsleecher. Die heeft een beter caching mechanisme, en zelfs in hele grote groepen is het RAM gebruik erg laag.
Verwijderd
Bij mij is GrabIt met 200.000 headers ongeveer 30 seconden bezig. Dat is zowel mijn laptop (2.0Ghz, 256mb) als mijn desktop (1,4Ghz, 512mb). Je kan dus rustig stellen dat jouw wachttijd niet acceptabel is 
Wellicht dat er andere processen aan de gang waren? Je pc al lange tijd aanstond (lees: paar weken)?
Wellicht dat er andere processen aan de gang waren? Je pc al lange tijd aanstond (lees: paar weken)?
Verwijderd
Jah, had noodgedwongen een keer grabit op m'n laptop (celeron 550) geinstalleerd, processen van 3 grote groepen duurde iets van 28 uur, eigenlijk nog langer waar het niet dat m'n hardisk al hierdoor was overleden lol.Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 14:35:
Ja had ik ook al aan gedacht. Maar ik vind het wel te zot voor woorden dat zo'n flut dl programmatje zoveel geheugen en cpu gebruikt. En waarvoor? Voor een beetje headers binnentrekken... Maar ik ga dan wel eens kijken naar meer geheugen.
Als ik hem op een Athlon 1.1 draai gaat het wel gewoon goed. Duurt hooguit een paar minuten. Wel vreemd zo'n groot verschil. Zo extreem is het gat ook niet tussen een celeron 550 en een athlon 1.1 lijkt me. Mischien speelt er dus ook nog wat anders mee.
Heeft nu een uptime van 2 weken oid.Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 14:39:
Bij mij is GrabIt met 200.000 headers ongeveer 30 seconden bezig. Dat is zowel mijn laptop (2.0Ghz, 256mb) als mijn desktop (1,4Ghz, 512mb). Je kan dus rustig stellen dat jouw wachttijd niet acceptabel is
nee dit is wel heel extreem, en je uptime heeft er niet veel mee te maken
Probleem is dat Grabit al lang niet meer door ontwikkeld wordt door de maker, en dat het grote probleem ligt in het CPU en RAM gebruik.
Ik ben inmiddels overgestapt en heb Newsleecher geregistreerd. Deze ondersteund tenminste XPAT searches (mijn usenet server ook) en hoef dus HELEMAAL geen headers meer te downloaden, als je al weet waar je het kan downloaden
NL is ook nog niet helemaal bugvrij, maar laatste 2 maanden komen de updates iig met regelmaat
Probleem is dat Grabit al lang niet meer door ontwikkeld wordt door de maker, en dat het grote probleem ligt in het CPU en RAM gebruik.
Ik ben inmiddels overgestapt en heb Newsleecher geregistreerd. Deze ondersteund tenminste XPAT searches (mijn usenet server ook) en hoef dus HELEMAAL geen headers meer te downloaden, als je al weet waar je het kan downloaden
NL is ook nog niet helemaal bugvrij, maar laatste 2 maanden komen de updates iig met regelmaat
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik weet niet wat voor server je gebruikt, maar ik heb zelf een payserver, en die ondersteunt dus wel XPAT, provider servers dus niet.
Ik heb Grabit zelf al een tijd van mijn machine afgehaald (ik heb geen zin om in de grote groepen om de week een update van 1gb binnen te halen met nieuwe headers)
Toen ben ik overgestapt op newsleecher, en heb inmiddels ook al een licentie gekocht
probeer usenet junkie
http://www.usenetjunkie.com
geen headers downloaden snelle search meerdere servers in te stellen
belangrijkste punt gratis
2e punt momenteel nog volop in ontwikkeling had nog 0,25 is nu al versie 1,0 uit
http://www.usenetjunkie.com
geen headers downloaden snelle search meerdere servers in te stellen
belangrijkste punt gratis
2e punt momenteel nog volop in ontwikkeling had nog 0,25 is nu al versie 1,0 uit
al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel
Ik gebruikt gewoon mijn demon newsserver als je dat bedoelt.
Daar heb ik geen problemen mee. alleen dat updaten van grabit suckt dus. Ga maar eens wat progsels proberen 
edit: kan je dat newsleecher ook gewoon gebruiken zonder het te kopen?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 15:07 ]
Ja, 30 dagen trialVerwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 15:05:
NL is inderdaag erg lekker, niet helemaal perfect maar het komt in de buurt.
Pagina: 1