Toon posts:

Nieuwe HD, te weinig stroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude computer (P2 400Mhz enz.) en daar is de oude 20Gb schijf vervangen door een nieuwe 40GB, wat dus met een RAID-controller moest gebeuren. Nu werkt de cd-romspeler en het diskettestation wel (die zitten op dezelfe stroomkabel vanaf de voeding zeg maar), maar de nieuwe hardeschijf dus niet. Als ik die cd-romspeler enz. zonder stroom zet, doet de hardeschijf het weer wel. Komt dit omdat de voeding te weinig stroom levert?

Zo ja, is er ook een manier om stroom te besparen, of moet ik gewoon een nieuwe voeding kopen? Kan ik bijv. niet alleen de cd-romspeler of alleen het diskettestation op stroom aansluiten? Ze zitten nu namelijk aan dezelfde kabel...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-03 14:06
Heb je de master/slave instellingen goed staan?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 27 maart 2004 @ 12:01:
Heb je de master/slave instellingen goed staan?
Ja, ik heb de jumpers van de HD en cd-rom al op allerlei combinatie's geprobeerd. Als ik alles aansluit werkt alleen de diskette niet, maar die verbruikt toch bijna geen stroom, of wel?

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, als ik mijn harde schijf samen met mijn dvdspeler op dezelfde stroomlijn vanaf de voeding zette viel de harde schijf soms spontaan uit omdat hij te weinig stroom kreeg, nadat ik de dvdspeler op een ander kabeltje zette was het weg.

Maar wat voor voeding heb je er nu dan inzitten, hoeveel watt en wat voor een merk?

Verwijderd

Voor de kenners, het is geen stroom die je aansluit, maar spanning. Grote kans dat een van je spanningen teveel inzakt en dat je HD dit ziet en er dan mee stopt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 12:10:
Ik had ongeveer hetzelfde probleem, als ik mijn harde schijf samen met mijn dvdspeler op dezelfde stroomlijn vanaf de voeding zette viel de harde schijf soms spontaan uit omdat hij te weinig stroom kreeg, nadat ik de dvdspeler op een ander kabeltje zette was het weg.

Maar wat voor voeding heb je er nu dan inzitten, hoeveel watt en wat voor een merk?
Ik kan het niet zien, 250 watt denk ik van een naamloos merk, geen dure iig. Ik heb alle kabels ook al op alle manieren geprobeerd. Diskette en HD willen gewoon niet samen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nu gaat de monitor weer niet aan... Zal dus wel een nieuwe voeding worden.
Pagina: 1