HD weg??

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb gisteravond Windows XP geinstallleerd op de computer van een vriend. Daarvoor had ik z'n beide schijfen C, en D, geformatteerd.
Nu ging de installatie goed, en deed winxp het prima, behalve dat: het een remote procedure call kreeg na een aatal minuten, waardooor de computer opnieuw opstarte, en dat hij er vandaag ineens achter kwam dat ie helemaal niet meer opstart. Het probleem is dus nu ineens dat ie geen HD meer ziet. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lukte.. Iemand een suggestie????

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is van alles :?

Heb je de ide controllers al een verwijderd?
Ziet de bios hem nog wel?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

wat die remote procedure call betreft:
Windows Operated Systems - FAQ
met andere woorden: updaten dus.
op de link in de faq is wel een patch van ms te vinden.
gewoon installeren, dan komt die rpc niet meer en kan je rustig de rest updaten.

en waarom je hd niet herkent wordt weet ik niet, wordt hij nog wel in de bios herkent?

[ Voor 34% gewijzigd door job op 27-03-2004 11:57 ]

• Gumball
  • Niet online
nope, de bios herkend 'm ook niet... We kunnen nu helemaal niets. Niets installeren, want er word toch niets herkend :S

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 18:27

makje

Professioneel prutser

Als je harde schijf helemaal niet meer herkend wordt door je BIOS dan is hij misschien stuk/stuk aan het gaan. Lees eens in de FAQ wat je dan allemaal kunt proberen: OM FAQ / Beleid

9800x3d

• Gumball
  • Niet online
Dus de HD is waarschijnlijk kapot?? Ik heb voor de rest weinig verstand van bad sectors en clusters en whatever, dus daar durf ik niet zoveel mee te kloten...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

als je hd zelfs niet herkend wordt door je hd, heb je waarschijnlijk niets met bad sectors te maken :)

ik zou zeggen, kijk of de molex en ide kabel er nog goed in zitten.
probeer het nog eens. luister eens aan de hd of hij wel opstart.

krijg je hem niet aan de praat. terug naar de winkel ermee.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 18:27

makje

Professioneel prutser

Als je BIOS de hele harde schijf niet meer ziet dan ligt het probleem waarschijnlijk niet bij bad sectors/clusters/softwareinstellingen etc. Pruts eens wat wat je kabels, verschillende master/slave settings etc. Stop hem eens in een andere pc, al dat soort logische dingen om uit te vinden of de harde schijf nog werkt of niet.

Lukt het niet dan lijkt het mij aannemelijk dat hij kaput is. Vrij logisch lijkt me...

edit:
@ Damster: nah, een half uur lang reageert niemand en dan ineens in dezelfde minuut??

[ Voor 12% gewijzigd door makje op 27-03-2004 12:55 ]

9800x3d

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
ik heb ook eens een keer gehad dat de hdd niet meer herkent werd na een format. Uiteindelijk was de oplossing om de hdd en de cd-rom kabels op het moederbord te verwisselen.
Ik snap nog steeds niet waarom hij het daarvoor (dus zonder verwisseling) wel deed, maar het hielp wel.
Pagina: 1