Toon posts:

brakke hdd of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een wb 80 gieg hdd welke na 2 maanden na aankoop niet meer wil booten en/of als slave wil werken. Na format disk krijg ik de volgende melding: a disk read error occured - press Ctrl-Alt-Del to reboot." (heb ge format om dat er roch niks belangrijks opstiond en ik dacht dat ie dan misschien wel weer zou werken)

ok dus ff google en hier checken, maar zoveel verschillende oorzaken/mogelijkheden dat ik daar ook niet echt verder mee kwam. Dus schijf in 2 andere bakken gehangen, en wederom desbetreffende melding, dus ik neem naar alle waarschijnlijkheid aan dat hdd brak is. (ps heb zelf niet kunen testen met proggies of dit daadwerkelijk zo was daar ik er dus niet meer bij kon (zowel als master danwel slave)

ik naar computerland om een nieuwe te halen (garantie) en die jongen hangt ;em ter controle in zijn systeem en daar wordt ie wel herkendt als slave en na een door hun uitgevoerde hdd test blijkt ie gewoon 100% te functioneren. vreemd....

garantie kan ik nu dus vergeten daar de hdd het bij hun wel doet, maar als ik 'em in 3 verschillende systemen hang krijg ik die 'a disk read error occured - press Ctrl-Alt-Del to reboot." melding in bios. De systemen waarop ik getest heb zijn dan wel win2000 of xp en amd en intel, en alle drie hebben verschillende moederboards en voedingen (en met nieuwe datakabel getest)

dus tenslotte die ik hier maar een gok of jullie nog suggesties hebben wat het kan zijn of niet, want ik heb echt geen idee meer, en na 3 dagen k*tten met formatdisks, jumpertje settings, en in verschillende systemen hangen heb ik ook wel ff gehad :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Daarin zul je een linkje vinden naar het testtooltje van WD om je HDD te testen. Indien het tooltje ermee eens is dat de HDD brak is, dan kun je de schijf direct bij WD RMA'en. Daarover staat ook het een en ander in het support gedeelte van de WD site B)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus dat ik niet meer bij mijn hdd kom, zoals ook in mijn starttopic staat. En 'computerland' heeft deze test wel uitgevoerd en daaruit bleek dat ie 100% ok werd bevonden., Vandaar dat ik het nu dus ff niet meer weet en hopelijk dus iemand hier wel

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nog even WD gemail, en zijn kunnen dus niks doen, daar het volgens hun niet aan de hdd ligt, want dat blijkt uit de hdd controle test die 'computerland' getest heeft :( , enniewee, het lijkt me sterk dat op alle drie de systemen waarop ik getest heb er een moederboard dan wel voeding in zit welke het probleem veroorzaakt, dus als jullie nog andere suggesties hebben.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Je hebt de schijf in verschillende pc's getest, maar misschien met dezelfde kabel? Het zou dan kunnen dat de kabel brak is.

Verwijderd

Topicstarter
heb met de aanwezige kabels getest en met een gloedje nieuwe kabel, dus daar ligt het niet aan.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Probeer je HD eens in een andere positie te leggen, bijvoorbeeld op zijn kant. Misschien is er een slecht contactje oid

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41
Mag ik hier nog op reageren?

Ik heb nu hetzelfde probleem met mn nieuwe av8 asus bord en een sata wd met xpsp2

... krijg soms als ik opstart dus de melding dat er een disk error is occured en ik ctrl + alt + delete moet indrukken om te rebooten. kan je 100x doen maar je komt niet verder. Hang ik daarna mn schijf op mn 2de sata portje ... moet F2 drukken om de default instellingen te gebruiken geloof ik en dan blaast hij weer...

Schijf moet goed zijn, bord werkt verder ok, kabels gloednieuw...
Et las wel ergens dat het msshn met NTFS te maken had maar om nu mn hele pc weer opnieuw te installeren heb ik weinig trek in. Weet iemand hier de oorzaak danwel een oplossing voor?
Pagina: 1