Toon posts:

proccesor>>coverter>>koeler>>overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe proccesor in mijn systeem te plaatsen alleen heb ik een paar algemene vraagjes:

Mijn huidige systeem: Intel celeron 300A@466, Abit BH6 rev. 1.0, 128mb cas 222, Gainward Cardexpert Geforce II MX GS en nog wat onbelangrijke zooi ;)!

1. Ik was van plan de celeron 700 te kopen, maar is deze goed over te klokken of moet ik daarvoor een andere celeron of PIII (100 fsb) kopen? Ik heb f500,- te besteden dus als jullie wat anders aanraden vertel het me dan.

2. Als ik een socket proccesor koop dan moet ik daar een converter bij kopen (doh!), maar wat is een goede waar je o.a. het voltage mee kan veranderen. En kan je er dan wel een *zware* koeler aanhangen?

3. Ga ik deze upgrade goed merken in mijn game en/of mijn programma performance?

alvast bedankt eXistence 8-)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
voor die prijs van 500 (iets meer denk ik)piek heb je geloof ik ook een duron 700 met MSI bordje :) !

Verwijderd

Topicstarter
Dat MSI bordje is zeker veel goedkoper dan een abit of een asus, want ik wil wel oc'en :)!

Ik heb het ff na gekeken en een msi is idd veel goedkoper dan een abit of asus.

Verwijderd

Topicstarter
Is het snelheids verschil tussen de duron en de celeron nou zo denderend dat ik beter een duron+mobo kan kopen ipv een celeron met veel meer mhz'tjes, omdat ik geen mobo hoef te kopen?

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
yuppzz! kep msi+duron650 met veel gemak op 850 lopen (terwijl mijn p3-650 iets moeilijker deed :()

maar de celerons zijn ook goeie overclockers dus moeilijke keuze..

Verwijderd

qua converters.. Ik had eerst een no-name converter en met geen mogelijkheid was mijn p3-700 stabiel te krijgen op alles boven 700. Een MSI converter gekocht (zit ook voltage meuk op die je geloof ik nodig hebt voor celerons of zo) en plotseling draait hij zonder problemen op 933...

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is nou belangrijker, om meer internal mhz'tjes the hebben (celeron) of juist meer external mhz'tjes (duron) :?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je wilt overklokken kun het beste een Celeron 600 kopen. De kans is zeer groot dat je deze kunt overklokken naar 900MHz (9*100).
Koop daarbij een goede converter card en een redelijke koeler, en je bent klaar voor ca 325 gulden.

Ikzelf heb een Celeron 566 @ 850, maar die is al bijna niet meer te krijgen.

Mijn systeem:
Mobo: AOpen AX6BC slot-1
CPU: Celeron 566 @ 850
FSB: 100 MHz
Multiplier: 8.5 (locked)
Voltage: 1.6V (1.64V volgens HW monitor)
Converter: Abit Slotket III
Koeler: Spire MA324-15

Die Spire koeler vind ik een echte aanrader. Goed en goedkoop (zie pricewatch), en niet zo groot dat er bij montage op converter kaart DIMM slots worden geblokkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Als je wilt overklokken kun het beste een Celeron 600 kopen. De kans is zeer groot dat je deze kunt overklokken naar 900MHz (9*100).
Koop daarbij een goede converter card en een redelijke koeler, en je bent klaar voor ca 325 gulden.
celeron 600 f245,- oem of boxed??
Coverter f 39,- MSI??
koeler fop 38 f 69,- past die op MSI converter?

wel lekker goedkoop f353,- :)

en waarom kan je beter 600 kopen ipv 700 :?

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 14:03 schreef eXistence het volgende:

en waarom kan je beter 600 kopen ipv 700 :?
Omdat de kans dat je 100 MHz FSB met Celeron 600 (9*100=900 MHz) haalt groter is dan met Celeron 700 (10,5*100=1050 MHz).

Verwijderd

Topicstarter
Past die fop 38 op converter?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 17 december 2000 14:38 schreef eXistence het volgende:
Past die fop 38 op converter?
Ik ken die FOP 38 niet, maar vermoedelijk is het zo'n onbenullig groot geval waardoor hij bij montage op een converter kaart DIMM sloten gaat blokkeren. Bovendien hangt ie met z'n volle gewicht aan de converter kaart, wat ook mechanisch niet stabiel is. Voor een Celeron op 900 MHz heb je niet zo'n zware koeler nodig. Waarom niet de Spire MA324-15? Veel goedkoper en goed genoeg, zie recensie op http://www.ademmen.nl/arnold/reviews/spirethermaltake/review1.html

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik een celeron 600 kopen en dan maar hopen dat hij 900 wil ;)! En wat als ie dat dan niet wil dan is hij toch niet veel sneller dan mijn celeron 300A@466 :?

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan niemand hoeveel een celeron 600 sneller is dan een celeron 300@466, omdat ik zeker wil weten dat als ik een slecht celeron 600 koop en in het ergste geval niet kan oc'en hoe snel hij dan is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41
Als die Abit een beetje fatsoenlijk op 133MHz kan draaien (en ook je ram) zou ik zeggen: koop een PIII 650. voor 466,- heb je er eentje die je dan op 866MHz kan laten draaien. Of geef iets meer uit en koop idd een Duron plus mobo. Je moet niet teveel geld uitgeven aan die gecastreerde PentiumsIII (lees: Celeron).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 20:32 schreef eXistence het volgende:
Weet dan niemand hoeveel een celeron 600 sneller is dan een celeron 300@466...
Als je geduld heb dan wil ik wel wat in elkaar draaien. Heb zelf net een C600 besteld. Komt als het goed is voor de kerst binnen. Tijdens de donkere dagen ff benchmarken en dan post ik het resultaat wel hier. Ik ben zelf namelijk ook benieuwd hoeveel een niet overgeklokte C600 beter is als mijn huidige C300a@464 combo. Hiernaast ben ik benieuwd natuurlijk ook benieuwd hoever die over te klokken is... Heb er in ieder geval wel voor gezorgd dat ik een cC0 stepping heb (Vcore=1,7V)>:)

Verwijderd

Verder ZOU je even kunnen zoeken in de T.net database voor benchmarks die OC Celeron en OC Duron klok voor klok vergelijken ...

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 15:13 schreef CornelisJ het volgende:

[..]
Ik ken die FOP 38 niet, maar vermoedelijk is het zo'n onbenullig groot geval waardoor hij bij montage op een converter kaart DIMM sloten gaat blokkeren. Bovendien hangt ie met z'n volle gewicht aan de converter kaart, wat ook mechanisch niet stabiel is. Voor een Celeron op 900 MHz heb je niet zo'n zware koeler nodig. Waarom niet de Spire MA324-15? Veel goedkoper en goed genoeg, zie recensie op http://www.ademmen.nl/arnold/reviews/spirethermaltake/review1.html
Sterker nog, probeer het eerst eens met het standaard Intel coolertje, dat gratis bij de boxed versie zit. Die standaard intel cooler is behoorlijk goed. Als je de 900 niet haalt kun je altijd nog een betere koeler halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch voor een AMD systeem, omdat ik mijn oude CPU+MOBO verkoop en dan genoeg geld heb voor een duron 800 + abit kt7 non-raid :)! Hoe groot is de kans dat je met een goede koeler de ghz haalt en zijn alle durons gegarandeerd met potloodje te unlocken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zo'n super goedkope kast, maar past daar dan wel een kt7 in en geeft die genoeg stroom? Hoe kom je erachter hoeveel watt de voeding is?

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 18:53 schreef eXistence het volgende:
Ik ga toch voor een AMD systeem, omdat ik mijn oude CPU+MOBO verkoop en dan genoeg geld heb voor een duron 800 + abit kt7 non-raid :)! Hoe groot is de kans dat je met een goede koeler de ghz haalt en zijn alle durons gegarandeerd met potloodje te unlocken?
'k heb een duron 700 die ook de 1 ghz en misschien wel hoger haalt. :)
=> bespaar geld, we blijven nederlanders!

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat hoe snellere duron je koopt hoe groter de kans dat hij op een ghz wil? Of is die kans met een duron 600 net zo groot? Duron 600 is maar f160,- :9~!
Pagina: 1