[idee] nieuwe feature: waardering newspost

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Kreeg net een ingeving naar aanleiding van de kookcursus.

Deze kookcursus wordt, als je de reacties zo 's leest, niet al te best gewaardeerd.
(Daarbij kijk ik even niet naar de reacties van de mensen die niet kunnen lezen en denken dat het hier om een werkende CPU ging :Z)

Is het niet een idee om, net als bij de reacties, een waardering aan een nieuwspost te kunnen geven?

Dan kan Tweakers.net een idee krijgen van wat voor soort berichten gewaardeerd worden en welke ze net zo goed niet kunnen posten?

Je zou kunnen denken aan:
+1hot news
+1vooruitgang
0ter kennisgeving aangenomen
-1komkommertijd!
-1spam

:)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Is het niet een idee om, net als bij de reacties, een waardering aan een nieuwspost te kunnen geven?

Dan kan Tweakers.net een idee krijgen van wat voor soort berichten gewaardeerd worden en welke ze net zo goed niet kunnen posten?
Het is idd een idee ja en een idee dat we intern ook al eens geopperd hebben. We denken er nog over na.

Dit staat overigens geheel los van genoemde posting. De Kookcursus is een item wat je los moet zien van het reguliere nieuws en is humoristisch bedoeld. Net als in het echte leven wordt niet iedere mop of moppentapper door iedereen evenveel gewaardeerd. You win some, you loose some.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
Ik geloof niet dat ik een mening gaf over de Kookcursus nieuwspost, maar toch leuk dat je het bericht verdedigt ;)

Maar nu we het er toch over hebben: het taalgebruik sloeg een beetje door in het overdrachtelijke :9

Ben benieuwd of de feature er nog komt... valt me op dat hier verder weinig reacties op komen van mede-tweak(st)ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 11:18

JHS

Splitting the thaum.

Ik vind het wel een goed plan, de posters hebben dan ook feedback op hun items van buiten de crew :)
Vraag is denk ik wel of je ook aan de users moet tonen wat de waardering is, je loopt aan de ene kant het risico dat mensen met de rest mee gaan stemmen. Aan de andere kant kan er dan beter worden gecorrigeerd worden als je denkt dat de waardering niet klopt :)
Implementatie van het geheel lijkt me niet heel problematisch :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:21
De vraag die mij oproept bij dit voorstel is "moet je het resultaat van alle stemmen aan iedereen laten zien?". Aan de ene kant zeg ik ja, want het is interresant om te zien en kan je de waardering van het item bijstellen naar jou mening. Aan de andere kant zeg ik nee, want zo krijg je een "eerlijk" beeld van wat iedereen denk en krijg je ook geen onzinnige discussie over of iets goed beoordeeld is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Ik vraag me dan af of mensen ook de moeite nemen om te stemmen als ze het een leuk onderwerp vonden. Mijn huis-tuin-keuken psychologie zegt mij dat veel mensen alleen melden als iets slecht is, en niet als iets leuk is.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Persoonlijk zou ik zeker stemmen maar ik vrees ook dat dat voor het gros van de bezoekers niet zal gelden. Het idee is leuk maar ik denk dat het in de praktijk niet echt zal werken wegens eerdergenoemde redenen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Laatst online: 06-08 15:21
fee-tje schreef op 29 maart 2004 @ 15:08:
Ik vraag me dan af of mensen ook de moeite nemen om te stemmen als ze het een leuk onderwerp vonden. Mijn huis-tuin-keuken psychologie zegt mij dat veel mensen alleen melden als iets slecht is, en niet als iets leuk is.
Maar is het belangrijk? Dan wordt er maar meer negatief dan positief gestemd. Je kan nog steeds zien welke post er meer en welke minder gewardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Liqued schreef op 29 maart 2004 @ 15:31:
[...]

Maar is het belangrijk? Dan wordt er maar meer negatief dan positief gestemd. Je kan nog steeds zien welke post er meer en welke minder gewardeerd worden.
Dan vraag ik me af wat nou het belang is, 200 mensen die tegen stemmen of 2000 die het wel een leuk onderwerp vonden en niet gestemd hebben?

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
Maar je kunt wel zien dat de ene post 500 negatieve stemmen krijgt en de andere 0 bij wijze van spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
En wellicht dat de positieve niet-stemmers 's achter hun oren gaan krabben als ze zien dat het bericht zwaar negatief wordt beoordeeld.

Bij de reacties zie je toch ook dat mensen "inzichtvol" of "informatief" stemmen?
Daar wordt dus ook positief gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Het lijkt me wel iets waar ik terug te vinden zou zijn.
Een mogelijkheid om newsposts te beoordelen, zo geef je de posters zelf een duwtje in de rug, en krijgen ze een zicht op wat wel en niet geapprecieerd wordt.

Verder zou ik het resultaat wèl laten zien aan de eindgebruikers, maar pas wanneer ze gestemd hebben bvb. Niet alleen motiveert dat om zelf een doordachte stem uit te brengen, maar ook wordt ervoor gezorgd dat er niet meegestemd wordt met de groep.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

Ik vind het ook wel een leuk idee, hoewel ik nu een andere methode heb om de interesse van een newspost af te leiden: namelijk kijken naar het aantal reacties.
Ik submit bijvoorbeeld weinig Business nieuws omdat je daar meestal weinig reacties op ziet en ik zit er eerlijk gezegd meestal ook niet echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 11:18

JHS

Splitting the thaum.

Misschien zorgt het tonen van de huidige waardering er juist voor dat het bijgesteld wordt naar de feitelijke mening, als bij het moderating systeem, en dat zou dan mogelijk ook het door fee-tje genoemde nadeel oplossen, als mensen zien dat iets onder het niveau waarvan zij denken dat het het waard is is gewaardeerd zullen ze het waarschijnlijk(er) aanpassen (dan als zij dat niet zijn).

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
JHS schreef op 31 maart 2004 @ 18:26:
Misschien zorgt het tonen van de huidige waardering er juist voor dat het bijgesteld wordt naar de feitelijke mening, als bij het moderating systeem, en dat zou dan mogelijk ook het door fee-tje genoemde nadeel oplossen, als mensen zien dat iets onder het niveau waarvan zij denken dat het het waard is is gewaardeerd zullen ze het waarschijnlijk(er) aanpassen (dan als zij dat niet zijn).
Naar mijn gevoel klopt er dan juist niets meer van de waardering. Om te weten wat iedereen echt denkt moet je blind laten stemmen/waarderen, niet mensen de kans geven hun 'gelijk' te willen krijgen doordat ze gaan compenseren.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

BramT

Rule #1

T.T. schreef op 30 maart 2004 @ 16:53:
Ik vind het ook wel een leuk idee, hoewel ik nu een andere methode heb om de interesse van een newspost af te leiden: namelijk kijken naar het aantal reacties.
Ik submit bijvoorbeeld weinig Business nieuws omdat je daar meestal weinig reacties op ziet en ik zit er eerlijk gezegd meestal ook niet echt op te wachten.
Een reactie met "deze nieuws-post slaat echt nergens op" telt daar ook mee...

Ik ben trouwens zeker VOOR een nieuws-rating systeem..

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Pagina: 1