Toon posts:

Ip Achternagaan van een mail adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om te achterhalen wat het ip is van een bepaald email adres zonder dat hij jouw gemaild heeft of wat dan ook.

En is het mogelijk om te zien waar het ip zich bevind?
ik ben namelijk even geleden opgelicht voor 320euro en ik kan er mischien zo achter komen waar hij zit of wie hij is.

wie weet hoe ik zoiets kan aanpakken zijn hier programmas voor ofzo?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een mail adres heeft geen IP adres in principe. Mail gaat naar een postbus en kan door een PC met elk willekeurig IP adres opgehaald worden, zolang diegene maar de juiste persoon is.
Ik begrijp wel wat je wilt, maar op deze manier zal dat lastig zijn. Neem bijv. je eigen adres (hotmail). Ik weet dat je op hotmail zit, maar waar je ergens woont? Geen idee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Je kan wel het IP achterhalen van de provider waarvan hij verstuurd is. Soms kan je dan zulf bedenken wie het is. Of dat er van hetzelfde IP van een ander email adres gestuurd waarvan je wel weet waar ie woont

Red een boom, eet een bever

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je echter een mailtje van dat adres hebt gekregen kun je vaak aan de headers wel zien waar het mailtje vandaan is gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt.
Sorry ik vertel het een beetje verkeerd
maar zo bedoel ik het dus het ip van de computer die de mailtjes steeds ophaald.

Nou ik weet dus zelf ook niet hoe het moet maar heb half jaartje geleden op een ander forum gezien dat iemand daar precies wist vanuit welk internet cafe op welke tijd de mail was verzonden.
Heb toen die man gemailt of hij mij kan vertellen hoe die dat doet maar nooit antwoord gehad.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is wel een verschil tussen mail ophalen en mail verzenden. Maar als ik met hotmail een mailtje naar iemand verstuur, dan slaat hotmail mijn ip (waar ik dus op dat moment mee werk) op in het mailtje. Als je dus nog mailtjes van je oplichter hebt gekregen, dan kun je aan de headers van die mailtjes zien waar vandaan ze verstuurd zijn.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Stuur een mail naar hem met een image die van het internet wordt opgehaald. Als hij de mail opent, zal hij de image downloaden. Dan kan jij in de stats van de webserver zien wat zijn IP-adres is. Als hij natuurlijk Outlook 2003 heeft of een andere emailclient die standaard geen externe HTML-elementen ophaalt, dan zal dit wel niet werken.

Verwijderd

Als je opgelicht bent, heb je toch wel een bankrekening nummer? ofzo? Om het geld over te maken :S of een telefoon nummer van die gozer of, echt alles via de mail geregeld? k zou proberen ergens anders ook nog een aanknopingspunt te vinden, voor als dit met het ip niets gaat worden.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

als je het ip weet van je met Start>Uitvoeren>cmd (of command) het commando: tracert 127.0.0.1 intikken (waarbij 127.0.0.1 het gewenste IP is). Dan kan je zien welke provider bij dat IP hoort.
abuse@[providernaam].nl/com kan je de melding kwijt aan je provider.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of hier het IP adres inkloppen: http://www.arin.net/whois/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
Misschien kan je hem een mailtje sturen via de service van http://www.confirm.to/

Zonder dat de persoon het weet krijg je dan een mailtje terug als hij/zij het gelezen heeft volgens mij en daar staat vast een ip in (kan je natuurlijk eerst ff met jezelf testen)

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
ParaNoiMia schreef op 27 maart 2004 @ 12:09:
Misschien kan je hem een mailtje sturen via de service van http://www.confirm.to/

Zonder dat de persoon het weet krijg je dan een mailtje terug als hij/zij het gelezen heeft volgens mij en daar staat vast een ip in (kan je natuurlijk eerst ff met jezelf testen)
Ik heb mij daar aangemeld om het eens te testen, maar ik zie echt niet hoe en waar ik nou mailtjes kan sturen :?
Je krijgt credits als je je aanmeldt, die zou je volgens de faq aldaar meteen kunnen gebruiken, maar ik zie het echt niet.
Pagina: 1