Toon posts:

[Win2000] Error 651 met inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maand geleden hebben we op een toshiba laptop (werk) een alcatel Speedtouch modem geinstalleerd, zodat we via planet ADSL konden internetten. (net zoals onze thuis computers) Dit werkte gewoon goed.

In de tussen tijd zijn er VPN verbindingen op de laptop geinstaleerd gebaseerd op telefoon aansluitingen. Sindsdien kunnen we niet meer inbellen, ook niet na het verwijderen van de VPN verbindingen. We krijgen de volgende foutmelding:

Error: 651: The modem (or other connecting device) has reported an error.

(deze foutmeldingen krijgen we zelfs als we de modem nog niet eens hebben aangesloten)

Op de thuiscomputers werkt alles nog naar behoren, dus de speedtouch modem is in orde. We hebben zelf ook nog gekeken om dit probleem op te lossen, vele sites geven aan dat onze inbelnummers niet kloppen, maar dit klopt echter wel.

Heeft iemand enig idee hoe we dit probleem kunnen oplossen?

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Heb je de modem al gedeinstalleerd en weer geinstalleerd? Of nog beter, image terugzetten :P

Verwijderd

Topicstarter
NestorY*K schreef op 27 maart 2004 @ 15:35:
Heb je de modem al gedeinstalleerd en weer geinstalleerd? Of nog beter, image terugzetten :P
Het is een computers van me vaders werk..... zo'n laptopje voor strikt zakelijke dingen... duzz tja dan heb ik geen image lopen maken enz.. De ADSL modem is opnieuw geinstalleerd, zo'n 5x langzamerhand!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee???? ;(

Verwijderd

Zo´n Toshiba heeft ook nog een ingebouwd modem dacht ik. Probeer deze eens te disablen (bios liefst of anders in hardware device manager van Windows). Daarnaast is een leuke diagnostic; configuratie scherm, modem, eigenschappen, tabblad diagnostische gegevens. Dit geeft je misschien iets meer informatie waarom het fout gaat. Je kunt meestal ook nog een modem.log bestand laten aanmaken. Dat is ergens een vinkje zetten bij de modem properties.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
gebruik je pa palm/pocket os syncrhonisatie software , die voordurend de USB poorten in gebruik houden?

Ik zou daar even naar kijken.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik neem aan dat je al op modemhelp.net hebt gekeken?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

kijk een in de alcatel diag in de system tray in het tabblad atm of daar minimaal 1 cel per 10 seconden bij komt,
de foutmeldingen van een adsl icm windows kloppen vaak helemaal niet, uit ervaring weet ik dat als je alles omtrent de oplossing van 651 hebt gebruikt dat je dan moet zoeken bij de foutmelding 650, komt vaker voor icm laptops en packerdbell en compaq meuk.

probeer de nieuwste driver van de kpn site http://www.kpnadsl.nl/support/
probeer anders eens een active usb hub, als het niet werkt gewoon terugbrengen bij de pc winkel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 14:33:
kijk een in de alcatel diag in de system tray in het tabblad atm of daar minimaal 1 cel per 10 seconden bij komt,
de foutmeldingen van een adsl icm windows kloppen vaak helemaal niet, uit ervaring weet ik dat als je alles omtrent de oplossing van 651 hebt gebruikt dat je dan moet zoeken bij de foutmelding 650, komt vaker voor icm laptops en packerdbell en compaq meuk.

probeer de nieuwste driver van de kpn site http://www.kpnadsl.nl/support/
probeer anders eens een active usb hub, als het niet werkt gewoon terugbrengen bij de pc winkel >:)
Hey, ik ga vanavond meteen kijken! Ik laat je weten hoe het afloopt... :)

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem..... :(

Ik heb een Wanadoo Lite abo met een Alcatel Speedtouch 330 USB modem. Ik heb eergisteren SP4 (W2K) geinstalleerd, zou het eventueel daaraan kunnen liggen? Gisteren deed ie 't nog wel, dus lijkt me sterk dat het door SP4 komt....maar ik heb hiervoor 1.5 jaar met SP2 gewerk, nog nooit problemen gehad.

Ik heb de drivers/software uninstalled en weer geinstalleerd, maar dat mocht niet baten. Daarnaast heb ik de nieuwe drivers/software geinstalleerd, maar dat hielp ook niet.
Bij apparaatbeher, staat dat de netwerk adapter o.i.d. gewoon werekt, hetzelfde geldt voor de USB modem zelf.

Heeft iemand misschien een oplossing? :'(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 23:45:
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem..... :(

Ik heb een Wanadoo Lite abo met een Alcatel Speedtouch 330 USB modem. Ik heb eergisteren SP4 (W2K) geinstalleerd, zou het eventueel daaraan kunnen liggen? Gisteren deed ie 't nog wel, dus lijkt me sterk dat het door SP4 komt....maar ik heb hiervoor 1.5 jaar met SP2 gewerk, nog nooit problemen gehad.

Ik heb de drivers/software uninstalled en weer geinstalleerd, maar dat mocht niet baten. Daarnaast heb ik de nieuwe drivers/software geinstalleerd, maar dat hielp ook niet.
Bij apparaatbeher, staat dat de netwerk adapter o.i.d. gewoon werekt, hetzelfde geldt voor de USB modem zelf.

Heeft iemand misschien een oplossing? :'(
Kijk jij exact dezelfde error als de topicstarter? Dus

Error: 651: The modem (or other connecting device) has reported an error.

Of heb je toevallig dezelfde modem maar eigenlijk een ander probleem?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik heb dezelfde modem en had hetzelfde probleem, maar het probleem is opgelost 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:48:
Ik heb dezelfde modem en had hetzelfde probleem, maar het probleem is opgelost 8)
Hoe heb je het opgelost dan? Want ik zit nog steeds met hetzelfde probleem helaas.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Veranderingen!!!!!

Mijn vader heeft zijn lang verwachtte nieuwe laptop van het werk gekregen, leuke laptop! duzz ik meteen de modem installeren.... normaal gesproken moet die het gewoon doen, maar je voelt hem al aankomen, hij doet het nog steeds niet!

Wanneer je op verbinding maken klikt, dan blijft die dezelfde foutmelding geven. Ik heb eigenlijk het gevoel dat die niet eens inbelt ofzo iets.. Je klikt op verbinden en meteen krijg je die foutmelding!

De nieuwe laptop heeft ook Win2000Server, PIII 1,2 GHZ, 512 MB

Voor de duidelijkheid met de modem is niks mis mee, met de software ook niet want op mijn eigen computer werkt het internet perfect! (Win XP)

Ik heb trouwens de bovenstaande ideeen allemaal uitgevoerd maar helaas, het heeft niet geholpen!

Heeft iemand nog enige idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 11:16 . Reden: Meer info toegevoegd! ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Please.... hij werkt nog niet.... vreemd na de nieuwe laptop, wat kan het nu wezen???

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Weet je zeker dat je de modem-drivers wel goed hebt geinstalleerd?
Wat voor modem is het, een usb/externe/interne?
En wat voor internetverbinding heb je dan thuis?

Veel vragen, maar verduidelijkt je vraag des te meer.

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op 03 mei 2004 @ 14:50:

Weet je zeker dat je de modem-drivers wel goed hebt geinstalleerd?

Ja dat weet ik zekr, drivers komen van de bijgeleverde CD en het heeft goed gewerkt, in het begin!

Wat voor modem is het, een usb/externe/interne?

Alcatel Speedtouch USB Modem

En wat voor internetverbinding heb je dan thuis?

ADSL Planet, Standard

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 14:57 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
LoL, moet inderdaad beter lezen |:(

Maar als je op google zoekt komt er dit uit : http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/cards/258.shtml

anders

http://home.planet.nl/~vansu004/new/oplos1.htm#651

ik heb niet echt veel ervaring met ADSL maar probeer de linkjes hierboven, maar aan de foutmelding te zien laat hij zien dat je modem niet reageert of dat toch je instellingen/drivers verkeerd zijn.

p.s. weet je zeker dat je administrator-rechten hebt om drivers te installeren en instellingen te veranderen?

p.s.2 Drivers van de cd hoeven niet echt persee te werken, meerdere malen zelf ondervonden namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Eichii op 03-05-2004 15:01 . Reden: Editje ]

Pagina: 1