[PC] Tweaks voor Splinter Cell 2?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb gisteren Splinter Cell 2 geïnstalleerd en nu vroeg ik me af of er tweaks mogelijk zijn voor dit spel.

Allereerst vraag ik me af of je anti-aliasing kunt enablen. Ik heb het nu in mijn drivers geforceerd staan (Catalyst 4.3), maar ik zie nog genoeg kartelrandjes in het spel. Forceert SC2 het op de een of andere manier uit en zoja, valt dit via INI-tweaking te veranderen?

Verder wil ik het spel graag op een resolutie van 1152x864 spelen. Het spel bied deze resolutie niet... in SC1 kon ik via de INI-files 1152x864 enablen, maar nu blijkbaar niet...

In Pandora.ini (hoofdmap spel) staat het volgende:
[WinDrv.WindowsClient]
WindowedViewportX=800
WindowedViewportY=600
FullscreenViewportX=800
FullscreenViewportY=600
Wijzigen daarvan helpt niet.

In offline\system:

SplinterCell2.ini:
[WinDrv.WindowsClient]
WindowedViewportX=1024
WindowedViewportY=768
Als ik dit wijzig, springt de resolutie terug naar 640x480. Het is net alsof SC2 gewoonweg 1152x864 echt niet ondersteunt... :(

Wat ik wèl heb ontdekt is hoe je dmv de vuurknop je wapen kunt trekken, in SC1 was dat in te stellen dacht ik (of iig standaard ingeprogrammeerd), in SC2 heb je daar geen optie voor in het spel. Maar wel in de INI-files, open in offline\system het bestand SplinterCell2User.ini en zoek de sectie [Engine.PlayerInput] op, verander daar bFireToDrawGun=False in True en voila! :)

In datzelfde SplinterCell2User.ini staat ook dit:
[Engine.EPCGameOptions]
Resolution=1024x768
Maar ook die setting lijkt helemaal geen gevolgen te hebben. Ik kan eraan veranderen wat ik wil, maar SC2 doet er niets mee...

Dus: heeft iemand een mooi overzicht van wat er te tweaken valt en hoe?

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 27-03-2004 09:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op 27 maart 2004 @ 09:15:Wat ik wèl heb ontdekt is hoe je dmv de vuurknop je wapen kunt trekken, in SC1 was dat in te stellen dacht ik (of iig standaard ingeprogrammeerd), in SC2 heb je daar geen optie voor in het spel. Maar wel in de INI-files, open in offline\system het bestand SplinterCell2User.ini en zoek de sectie [Engine.PlayerInput] op, verander daar bFireToDrawGun=False in True en voila! :)
Wat bedoel je hiermee? ik snap je niet helemaal wat het is

ik speel in deze resolitie: 1280x1024
heb je een stuk minder blokjes

groetjes

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 09:52:
[...]

Wat bedoel je hiermee? ik snap je niet helemaal wat het is
In SC2 moet je de Equip-knop indrukken om je wapen te trekken. In SC1 kon dat ook met de vuurknop, in SC2 niet. Tenzij je dus dat stukje in de INI-file aanpast.
ik speel in deze resolitie: 1280x1024
heb je een stuk minder blokjes
Kan ik niet, de refreshrate van m'n monitor is dan te laag (naar mijn zin).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

thnx dan ga ik ook ff de ini aanpassen

Verwijderd

het viel me ook al op dat die blokjes wel erg groot zijn. vooral bij de schaduwen :r
nog eens proberen met een extern programma als powerstrip ofzo... kijken of ik daar nog tijd voor kan vinden :P

Verwijderd

Het verbaasd me dat er nog geen 'Het grote SC2-topic' bestaat, daar zijn ze laat mee... ;)

Maar mijn vraag is: In Splinter Cell 1 kon je toch ook rennen (of snel wandelen), kan dit in SC2 niet meer? Want hij wandeld bij mij zo traag als een slak, zo kun je toch geen missies halen ! :? :(

Hoort dat zo of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 15:10 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 15:10:
Het verbaasd me dat er nog geen 'Het grote SC2-topic' bestaat, daar zijn ze laat mee... ;)

Maar mijn vraag is: In Splinter Cell 1 kon je toch ook rennen (of snel wandelen), kan dit in SC2 niet meer? Want hij wandeld bij mij zo traag als een slak, zo kun je toch geen missies halen ! :? :(

Hoort dat zo of zie ik iets over het hoofd?
naar boven scrollen :) vond ik ook wel vaag eiglijk...was ook zo bij SC1 hoor...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Hehe was er net zelf achter gekomen. Inderdaad een beetje vaag :)

Verwijderd

is niks vaags aan je kan dan normaal langzaam superlangzaam en snel lopen
is juist makkelijk :D
Pagina: 1