Ik zit al een aantal dagen te kloten met freebsd. Ik krijg hem niet aan de praat met een nieuwe 3ware 8506. Iedere keer doorloop ik de install succesvol (installeer freebsd op de raid array). dan boot ik het vanaf de raid array, dit gaat goed, totdat de 3ware kaart geinitisaliseerd wordt. vanaf dat moment krijg ik alleen maar deze foutmelding:
"twe0: PCI parity error: Reseat card, move card or buggy device present."
Normaal zou ik met deze foutmelding op google een reeks van hits krijgen, maar nu krijg ik er maar 1 met dezelfde problemen, maar waarvan hij niet opgelost is.
de andere hits zijn van de code van de driver waar deze error instaat.
Ik heb op de 3ware 8506 kaart de nieuwste firmware gezet, en gebruik 4.9 als install. de kaart is niet kapot (hij is van tevoren getest). ik heb de kaart ook in andere pci sloten gezet, en de raid array (raid 5) heb ik nagechecked in de 3ware bios.
het zou dus niet aan de kaart moeten liggen.
heeft iemand soortgelijke ervaringen met deze kaart gehad icm freebsd en zou die me de juiste weg op willen wijzen?
"twe0: PCI parity error: Reseat card, move card or buggy device present."
Normaal zou ik met deze foutmelding op google een reeks van hits krijgen, maar nu krijg ik er maar 1 met dezelfde problemen, maar waarvan hij niet opgelost is.
de andere hits zijn van de code van de driver waar deze error instaat.
Ik heb op de 3ware 8506 kaart de nieuwste firmware gezet, en gebruik 4.9 als install. de kaart is niet kapot (hij is van tevoren getest). ik heb de kaart ook in andere pci sloten gezet, en de raid array (raid 5) heb ik nagechecked in de 3ware bios.
het zou dus niet aan de kaart moeten liggen.
heeft iemand soortgelijke ervaringen met deze kaart gehad icm freebsd en zou die me de juiste weg op willen wijzen?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)