[XP] bestandsnaam eindigend op een punt *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
LS

Door een afgebroken download middels leechget is er een bestand op mijn desktop gezet dat eindigt op een punt (B_31000-nl_.pdf.) Dit bestand blijkt onmogelijk te verwijderen te zijn door het feit dat windows geen bestanden met een zgn 'trailing period' kan lezen

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;320081 Cause 5

Een poging tot vewijderen leidt tot de in de support genoemde foutmelding. In de support wordt gemeld dat verwijdering mogelijk moet zijn met een tool "that uses the appropriate internal syntax to delete the file". Gelukkig noemen ze ook zo'n tool NOT.

'k Heb geprobeerd om in ms-dos (met behulp van ntfsdos en/of ntfsread) het bestand te benaderen, als het al mogelijk is om het op deze manier te verwijderen ben ik niet zover gekomen omdat ik 'access denied' standaard terug krijg als ik een bestand (dus ook elk willekeurig ander bestand probeer te verwijderen).

Wellicht dat iemand een tool weet die mij van dit nare bestand kan verlossen of een andere manier weet om op de een of andere manier dit bestand verwijderbaar maakt?

Thanks

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 00:05

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Cause 5: The File Name Includes an Invalid Name in the Win32 Name Space
You may not be able to delete a file if the file name includes an invalid name (for example, the file name has a trailing space or a trailing period or the file name consists of a space only). To resolve this issue, use a tool that uses the appropriate internal syntax to delete the file. You can use the "\\?\" syntax with some tools to operate on these files, for example:
del "\\?\c:\path_to_file_that contains a trailing space.txt "
daar staat toch precies wat je moet doen? alleen even aanpassen aan jouw situatie, dan wordt dat dus iets in de trant van
code:
1
del "\\?\c:\Documents and Settings\HydroDiOxide\Desktop\B_31000-nl_.pdf."

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Okeh, ik vroeg me dus af in welk programma ik dat kon (was ervan uitgegaan dat het in cmd niet werkte, zonder het daadwerkelijk te proberen). Het wil dus wel in cmd.

Bedankt.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi