[TV & Satelliet] Satelliet & pc vragen

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een (astra) satelliet decoder kaart voor in mijn pc.

De situatie is als volgt:

We hebben een schotel met meedere uitgangen, waardoor we meedere decoders aan de schotel kunnen hangen. Nu zijn dat er 2, maar dat worden er 4. Elke decoder heeft zijn eigen smartcard, waardoor we dus legaal ( :P ) tv kunnen kijken. Maar ik zelf heb geen tv en wil dus een pci kaart hebben die dat regelt, maar ik wil absoluut geen losstaande decoder hebben. Alles moet lekker in de pc zitten.

Het liefst wil ik een kaart hebben die ook een composiet ingang heeft, maar ik kon zo alleen de goedkopere kaarten zonder CI module vinden die dat hadden.

Nu heb ik wat rond gezocht maar toch heb ik nog wat vragen.

Ik heb begrepen dat als je zonder losstaande decoder/reciever wilt werken, dat je dan een CI (common interface) module moet hebben.
Nu heeft bijvoorbeeld de Pinnacle PCTV Sat CI een CI module, betekend het dan dat als ik de kabel die van de schotel komt direct in mijn pc kan hangen en ik heb beeld? (uitgaande van dat er een werkende smartcard inzit)
Of zitten hier nog haken en ogen aan?

Dan natuurlijk de vraag of dat pinnacle ding hardwarematig is? Ik zelf verwacht van niet, maar weet het niet zeker. Kunnen gebruikers van deze kaart vertellen of het een lekker kaartje is, of dat een duurdere van bijvoorbeeld hauppage moet nemen(de nexus was hardwarematig dacht ik hier gelezen te hebben).

edit:

Hier een url naar een pdf met reclame troep van de pinnacle PCTV Sat CI:
Hier zo :P

[ Voor 8% gewijzigd door nhimf op 27-03-2004 00:28 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22
Er ook vanuit gaande dat je een abonnement hebt via Canal Digitaal. Ja, dan heb je gelijk de Nederlandse zenders als je de kabel aansluit en de smartcard in de CI module hebt zitten. Je kunt uiteraard zonder abonnement wel de free-to-air zenders ontvangen.

Zelf heb ik mij DVB kaartje hier gekocht: www.dvb-shop.tv.
Niet duur, maar wel goed. En een prima service!!!

O ja, let er bij het aansluiten van de kabel heel goed op dat je dat alleen doet wanneer de computer uitstaat. Zodoende heb ik namelijk al een DVB kaart gesloopt, maar hij is door de duitse winkel snel weer vervangen en loopt nu als een trein.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Koop een Skystar2 kaartje, kost je ongeveer 60 euro (alternate) en een losse kaart heb je ook niet nodig.
Zit wel geen tvuit op maar wat wil je ook voor die prijs.
Softwarematig opnemen gaat prima zolang je pc maar snel genoeg is.
Mooie van deze kaart is dat ie ook prima 4-2-2 aan kan, da's een veelgebruikt formaat om live feeds mee te verzenden.
Kei leuk om de 9-ball wedstrijden live te kunnen zien of die reporter die staat te kleumen tot ie aan de beurt is of een voetbal wedstrijdje...
Helaas is voor dat feedhunten een draaibare opstelling wel zo handig...
Wil je perse een tvuit dan zou ik eens naar de hauppage dvb-s kaartjes kijken.
Hangt wel een prijskaartje aan.

Neem eens een kijkje op het sat4all forum, info zat.

quote en zo:
Ik heb begrepen dat als je zonder losstaande decoder/reciever wilt werken, dat je dan een CI (common interface) module moet hebben.
Alleen als je lui bent en alleen wilt kijken,
als het een "nieuwe" hobby is heb je geen CI nodig.

Nu heeft bijvoorbeeld de Pinnacle PCTV Sat CI een CI module, betekend het dan dat als ik de kabel die van de schotel komt direct in mijn pc kan hangen en ik heb beeld? (uitgaande van dat er een werkende smartcard inzit)
Of zitten hier nog haken en ogen aan?

In beginsel ja maar,
dergelijke kaarten worden eigenlijk altijd zonder CI verkocht en die krengen zijn stervensduur.

Dan natuurlijk de vraag of dat pinnacle ding hardwarematig is? Ik zelf verwacht van niet, maar weet het niet zeker. Kunnen gebruikers van deze kaart vertellen of het een lekker kaartje is, of dat een duurdere van bijvoorbeeld hauppage moet nemen(de nexus was hardwarematig dacht ik hier gelezen te hebben).

soft of hardwarematig, ja da's een keuze,
helpt het als ik je vertel dat hardwarematig je minstens 100 euro meer gaat kosten?
Softwarematig opnemen van een sat zender is nog altijd zeer goed te doen hoor, niet te vergelijken met een tv tuner kaartje.
Maar zorg dan wel dat je een snel systeem hebt, vanaf 1gig en hoger moet het wel lekker gaan.
Anders wordt het als je wilt gamen terwijl je op neemt...

+++++++++++++++++++++++

Meerdere uitgangen (je bedoelt denk ik LNB's) houden niet vanzelf in dat je ook meer ontvangers aan kunt sluiten (pci kaartje is ook een ontvanger).

Om dan toch een 2e ontvanger aan te kunnen sluiten heb je dan een dubbele LNB nodig en die dingen zijn vrij kostbaar.
Maar je zou die 2 LNB's die erbij gaan komen alvast in de dubbele variant aan kunnen laten schaffen (door pa?) :*)
In zo'n configuratie loopt er vanaf elke LNB 2 draden, eentje naar jouw pci kaartje en eentje naar de ontvanger beneden.
Wordt al gauw een hele kabelboel.

Wellicht kun je de boel van beneden doorlussen maar dan ben je in je kijkgenot wel danig beperkt door degene die beneden kijkt.

Ik zou zeggen, vergeet die configuratie en koop er een motor en 88cm schotel met beugel en 1 lnb bij.
Moet ook kunnen voor 150 euro ex ontvanger maar die heb je dan ook al voor 60 euro.
Je weet niet wat je overkomt als je het allemaal aan de gang hebt :+

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 01:10 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Thx voor de info so far.

Die pinnacle heeft een ci module in zich en kost ca 150-160 euro. En als ik liquid-orange mag geloven zou het moeten werken (wij hebben nl al canal digitaal kaarten)

Maar het komt er op neer dat een softwarematige kaar goed zat is (kep een amd axp 2700).

Maar een losse decoder kopen en dan een pci kaart zonder ci module is nog duurder dan een pci kaart met ci module of een lose module erbij, dus of het dan nog stervens duur is :?
+++++++++
Meerdere uitgangen (je bedoelt denk ik LNB's) houden niet vanzelf in dat je ook meer ontvangers aan kunt sluiten (pci kaartje is ook een ontvanger).

Om dan toch een 2e ontvanger aan te kunnen sluiten heb je dan een dubbele LNB nodig en die dingen zijn vrij kostbaar.
Maar je zou die 2 LNB's die erbij gaan komen alvast in de dubbele variant aan kunnen laten schaffen (door pa?)
Wat ik bedoel is dus dan LNB, is wat duurder, maar dan heb je ook wat. (zoals ik al zei we hebben al een dubbele maar dat wordt een 4dubbele of een extra dubbele kop)
Ja ik woon nog steeds thuis, dus ik hoef hooguit de kaart te betalen (en kostgeld... :P)

Argh stop eens met editten :+

De config nu is:
1 schotel (ik dacht 80+cm) met 1 dubbele astra kop, daaruit 2 kabels, 1 naar tv 1 en 1 naar tv 2. Deze hebben hun eigen decoder dus kunnen ook apart kijken.

De situatie wordt: 4lnb's naar 4 decoders, dus 4 mensen kunnen appart kijken.
Maar ik wil geen set-top box maar een pci kaart die dat regelt.
Dus een decoder _met_ ci is dan wel verplicht neem ik aan.

[ Voor 59% gewijzigd door nhimf op 27-03-2004 01:16 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Dat laatste snap ik niet.

Een losse decoder?

Een CI is een Common Interface en feitelijk niets meer of minder dan een uitbreidingsslot.
In een CI moet een CAM ofwel een Common Acces Module.
In die CAM moet dan normaal gesproken weer een smartcard.

En voor de rest lezen lezen lezen,
sat4all.com

Ga daar eerst maar eens rondneuzen.

Nog een edit,
mits je de tv uit kunt missen heb je met alleen de Skystar2 alles in huis.
Kun je meer zien dan je pa beneden.
Kost je alleen een hele berg tijd om het uit te vissen.

Heb je geld zat koop dan meteen een dreambox.

Edit:
De situatie wordt: 4lnb's naar 4 decoders, dus 4 mensen kunnen appart kijken.

Niet dus,
als dat zo is worden die lnb's aangesloten op een zogenaamde switch zodat er uiteindelijk maar 1 kabel overblijft.
Dan kun je wel meekijken maar ben je afhankelijk van naar welke sat én welke transponder ze beneden kijken.
D'r moeten echt meerdere kabels op de LNB aangesloten kunnen worden, da's namelijk echt iets anders dan meer lnb's.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 01:29 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je onafhankelijk van de 2 andere receivers wilt kijken op je PC dan zul je de LNB's moeten vervangen door LNB's met 4 uitgangen. Daarbij dan per receiver ook een diseqc 2in1 switch.

Let wel op want je hebt zowel quattro als quad LNB's en die worden (zelfs door de sat-winkels) vaak door elkaar gehaald.

Verwijderd

Ik heb dus ook een pinnacle pctv sat ci. Maar als ik tv kijk gaat naar ongeveer een uur het beeld en geluid ongelijk lopen weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen.. Ik gebruik een softwarematige decoder voor de nederlandse zenders.

Systeem:

P4 2,6 fsb 800
512 mb dual channel geheugen
Win xp prof
ati radeon 9600 pro

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Welke software gebruik je? Daar zal het wel aan liggen.

Even zappen en weer terug helpt wel vermoed ik.

Verwijderd

Ik gebruik progdvb. Maar is dit meestal zo dan?? En inderdaad als ik hem overzet naar een andere zender dan is het weer even goed. Maar als ik dat dan nog langer aan laat staan dan is het helemaal niet meer goed te krijgen. Is hier niemand die het zelfde probleem heeft. Of loopt het beeld bij jullie altijd goed?

m.v.g.
Pascal
Pagina: 1