Budget DD: logitech 640 en welke soundblaster live versie?

Pagina: 1
Acties:

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 18:49
Hallo

Ik ben van plan om de logitech Z-640 als 5.1 setje te kopen maar ik zou me god niet weten welke sounblaster live ik moet kopen. Het is de bedoeling dat dit een budget investering wordt, dus geen audigy II or whatever.

Nu heb ik al wat rond gezocht en kwam aantal posts tegen waarin stond dat de ene een Sounblaster Live 5.1 heeft en de andere een Sounblaster Live 5.1 DIGITAL heeft.
Nu vraag ik me af of de Logitech Z-640 analoog aangesloten word met de soundblaster live of digitaal, op de site staat vermeld dat de logitech Dolby Digital 5.1 ondersteundt. Hoe moet ik dat zien; gaat het vanaf de geluidskaart digitaal naar de logitech toe en wordt het daar omgezet naar analoog geluid of gebeurd dit al in de geluidskaart zelf en moet het daarom analoog gevoedt worden? Of heb ik beide opties? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het enige wat me interesseert is dat ik 5.1 geluid heb voor voornamelijk DVDs/Movies, games speel ik nauwelijks maar ik wil wel een degelijk sound heb voor mijn muziek (mp3's afspelen) that's it. No high requirements, right?! Kan iemand me verhelderen rond de digital/analoog issue en of suggesties geven voor mijn aankoop?

Thanx in advance!

Verwijderd

soundblaster live! player 5.1 OEM werkt goed met deze set, heb het zelf ook

hij kost €29.-

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 10:24 ]

• goodfella
OKe, dus jij gebruikt hem dus analoog, is er uberhaupt wel een digitale optie? ik ben een absolute noob in dit soort dingen...
thanx alvast

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:14
Je kan niet digitaal aansluiten op de z640, die ondersteund alleen analoog. Ik heb hem ook icm een TerraTec Aureon 5.1 Fun, ook een goede kaart voor weinig geld.

Als je btw voor goed geluid wil gaan voor een redelijke prijs kan je sowieso beter TerraTec nemen, dan een Creative, want die maken hun kaarten voornamelijk voor games.

[ Voor 35% gewijzigd door RonaldMade op 27-03-2004 12:19 ]

Verwijderd

Denk dat je anders even moet searchen of je nog wat kan vinden over verschil tussen geluidskaarten :9 . Zelf heb ik een Auigy2 ZS maar dat is dus geen optie voor je

• goodfella
Die optie van terratec gaat jammer genoeg niet door.

In het verleden heb ik een Terratec DMX Soundsystem gekocht, voor 300 piek, met digitale in/out spdif en optical en de hele mikmak. Super goed kaartje onder windows 98 en in combinatie met mijn minidisc. Maar zodra win2k & winxp uitkwamen vertikte Terratec om daar drivers voor te maken. Ook gebruik ik wel eens linux en ik zou graag een geluidskaart willen hebben die ook goed ondersteund word door de open-source wereld.

Dus omdat terratec het een beetje voor mij heeft verpest en de open source wereld niet zoveel terratec kaartjes ondersteunen (nog geen uitgebreide onderzoek naar gedaan, maar wat ik wel zeker weet is dat de live 5.1 wel volop ondersteund wordt) kies ik toch maar voor de creative live 5.1.

Bij deze wil ik jullie bedanken voor de info, ik denk dat ik genoeg antwoord op mijn vragen heb gekregen. Thanx
Pagina: 1