Ik probeer al enige tijd een dsnless connectie te maken met een access database. In diverse forums en bij google wordt verwezen naar een 'standaard' connectie. Deze heb ik getracht om te zetten naar mijn eigen wensen, maar ik weet niet wat ik fout doe.
Het betreft een test-database met een tabel gemaand 'tabel' met daarin 4 velden. id, naam, adres en woonplaats.
De database staan nu nog 1 niveau hoger dan de site, maar de planning is om deze buiten de webdirectory te zetten. Voor de test heb ik het zo simpel mogelijk proberen te maken.
De bedoeling is dus om op het scherm de inhoud van de database te krijgen.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php if (!$conn = new COM("ADODB.Connection"))exit("Unable to create an ADODB connection<br>"); $strConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=db/test.mdb"; $conn->open($strConn); $strSQL = "SELECT * FROM tabel"; $rs = $conn->execute($strSQL); $naam = $rs->Fields(0); $adres = $rs->Fields(1); $woonplaats = $rs->Fields(2); print "<table border=\"0\" style=\"border: #660033 1px solid\">"; print "<tr><td><b>Category</b></td>" ; print "<td><b>File</b></td><td><b>Directory</b></td></tr>"; while (!$rs->EOF) {print "<tr><td>$naamy->value</td>"; print "<td>adres->value</td>"; print "<td>$woonplaats->value</td></tr>"; $rs->MoveNext(); }print "</table>"; // Tidy up $rs->Close(); $conn->Close(); $rs = null; $conn = null; ?> |
Het betreft een test-database met een tabel gemaand 'tabel' met daarin 4 velden. id, naam, adres en woonplaats.
De database staan nu nog 1 niveau hoger dan de site, maar de planning is om deze buiten de webdirectory te zetten. Voor de test heb ik het zo simpel mogelijk proberen te maken.
De bedoeling is dus om op het scherm de inhoud van de database te krijgen.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
De decolleté is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren.