HP ALL-IN-ONE geeft RPC fout bij install

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 09:06
ik ben ten einde raad!!! :'(
eindelijk ben ik in het bezit van een knappe printer/scanner/kopier, namenlijk de HP PSC 2175. precies alles volgens het boekje gedaan:
1. eerst de printer klaarmaken (cartridges ed.)
2. de software installeren
3. wachten tot de software vraagt om het aansluiten van de printer

de printer wordt na het aansluiten herkent en het installeren begint. alleen krijg ik na een tijdje dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ejg.wenners/garbage/hp.jpg
De RPC-server is niet beschikbaar

de installatie wordt daarna afgebroken. wat gaat er fout? in mijn services lijst zag ik dat ik RCP op handmatig starten had gezet als tip tegen de Blaster worm. deze heb ik weer op automatisch gezet, de service gestart en ook nog gereboot. zonder resultaat. bedoelt HP deze RCP of ..... ???

ik draai winxp pro.

EDIT: als ik handmatig een printer wil toevoegen komt XP met de melding "Kan bewerking niet voltooien". wat is er aan de hand?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 05:18 . Reden: foutmelding in tekst ivm search ]

chaozz.nl | RetroGameCouch

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 09:06
gooi maar snel dicht. de print spool service stond uit.. :X

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Oké :D

Tips voor de volgende keer:
  • De engelstalige googlezoekopdrachten geven wat meer hits: Google: "RPC-server is not available" Printer
  • Kijk in je Windows log's (eventvwr.msc), daar staat nl. een wat uitgebreidere versie van die error, oa ook met de vermelding naar de printer spooler service (die je met start > uitvoeren: services.msc weer kan inschakelen). :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 05:17 ]

Dit topic is gesloten.