[Exchange2003] Global user maken in sbs2003

Pagina: 1
Acties:

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Bij ons komt e-mail binnen voor naam@onsdomein.nl bij Exchange 2003 via pop3 (onderdeel van sbs2003 nl). Nu hebben wij ook een aantal e-mailadressen die elders via pop3 worden opgehaald, deze adressen vallen wel onder het zelfde domein maar zijn geen gebruikers in ons netwerk. Nu kan ik natuurlijk geen e-mail versturen aan @onsdomein.nl buiten het netwerk...hiervoor wil ik dus een aantal global users aanmaken. Als ik dit doe dan krijg ik deze contacts nergens te zien. Hoe maak ik global users aan? Ik heb het ook geprobeerd zoals in deze handleiding staat omschreven maar te vergeefs...[rml][ Exch2003]Howto: aanmaken users, mailbox en DL's[/rml], er is geen global adres list te bekenen en een contact krijgt gewoon een exchange mailbox en dat is nou net niet de bedoeling...

wie o wie?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Volgens mij snap ik niet helemaal wat je nou precies wil (en wat er dan niet lukt)..
Of is het probleem dat als je iets aan naam@domein.nl stuurt dat exchange het dan meteen afvangt naar de box van die naam en het niet het verder naar buiten resolved?? Je wil dus dat je mails het net op gaan, dan in de POP3 box komen, en vervolgens weer door de server worden opgehaald?? Enlighten us please :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Techknow
Ik zal het eens wat duidelijker maken, zat een beetje te slapen vrijdag...

ik wil een e-mail naar een mailbox bij onze hosting provider verzenden, het e-mailadres heeft echter het zelfde domein als de e-mailaccounts binnen ons netwerk...

exchange zoekt dus de bijbehorende mailbox en kan deze logischerwijs niet vinden. Hoe zorg ik er nou voor dat deze e-mails extern (via het internet) worden verzonden...andere e-mails gaan er gewoon uit.

Met exchange 5.5 kon ik gewoon een global user aanmaken en ging het goed, dit lukt mij dus niet in exchange 2003 (als onderdeel van small business server 2003 premium)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
in je recipient policy kan je aangeven dat je exchange server niet verantwoordelijk is voor alle mail binnen de organisatie

daar moet je dat aangeven.

http://support.microsoft....;en-us;300681&Product=sbs

das ook handig om te lezen

al met al had je dit vrij eenvoudig in de KB kunnen vinden

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 28-03-2004 22:23 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Techknow
Ik moet volgens het artikel bij recipient policy ons eigen domein uitvinken zodat exchange deze e-mails niet alleen intern probeerd af te leveren. Ik krijg dan echter de foutmelding: 'the smtp primary address cannot be disabled. ...' blijkbaar werkt dit dus niet in sbs2003 gezien het artikel voor sbs2000 is geschreven?