Toon posts:

E-mail overzetten met outlook express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn pc formateren en mijn emails in outlook behouden voor na het formateren, dus back - up maken en later weer importeren. Hoe moet ik dit doen?
Via file-->> exportoreren lukt niet.
Verder heb ik als besturingssysteem windows 2000 proffesional NT en gaat het om outlook express 6

Wie helpt mij uit de brand? _/-\o_

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
File > Folder > Compress All Folders

en tadaa, je hebt een .dbx die je kunt meenemen :)

leuk OS trouwens... :P

[ Voor 20% gewijzigd door G33rt op 26-03-2004 22:52 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Niet zo moeilijk.

Zoek de bestanden van OE. Deze zijn te herkennen aan de extensie .DBX.
Zoek je adresboek (*.WAB).

Meestan staan deze onder C:\Documents and settings\<username>\applicationdata\identities (of de NL variant).

Kopieer deze bestanden naar een veilige locatie.

Installeer alles. Maak de instellingen van OE (accounts, etc.). Zoek de lokatie van de nieuwe OE bestanden, kopieer vervolgens de oude bestanden terug en laat daarbij de nieuwe overschrijven.

Pas als alles ok is verwijder je de oude bestand...!

We have just one world, but we live in different ones...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

of neem er ff een progje voor, zoek ff op google naar outlook express back-up, weet trouwens niet of het freeware is, maar het werkt prima :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Maar goed, ik gebruik liever de "gewone" outlook ipv OE...

Een van de voordelen: je hoeft maar 1 bestand te backuppen ipv een legio...!

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

kamstra schreef op 26 maart 2004 @ 22:57:
of neem er ff een progje voor, zoek ff op google naar outlook express back-up, weet trouwens niet of het freeware is, maar het werkt prima :)
Leuk dat er dergelijke programma's bestaan. Het maakt het leven iets gemakkelijker...
Maar een beetje zichzelf respecterend tweaker doet het hand matig... ;)

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Application Data heet voor zover ik weet ook zo op NL versies van Windows. Het is immers een hidden folder :)
Nulnulnix schreef op 26 maart 2004 @ 22:59:
[...]
Leuk dat er dergelijke programma's bestaan. Het maakt het leven iets gemakkelijker...
Maar een beetje zichzelf respecterend tweaker doet het hand matig... ;)
Dat is een beetje trollerig vind je niet? :)

[ Voor 60% gewijzigd door G33rt op 26-03-2004 23:00 ]

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

G33rt schreef op 26 maart 2004 @ 22:59:
Application Data heet voor zover ik weet ook zo op NL versies van Windows. Het is immers een hidden folder :)

[...]

mwoah, ik vat het niet op als troll hoor ;)

Daarbij, een echte tweaker stelt deze vraag niet maar zoekt het zelf ff op, dus eigenlijk is de vraag al te basic en heel makkelijk met de search te vinden. Iemand die dit vraagt vindt het vast ook handig als er een speciaal progje is dat alles voor je regelt ;)

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

G33rt schreef op 26 maart 2004 @ 22:59:
Niet als troll bedoeld (wat troll ok mag inhouden....?)!

Maar TS had e.e.a. makkelijk kunnen opzoeken en er zijn idd meer wegen die naar Rome leiden. :)
Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om de oude bestanden te importeren in de nieuwe installatie.

Maar ja, F1 blijkt toch maar weer een hele moeilijke toets...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
http://www.oehelp.com/OEBackup/Default.aspx

deze heb ik weleens gebruikt, maar nu kopieer ik inderdaad meestal gewoon de mappen. Nadeel is wel dat als je iemand treft die 100 verschillende mappen heeft dan mag je die eerst allemaal met de hand aanmaken voordat je ze kunt overschrijven zeg maar.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• P-ter
  • Laatst online: 14:16

P-ter

...

http://www.inachis.com/download/index.php

Deze werkt hier perfect, is als shareware te downloaden, en te bestellen als je tevreden bent ;)

Heeft alle functies van het volledige pakket, alleen 90 dagen trial.
Maakt er 1 bestand van, wat meestal wel op cd past, mits je niet teveel mail hebt natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door P-ter op 26-03-2004 23:12 ]

Verwijderd

Ga naar windows verkenner dan boven aan staat
EXTRA
Map opties
Weergave
onder aan staat
Verborgen bestanden en mappen
Dat moet je zetten naar
Verborgen bestanden en mappen wel weergeven.
dan maak ga je naar je outlook en maak je een folder(map) aan We noemen hem ff "Henk"naar een oude map dan ga je zoeken en type je dit

*dbx

dan zal die je Map "henk" vinden en dan moet je oud map van je vorige outlook ook "Henk" noemen en dan verplaats je die(soms werkt het niet meot je ff op eigenschappen klikken en dan ALLEEN LEZEN uit vinken) en dan kan je hem wel kopieren en dan staat die er tussen en zo doe je het met de rest van je Folders(mappe) ook

Verwijderd

Als je slim bent zet je na je nieuwe installatie meteen je post via de optie 'store folder' op een andere partitie dan je windows-installatie, heb je hier meteen nooit meer last van.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:17:
Als je slim bent zet je na je nieuwe installatie meteen je post via de optie 'store folder' op een andere partitie dan je windows-installatie, heb je hier meteen nooit meer last van.
als je de hele boel formatteert maakt t natuurlijk niet uit...Daarbij gebruik ik dat progje regelmatig om ff een recente backup te maken die ik samen met my documents + studie map op CD-RW fik

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen bedanken die zijn kennis over mijn probleem heeft laten gaan en mij heeft geholpen om tot het goede antwoord te komen.... heb het inmiddels voor elkaar!! :*)
Pagina: 1